Skocz do zawartości

Problem z klima lub chlodzeniem


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

Odkad naprawilem klime i uzywam jej zauwazylem, ze zaczela zapalac mi sie

nastepujaca kontrolka:

Dołączona grafika

 

Zgodnie z instrukcja jest ona odpowiedzialna za uklad chlodzenia lub klimatyzacje.

Chlodzenie raczej odrzucam, bo nie zauwazylem skoku temperatury, a jak wylacze

klime to nie zdarzylo mi sie aby sie zapalila.

Kontrolka nie zapala sie zawsze, ale mam podejrzenia, ze pojawia sie wtedy kiedy

nagle wystapi duze obciazenie silnika, np. czolganie sie w korku pod gorke na wiadukcie.

Jak wylacze silnik to gasnie, ale i tak po chwili sie zapala, jesli juz weszla w taki stan.

Czym to moze byc spowodowane? Czy cos sie przegrzewa?

 

Poza tym zauwazylem (wczesniej tego nie czulem bo jezdzilem bez klimy), ze silnik z klima

jest nieco przymulony i trzeba go krecic na wyzszych obrotach podczas zmiany biegow - czy to normalne zjawisko? Nie spodziewalem sie, ze 2.2DTI az tak dostanie w kosc.

Kolejna kwestia to spalanie. Podczas ciaglej jazdy nie zauwazylem zeby sie wyraznie

pogorszylo, ale podczas manewrow ruszania, itp. chwilowe skacze nawet do ponad 20l/100

co przy krotkich trasach daje mi srednia o przynajmniej 2-3 litry wieksza niz bez klimy.

Czy to normalne zjawisko?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Hej!

O tej kontrolce było już na forum i to stosunkowo niedawno, jak dobrze pamiętam radzono aby w pierwszej kolejności posprawdzać wszystkie wiązki elektryczne (łączenia, styki) odpowiedzialne za chłodzenie. Z mojej strony mogę Ci poradzić abyś sprawdził poziom płynu chłodzącego ewentualnie go wymienił. Piszesz, że potrafi zapalić się w korku w czasie jazdy pod górę, a to już jest bardzo niebezpieczne - silnik jest bardzo obciążony w tym momencie i brak chłodzenia może doprowadzić do zatarcia (oczywiście w najgorszym wypadku).

Co do "zamulenia" jest to jak najbardziej normalny objaw, klimatyzacja zabiera niestety parę kucy, zwłaszcza w początkowym okresie pracy gdy musi szybko schłodzić bardzo gorące powietrze wewnątrz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Stawiam na braki czynnika chłodniczego (freon). Trzeba nabić układ.

Jak sytuacja powtórzy się za szybko - układ ma nieszczelność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawinek

Kontrolka nie zapala sie zawsze, ale mam podejrzenia, ze pojawia sie wtedy kiedy

nagle wystapi duze obciazenie silnika, np. czolganie sie w korku pod gorke

Myślę,że nie załącza ci się ten wentylator dodatkowy ten zaraz przy zderzaku-przy chłodnicy od klimy.Jest on po to by jak zrobi się zbyt gorąco to ma dodatkowo schłodzić układ.

Jeżeli teraz się on nie załączy to od razu zapali tą właśnie kontrolkę.Tak miałem ja gdy miałem chwilowo zdjęty ten wentylator.Prawdopodobnie gdy ci ją zapaliło było na dworze gorąco a ty jechałeś zbyt wolno by się wychłodziło autko

 

, ze silnik z klima

jest nieco przymulony

. oczywiście że tak jest

 

Podczas ciaglej jazdy nie zauwazylem zeby sie wyraznie

pogorszylo, ale podczas manewrow ruszania

zgadza się będzie więcej palił niestety ale w trasie przy ciągłej jeździe to tak około 0,5 L paliwa więcej weźmie w korkach to chyba więcej.

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Slawinek, dzieki za odpowiedz - to chyba bedzie to. Tak cos mi sie wydawalo, ze nigdy nie

widzialem tego wentylatora w dzialaniu. Pytanie czy padl, czy podczas wymiany chlodnicy cos zle podpieli. Nie wiesz moze gdzie znajduje sie termostat do zalaczania jego dzialania?

Moze to on padl lub jest odlaczony?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawinek

Termostat od tego to pewno jakiś czujnik od temperatury silnika-tego ci nie powiem-sądzę,że to nie jego wina bo daje sygnał żeby załączyć- ale sprawdź czy wtykę wsadzili bo jak wymieniają chłodnicę to ten wentylator muszą zdemontować- może zapomnieli wpiąć.Ten wentylator załącza się zawsze i tylko okresowo i bardzo rzadko to mogłeś nie widzieć :) za to jest go słychać :D

 

Może weź go wymontuj (o ile pamiętam to 4 śruby) i sprawdz na 12V czy wogóle kręci-podobno umieją się spsuć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności