Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam Opla Astrę J HB A16XER z 2015. Chciałbym kupić jakiś interfejs diagnostyczny i docelowo odblokować sobie niektóre zakładki w menu za kierownicą (wizualizacje czujników parkowania, temperature cieczy chłodzącej, stan akumulatora), zaprogramować sobie kluczyk i móc diagnozować sobie błędy no i w przyszłości mieć użyteczny interfejs do swojego (jak Bóg da) kolejnego autka (niekoniecznie Opla).

Niestety pomimo przekopania się przez setki stron (bo nie tylko te tutaj, ale i inne fora oraz FB...) dalej nie mam pewności czego dokładnie potrzebuję.
Skłaniałbym się ku kupnie tego ustrojstwa, ponieważ jest nowe i w moim amatorskim mniemaniu powinno mieć najwięcej wodotrysków i być najbardziej dopracowane (mylę się?):
https://vgate.pl/product/-vlivgatenker-ms/
i wiem że będę musiał sobie dokupić do tego oprogramowanie pod moje konkretne auto (np. opl scanner) ale obawiam się, że nie będę tym w stanie zrobić wymienionych na wstępie rzeczy i pieniądze pójdą w błoto. Od razu przyznaję bez bicia, że jestem Januszem i zastanawiam się nad kupnem tego interfejsu od chińczyka:
https://pl.aliexpress.com/item/10050078 ... ry_from%3A
i tutaj pytanie do Was, czy chińczyk ma jakieś gorsze podzespoły i to szukanie problemów czy nie ma co się bać, bo tam nie ma prawa być nic innego i urządzenie sczyta z auta to samo co zrobiłby oryginał z polskiej dystrybucji?

Nie mam również pewności, czy tym interfejsem zrobię więcej czy mniej niż opcomem. Zabaw z opcomem się trochę obawiam, bo nie dość że gdzieś wyczytałem że do Opla z 2015 mogę mieć problem z wersją opcoma z aliexpress, to jeszcze samo urządzenie prawdopodobnie będzie wymagalo przelutowania podzespołów i i tak nie mam pewności czy zadziała, a niestety jestem w sytuacji w której liczę każdą stówkę miesięcznie i nie mogę sobie pozwolić na takie błędy.

No i jest jeszcze jedna troszkę grubsza rzecz, bo chciałbym również docelowo zmienić sobie temperaturę załączania wiatraka w aucie, bo chciałbym trochę popracować nad obniżeniem temperatury pracy silnika (przekopałem się przez 127 stron tematu o obniżeniu temp.). Wiem, że do tego będę musiał zedytować sobie mapę silnika i w ogóle jest tam masa rzeczy do spieprzenia, ale chciałbym wiedzieć, czy taki interfejs pozwoli mi w ogóle bawić się w takie rzeczy czy tunerzy używają jakiegoś totalnie innego sprzętu w swojej pracy? Dodatkowo, czy wie ktoś jakiego programu powinienem szukać?
Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/104119-interfejs-diagnostyczny/
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności