Skocz do zawartości

Wymiana paska rozrządu


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Wkrótce czeka mnie wymiana paska rozrządu i w związku z tym ma kilka pytań. Niestety nie doszukałem się podobnego tematu (może za słabo szukałem). Mam kadzia E 1.4i z '90 roku.

 

Zatem po pierwsze: czy konieczna jest wymiana rolki napinającej razem z samym paskiem - bo słyszałem różne opinie.

Po drugie ile orientacyjnie wyniesie koszt takiego zabiegu - z tego co wiem to pasek ok. 60-70 pln, napinacz - 120 pln, a robocizna jakieś 100-150 pln. Nie zamierzam wymieniać tego sam, bo z rozrządem nie ma chyba co ryzykować...

No i w końcu pytanie eksploatacyjne - co jaki czas (przebieg) powinienem teraz wymieniać pasek - bo jakby nie patrzeć to w tym roku stuknie mojemu opelkowi 18-tka.

Z góry dzięki za odpowiedzi

 

poprawiłem w tytule'' andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

 

Zatem po pierwsze: czy konieczna jest wymiana rolki napinającej razem z samym paskiem - bo słyszałem różne opinie.

teoretycznie powinno się wymieniać ale jeżeli nie ma luzów na napinaczu i nie "huczy" to nie ma takiej potrzeby - mi mechanik nie wymieniał ale przy następnej wymianie będę już musiał...

 

co do kosztów to mniej więcej tak jak mówisz oczywiście zależy od sklepu i mechanika :)

 

rozrząd powinno się wymieniać co 60 tys - jeżeli nie masz z nim zbytnich problemów (jeżeli nie niszczy ci jakoś tego paska nad wyraz szybko to spokojnie co 60 tys możesz wymieniać

Zmieniłem/andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

 

Układ, w jakim pracuje pasek jest przewidziany na około60- 80 tyś. km. Rolkę powinieneś wymienić, dodatkowo mechanik powinien również sprawdzić pompę wody, mój Kadett ma 20 lat, dwa lata temu pękł mi pasek, i dzięki twórcom mojego silnika (jest to silnik bezkolizyjny) nic z głowicą, zaworami się nie stało:). Okazało się, że koła zębate były wytarte miały ostre krawędzie, więc podczas wymiany wstawiłem je nowe wraz z pompą wody, aby uniknąć kolejnej szybkiej niespodzianki. Finansowo nie jest to drogi koszt. Kolejną wymianę paska miałem miesiąc temu, za pasek zapłaciłem 40 pln a za pompę 70 pln. akurat w moim silniku C16NZ nie ma napinacza, więc koszty są mniejsze.

Zmieniłem/andrzej_m55

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość DAROMV6

czy konieczna jest wymiana rolki napinającej razem z samym paskiem -

Tak mimo, że żywotność napinacza może być dłuższa. Przy tym silniku + wymiana pompy wodnej (teoretycznie każdy tego nie robi ale to już na swoje ryzyko).

 

co jaki czas (przebieg) powinienem teraz wymieniać pasek

Przy tym silniku co 60tys (z resztą to jest przebieg gwarancyjny producenta paska) lub 48 m-cy.

Pasek ok. 60-70 pln, napinacz - 120 pln, a robocizna jakieś 100-150 pln.

Zmieniłem/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Witam serdecznie.

 

Pomóżcie, jak ustawić znaki na kołach zębatych rozrządu? Górne koło to nie ma problemu - jest wycięcie na plastikowej obudowie a na kole kreska ale dolne to jest już problem. Na obudowie niby jest znak w postaci wystającego zaostrzonego trzpienia ale na kole są dwa nacięcia. I do którego ustawiać już nie wiem. Są one w odległości od siebie ok 0,5cm. Dotyczy to Kadetta 1.4e 90r.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

akurat w moim silniku C16NZ nie ma napinacza, więc koszty są mniejsze.

 

 

Pozdrawiam

MOje pytanie brzmi, gdzie sprawdzic ten numer, o ile sie da jakos normalnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam mam pytanko mojemu koledze poszedł pasek rozrządu w oplu kadecie E z 86r.po uszkadzały sie zawory pod klawiaturą czy jest szansa że nic sie nie stało głowicy i innym częścią w środku??słyszalem rozne wersje...moim zdaniem najlepiej by bylo wymienic caly silnik ale jeżeli głowica by byla dobra to może byl by to niepotrzebny koszt...

A drugie pytanko to takie ze szumi mi w lewym kole w moim oplu vectra czy to jest łożysko czy może to byc cos innego,gdy sciagłem kolo to nic nie wykryłem tarcze i klocki sa nowe wiec na pewno to nie to....z gory dziekuje za odpowiedz.pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszalem rozne wersje...moim zdaniem najlepiej by bylo wymienic caly silnik ale jeżeli głowica by byla dobra to może byl by to niepotrzebny koszt...

Wszystko zależy od rodzaju, budowy silnika, jego prędkości obrotowej i innych składowych.

W jednym rodzaju nie stanie się nic, w innym uszkodzi zawory czy powygina laski popychaczy jeszcze w innym przypadku potrafi popękać wałek rozrządu i kilka odcisków po zaworach na tłokach itd.

Czasami wystarczy zamontowanie tylko paska, a innym razem naprawiać głowicę czy taniej wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności