Gość Anonymous Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Witam od dwoch tygodni jestem posiadaczem Zafirki z pazdziernika 1999r, poprzednio jezdzilem astra 1.4 z 1994 wiec dwie rozne epoki aut. Dlatego tez moje pytanie, podczas zmiany biegow autko czasami zawyje wzrastaja troche obroty i tak na 1,2 i 3 z 4,5 jest oki coz to moze byc?? Drogim dziwnym zjawiskiem sa falujace obroty ale wystarczy przygazowac i problem mija. Prosze o info na temat owych zjawisk pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Problem był już poruszony TUTAJ ale niestety nie było odpowiedzi. Może jednak ktoś wyjaśni "z czym" mamy do czynienia. Efekt ten można zauważyć nawet na postoju w trakcie tzw. przegazówki. Obroty utrzymują się jeszcze przez ok. 1-1,5 s po zwolnieniu pedału gazu. Moje podejrzenia idą w kierunku braku dynamiki (opóźnienie działania) regulatora przepustnicy, ale na razie nie wiem jak to wyregulować. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kox. Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 A ten temat czytaliście http://forum.opel24.com/spadajace-obroty-vt7163.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Wspomniany w powyższym poście przypadek dotyczy sytuacji dokładnie odwrotnej t.zn. gaśnięcia i zbyt wolnych obrotów. Tu mamy do czynienia z utrzymywaniem się zbyt wysokich obrotów po zwolnieniu pedału gazu. A więc zanieczyszczenie przepustnicy lub innych elementów dopływu paliwa raczej nie wchodzą w rachubę. Dodam jeszcze, że silnik pracuje b. dobrze (przebieg 110 tyś), dynamika jazdy b. dobra, zużycie paliwa b. dobre (7-8 l/100km), wskazania komputera prawidłowe (zużycie i przebieg porównane przy tankowaniu). Więc albo układ Simtec trochę opóźnia zwalnianie gazu i trzeba to wyregulować albo po prostu "ten typ tak ma".   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Witam, problem ten był poruszany w zeszłym roku a pamiętam bo miałem podobnie. W każdym razie sugestia jednego z kolegów (nie pamiętam kogo ale serdeczne dzięki) była taka: wyczyścić nagar na przepustnicy (przypomina zmieszanie oleju z kurzem), oczywiście po odkręceniu "rury" dolotu powietrza następnie odłączyć akumulator na ok 3 min (no wszystko trza poskręcać ). Po podłączeniu akumulatora przekręcić kluczyk w stacyjce na zapłon (bez odpalania maszyny) na jakieś 3 min. Wyłączyć stacyjkę odpalmy i powinno być po problemie. Potrzebne materiały; benzynka estrakcyjna/rozpuszczalnik i czyste szmatki, czas pracy ok. 30 min. (bo pierwszy raz ręce się trzęsą żeby czegoś nie roooz... ). U mnie pomogło, obroty przestały wariować/skakać ... a mechanicy chcieli wymieniać przepływomierz i coś tam jeszcze. Może by pomogło ale czemu wydawać kasę bez potrzeby.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.