Skocz do zawartości

tempetaruta cieczy chłodzącej


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Chciałbym się dowiedzieć jako powinna byś temp cieczy chłodzącej w czasie jazdy, o jakiej temp powinien wałczyć sie wiatrak w corsie b.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W czasie jazdy mam ok. 92 stopni C.

 

Wentylator włącza mi sie przy ok. 97 st. C :lol:

 

EDIT: Ja mam Corsę 1.2 C12NZ - przy każdym silniku jest troszke innna temp. ale róznica to ok. 1 st. C http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mam taki problem w czasie jazdy corsą jak już silnik się zagrzeje koło 100 st to temp spada na 92 st czyli tak jakby wiatrak załączył, ale na dłużmy postoje przy zapalonym silniku corsa się grzeje, przy 100 st nie chce się włączyć wentylator czujnik od temp cieszy by wymieniany na nowy ale to samo się dzieje. Podsumowują dlaczego w czasie jazdy temp silnika spada, a na postoju nie wo gule wiatrak się nie załancza temp była powyżej 100st i nic. Czy tylko w czasie jazdy ten czujnik się włącza proszę o wasze opinie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

dlaczego w czasie jazdy temp silnika spada

Silnik jest chłodzony "pędem" powietrza. Podczas normalnej jazdy nie ma potrzeby załączania wentylatora, chyba że silnik ma duże obciążenie (ostra jazda, jazda w terenie górzystym).

Możesz sprawdzić na krótko czy wogóle chodzi, ewentualnie sprawdzić czujnik załączania (termowłącznik), poza tym wentylator pewnie ma bezpiecznik i przekaźnik. :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Odpowiadajac na temat, mialem podobna sytuacje kiedy to silnik grzal sie blyskawicznie szybko do 97 a nawet 100 stopni i wetylator zbijal temperature mniej wiecej do 92 stopni. Z osobistych wnioskowan doszedlem do tego ze 'czujnik temperatury chlodziwa' daje zla wartosc o temperaturze cieczy chlodzacej (zakladajac ze podaje ze silnik jest caly czas zimny) co powoduje ze komputer kaze rozgrzac silnik wiec dawal dodatkowe paliwo (i rzeczywiscie wiecej palil). Po zmianie nie dochodzi juz 'jak glupi' do 100st, bardzo ladnie miesci sie w temp 92st, pozatym silnik chodzi ciszej (bo dostaje mniej paliwa) i pali mniej o 1 litr! Ladniej jezdzi, plynniej (mieszanka wyregulowana) czasem lapie tzw mula, ale na to chce zaradzic czym innym: wymienie 'czujnik polozenia przepustnicy' bo mam wrazenie jakby sie blokowal.

 

Mam nadzieje ze wielu z was to pomoze. Jeszcze napisze co z tym 'czujnikiem polozenia przepustnicy' po wymianie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności