Skocz do zawartości

Problem z gasnąco-szarpiącym dieslem 3.0


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

Trafiłem na to forum dlatego gdyż niektórzy z Was dysponują dobra wiedza na temat silnika 3.0 cdti który jest zresztą produkcji Isuzu. Czytając wszystkie posty dotyczące Signum postanowiłem opisać swój przypadek...

A mianowicie posiadam Renault Vel Satis dokładnie z tym samym silnikiem co ma Opel i Saab a jest produkcji Isuzu a mianowicie 3.0 dci, cdti oraz tid ....

Opisze tylko co sie dzieje, bo na pisanie co już wymieniłem i co mechanicy W ASO i nie tylko, mówili nie ma już siły!!! Może ktoś z Was coś doradzi i wspólnymi siłami rozwiążemy problem..

 

Ogólnie samochodzik jeździ super ma moc, trochę mocniej dymi przy redukcji biegu (automat) podczas full gazu np. przy wyprzedzaniu, natomiast przy dłuższym i pełnym wciskaniu gazu, np. start ze świateł, gaz do dna i tak parę razy, ogólnie jazda na gaz do dechy, samochód zaczyna po chwili szarpać na wolnych obrotach (np. stanie na światłach), dusi sie i po chwili potrafi sie sam wyłączyć, i tak w kółko. Usterka mija jeśli samochód odstoi mniej więcej powyżej godziny (ciężko określić jak długo) i wszystko wraca do normy aż do czasu jak mu zaczniemy znowu deptać po garach. Dzisiaj jechałem może ze 12 km autostradą z prędkością 180-190km/h, potem stanąłem na wyjeździe i znowu to samo sie zaczęło dziać... najgorsze jest to ze auto potrafi zgasnąć np. podczas skrętu (20-30 km/h kiedy automat zmienia bieg a obroty spadają w okolice 800 obr/min.... (naprawdę nie miłe przeżycie kiedy brak wspomagania w kierownicy itp...:) )

 

Jest jeszcze jedna przypadłość z zapalaniem silnika, nawet jak nie występują duszenia , gaszenie samoczynne to niekiedy ciężko zapala (kręci, kręci aż zaskoczy). Zauważyłem ze to zapalanie ciężkie występuje gdy naciskam STOP a silnik jakby jeszcze troszkę dalej sie kręcił i wtedy ciężko zapala. Natomiast jak zgaśnie normalnie, zapala jak normalny samochód..... samochód jak jest zimny po nocy to zapala również normalnie, bez żadnego problemu....

 

A odnośnie błędów to na komputerze jest wszystko OK, żadnych błędów w ASO nie ma

:roll:

 

Trochę chaotycznie napisane:) sorki :)

Proszę, jeśli ktoś z Was wie co to może być to piszcie, wszystkie Wasze sugestie, porady są na wagę złota!!!

 

Pozdrawiam

igi303

 

[ Dodano: Czw Maj 15, 2008 12:32 ]

Witam ,

Dzisiaj byłem na hamowni sprawdzić czy przepływomierz dobrze dział bo mam dwa w posiadaniu i okazało sie ze są dobre.

Wynik to : 196 km i 412 Nm wiec jest OK i powiedział bym ze dużo jak na wartości podawane przez producenta które wynoszą 177 km i 350 Nm ...

 

I jak wracałem spokojnie przez Gliwice, znowu sam zgasł na wolnych obrotach przy prędkości może 20 km/h na zakręcie bez żadnych ostrzeżeń i zanim dojechałem do domu to jeszcze parę razy to samo sie przytrafiło... jadę zaraz na komputer , może wyjdzie jakiś błąd mam taka nadzieje.

Napisze jak wrócę z kompa czy coś wyszło.

 

Pozdrawiam

igi303

 

[ Dodano: Nie Maj 18, 2008 20:29 ]

Witam,

Więc na kompie w ASO wyszedł błąd w postaci :

 

..."JEDNOSTKA MOCY (EDU=Engine Driver Unit) - Kalkulator wtrysku (ECU) wykrył mały pobór przez jednostkę mocy (EDU)"...

 

I niestety na tym sie zakończyło bo żaden z mechaników nie potrafił wyjaśnić o co w tym chodzi, i stwierdzili ze muszą sprawdzić w dokumentacji renault. Więc może jutro sie dowiem od serwisu co to jest i co oznacza ten błąd.

 

Może ktoś z Kolegów ma jakieś pojecie co to może być :roll:?

 

Z tymi gaśnięciem zastanawiam sie czy czasem nie jest uszkodzony czujnik wału korbowego :(

 

pls help , bo mi sie już pomysły kończą..

 

pozdrawiam

igi303

 

poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Trafiłem na to forum dlatego gdyż niektórzy z Was dysponują dobra wiedza na temat silnika 3.0 cdti który jest zresztą produkcji Isuzu. Czytając wszystkie posty dotyczące Signum postanowiłem opisać swój przypadek...

A mianowicie posiadam Renault Vel Satis dokładnie z tym samym silnikiem co ma Opel i Saab a jest produkcji Isuzu a mianowicie 3.0 dci, cdti oraz tid ....

Opisze tylko co sie dzieje, bo na pisanie co już wymieniłem i co mechanicy W ASO i nie tylko, mówili nie ma już siły!!! Może ktoś z Was coś doradzi i wspólnymi siłami rozwiążemy problem..

 

Ogólnie samochodzik jeździ super ma moc, trochę mocniej dymi przy redukcji biegu (automat) podczas full gazu np. przy wyprzedzaniu, natomiast przy dłuższym i pełnym wciskaniu gazu, np. start ze świateł, gaz do dna i tak parę razy, ogólnie jazda na gaz do dechy, samochód zaczyna po chwili szarpać na wolnych obrotach (np. stanie na światłach), dusi sie i po chwili potrafi sie sam wyłączyć, i tak w kółko. Usterka mija jeśli samochód odstoi mniej więcej powyżej godziny (ciężko określić jak długo) i wszystko wraca do normy aż do czasu jak mu zaczniemy znowu deptać po garach. Dzisiaj jechałem może ze 12 km autostradą z prędkością 180-190km/h, potem stanąłem na wyjeździe i znowu to samo sie zaczęło dziać... najgorsze jest to ze auto potrafi zgasnąć np. podczas skrętu (20-30 km/h kiedy automat zmienia bieg a obroty spadają w okolice 800 obr/min.... (naprawdę nie miłe przeżycie kiedy brak wspomagania w kierownicy itp...:lol: )

 

Jest jeszcze jedna przypadłość z zapalaniem silnika, nawet jak nie występują duszenia , gaszenie samoczynne to niekiedy ciężko zapala (kręci, kręci aż zaskoczy). Zauważyłem ze to zapalanie ciężkie występuje gdy naciskam STOP a silnik jakby jeszcze troszkę dalej sie kręcił i wtedy ciężko zapala. Natomiast jak zgaśnie normalnie, zapala jak normalny samochód..... samochód jak jest zimny po nocy to zapala również normalnie, bez żadnego problemu....

 

A odnośnie błędów to na komputerze jest wszystko OK, żadnych błędów w ASO nie ma

:wesoly:

 

Trochę chaotycznie napisane:) sorki http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

Proszę, jeśli ktoś z Was wie co to może być to piszcie, wszystkie Wasze sugestie, porady są na wagę złota!!!

 

Pozdrawiam

igi303

 

[ Dodano: Czw Maj 15, 2008 12:32 ]

Witam ,

Dzisiaj byłem na hamowni sprawdzić czy przepływomierz dobrze dział bo mam dwa w posiadaniu i okazało sie ze są dobre.

Wynik to : 196 km i 412 Nm wiec jest OK i powiedział bym ze dużo jak na wartości podawane przez producenta które wynoszą 177 km i 350 Nm ...

 

I jak wracałem spokojnie przez Gliwice, znowu sam zgasł na wolnych obrotach przy prędkości może 20 km/h na zakręcie bez żadnych ostrzeżeń i zanim dojechałem do domu to jeszcze parę razy to samo sie przytrafiło... jadę zaraz na komputer , może wyjdzie jakiś błąd mam taka nadzieje.

Napisze jak wrócę z kompa czy coś wyszło.

 

Pozdrawiam

igi303

 

[ Dodano: Nie Maj 18, 2008 20:29 ]

Witam,

Więc na kompie w ASO wyszedł błąd w postaci :

 

..."JEDNOSTKA MOCY (EDU=Engine Driver Unit) - Kalkulator wtrysku (ECU) wykrył mały pobór przez jednostkę mocy (EDU)"...

 

I niestety na tym sie zakończyło bo żaden z mechaników nie potrafił wyjaśnić o co w tym chodzi, i stwierdzili ze muszą sprawdzić w dokumentacji renault. Więc może jutro sie dowiem od serwisu co to jest i co oznacza ten błąd.

 

Może ktoś z Kolegów ma jakieś pojecie co to może być ????

 

Z tymi gaśnięciem zastanawiam sie czy czasem nie jest uszkodzony czujnik wału korbowego :lol:

 

pls help , bo mi sie już pomysły kończą..

 

pozdrawiam

igi303

Raczej na 100% zabrudzony czujnik wału korbowego.Miałem to samo ,przy rozgrzanym silniku do 90 stopni ,na postoju gasł. Z tą usterką jeździłem chyba z miesiąc ,bo żaden fachowiec nie wiedział co jest grane. Dopiero w serwisie Opla w Dąbrowie Górniczej trafili w dziesiątkę. Pozdrawiam. jacek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności