Skocz do zawartości

zafka 1.8 16V obroty


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam od dwoch tygodni jestem posiadaczem Zafirki z pazdziernika 1999r, poprzednio jezdzilem astra 1.4 z 1994 wiec dwie rozne epoki aut. Dlatego tez moje pytanie, podczas zmiany biegow autko czasami zawyje wzrastaja troche obroty i tak na 1,2 i 3 z 4,5 jest oki coz to moze byc?? Drogim dziwnym zjawiskiem sa falujace obroty ale wystarczy przygazowac i problem mija. Prosze o info na temat owych zjawisk

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Problem był już poruszony TUTAJ ale niestety nie było odpowiedzi. Może jednak ktoś wyjaśni "z czym" mamy do czynienia. Efekt ten można zauważyć nawet na postoju w trakcie tzw. przegazówki. Obroty utrzymują się jeszcze przez ok. 1-1,5 s po zwolnieniu pedału gazu. Moje podejrzenia idą w kierunku braku dynamiki (opóźnienie działania) regulatora przepustnicy, ale na razie nie wiem jak to wyregulować.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wspomniany w powyższym poście przypadek dotyczy sytuacji dokładnie odwrotnej t.zn. gaśnięcia i zbyt wolnych obrotów. Tu mamy do czynienia z utrzymywaniem się zbyt wysokich obrotów po zwolnieniu pedału gazu. A więc zanieczyszczenie przepustnicy lub innych elementów dopływu paliwa raczej nie wchodzą w rachubę. Dodam jeszcze, że silnik pracuje b. dobrze (przebieg 110 tyś), dynamika jazdy b. dobra, zużycie paliwa b. dobre (7-8 l/100km), wskazania komputera prawidłowe (zużycie i przebieg porównane przy tankowaniu). Więc albo układ Simtec trochę opóźnia zwalnianie gazu i trzeba to wyregulować albo po prostu "ten typ tak ma".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam, problem ten był poruszany w zeszłym roku a pamiętam bo miałem podobnie. W każdym razie sugestia jednego z kolegów (nie pamiętam kogo ale serdeczne dzięki) była taka: wyczyścić nagar na przepustnicy (przypomina zmieszanie oleju z kurzem), oczywiście po odkręceniu "rury" dolotu powietrza następnie odłączyć akumulator na ok 3 min (no wszystko trza poskręcać :mrgreen: ). Po podłączeniu akumulatora przekręcić kluczyk w stacyjce na zapłon (bez odpalania maszyny) na jakieś 3 min. Wyłączyć stacyjkę odpalmy i powinno być po problemie. Potrzebne materiały; benzynka estrakcyjna/rozpuszczalnik i czyste szmatki, czas pracy ok. 30 min. (bo pierwszy raz ręce się trzęsą żeby czegoś nie roooz... :) ). U mnie pomogło, obroty przestały wariować/skakać ... a mechanicy chcieli wymieniać przepływomierz i coś tam jeszcze. Może by pomogło ale czemu wydawać kasę bez potrzeby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności