Skocz do zawartości

Wspomaganie i kontrolka oleju....


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

 

Mam problem z pompą od wspomagania która ciągle działa i hałasuje jak cholera. Próbowałem już odpowietrzania układu i nic, jednak zastanawia mnie poziom olej w zbiorniczku, czy może jet go za mało, niestety nie widzę tam żadnej miarki, jak odkręcam korek to pod nim jest siatkowy filtr, poziom oleju sięga do filtra ale go nie zalewa czy to dobrze czy może powinienem dolać oleju.

 

Druga sprawa to poziom oleju w silniku. Przy zimnym silniku na bagnecie oleju jest trzy razy wiecej niż maks, po nagrzaniu silnika i odczekaniu kilku chwil, na bagnecie jest prawie maks, niestety po uruchomieniu przez jakiś czas świeci się kontrolka oleju. Może powinienem zmienić już olej, przejechałem na nim prawie 10000km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mark_pg

Witam.

 

Odpowiem informacjami zawartymi w "Sam naprawiam ..." str. 37

Warto zapytć o nią tu: http://forum.opel24.com/ksiazki-serwisowe-schematy-do-naszych-autek-vt14786.htm

 

poziom oleju sięga do filtra ale go nie zalewa czy to dobrze

Ano kolego masz go zdecydowanie za dużo!! Na końcu tego krótkiego bagnecika poniżej sitka jest miarka, takie ponacinane kreseczki i trójkącik. W tym zakresie powinieneś mieć stan oleju.

 

Przy zimnym silniku na bagnecie oleju jest trzy razy wiecej niż maks

Oczywiście przed sprawdzaniem stanu wycierasz bagnet, prawda? i oczywiście dbasz o to żeby auto było na w miarę poziomym podłożu? Dodam też że olej należy sprawdzać na rozgrzanym silniku około 5 minut po jego zgaszeniu.

 

Pzdr Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku :lol::):/ co ty robisz z tym samochodem

 

3 razy max na miarce od oleju wow

poziom oleju na ostygniętym silniku (kiedy wszystko spłynie do miski olejowej powinien być na moziomie MAX. Jeśli jest tak duż o jest źle.

A i ten olej zdałoby sięwymienić:/

CO do kontrolki oleju to najpierw proponowałbym sprawdzić czujnik ciśnienia oleju a jesli jest dobry to kolego nie jest najlepiej bo pewnie sypie Ci się pompa olejowa. I nic nie da dolewanie oleju

 

W zbiorniczku od wspomagania masz to siteczko (pisałeś o nim). To jest właśnie ta miarka od oleju. Owo siteczko zakończone jest bagnecikiem i można na nim zauważyć znak trójkąta. To jest właśnie poziom oleju (nie pamietam czy jest dolny i górny poziom bo rzadko tam zaglądam. Ale napewno olej nie sięga mi do samego sitka(tu mogę sie mylić bo możesz mieć inną pompę wspomagania).

 

 

SORKI

kolega wyżej już wszystko napisał a moja wypowiedż to potwierdziła

 

nie zauwałyłem jego posta ponieważ miałem długo otworzoną tą stronę i nie odświeżyłem jej :(

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zimnym silniku na bagnecie oleju jest trzy razy wiecej niż maks

Skąd bys miał tyle oleju !! Nie zastanawialęś sie na d tym?:) Widocznie poszedł ci płyn do silnika!! No a może lejesz i nic nie sprawdzasz aby tylko bylo w silniku pełno !! To teraz będą wydatki!! bo rozszczelniłeś silnik!! :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam pragnę cie uspokoić ten silnik jest trochę dziwny ale te objawy są normalne swego czasu dyskutowaliśmy o tym na forum i proszę się nie sugerować innymi silnikami jak tylko Y17DT proponuje zrobić taki test wyłączyć silnik odczekać 5-10 min wyjąć wskaźnik (bagnet) wytrzeć szmatką do sucha włożyć bagnet do silnika odczekać 5 sek i sprawdzić poziom oleju i tak przez kilka dni i zobaczysz że wszystko będzie ok dlaczego się tak dzieje to nie wiem ale ten silnik tak ma i już poza tym kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po 3-5 sek i ten typ także to ma i już

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności