Skocz do zawartości

problem z biegami terenowymi


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

pisalem na forum ze posiadam opla frontere z silnikiem od audi A4 1.9 TDI 150KM.

Mam problem z biegami, mianowicie kiedy wlacze biegi terenowe to auto tak jakby nie chcialo jechac, jakby cos go trzymalo, wlasciwie to wogole nie da sie jecham na biegach terenowych... :D moze ktos wie co sie dzieje z moja skrzynia albo motami??? PROSZE O POMOC!:)

 

[ Dodano: Nie Maj 25, 2008 17:51 ]

przepraszam za pare bledow w pisowni... spieszylem sie:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam

a od dawna masz to auto?

wiesz ze przy napedzie 4x4 mozesz jechac tylko w terenie, raczej po asfalcie tez ale tylko prosto :) przy probie skretu dzieje sie tak jak wlasnie piszesz. Na biegach terenowch musi byc wlaczone 4x4, przynajamniej u mnie tak jest.

jak to nie to to wiecej nic innego mi nie przychodzu do glowy

ps. dobrze jedzie na tym silnkiku z A4 ?

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam!

Moja fronterka swietnie smiga z tym silnikem diesla, po chipe ma 150KM, co pozwala na naprawde dynamiczne poruszanie sie:) odcinke na 5 biegu ma przy 170km/h ale ta predkosc na zegarze pokazuje sie moment. Poprzedni wlasciciel twierdzi ze w 8,5sec ta frontera zrobi 100km/h. A wracajac do tym biegow, to chodzi mi o to ze one nie chca sie wylanczac i czesto trzeba cofac do tylu zyby puscily po wylaczeniu, a wogole to jak sie je wlaczy to czasami cos trzaska i auto okropnie nie chce jechac jakby go cos trymalo w kolach, i jesli mozesz to wytlumacz mi jeszcze na jakich biegach i gdzie mozna na nich jezdzic i o co chodzi z tym skretem?? to znaczy ze jak jade w terenie to nie moge na biegach terenowych skrecac?? a jak moge to na ktorych??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sylwian

Nabyleś pojazd a o jego funkcjonowaniu masz nikłe wiadomości.Opel frontera posiada napęd 4x4 załączany ręcznie dżwignią na której widnieją znaki /2h czyli napęd normalny tylko na tył 4h napęd na 4 koła tak zwany szosowy zimowy po śniegu lub śliskim podłożu na normalnym przełożeniu./4L napęd na 4 koła wraz z reduktorem czyli duża moc i mała prędkość tryb jazdy w terenie bajora góry dziury itp.To wszystko mała wajcha załaczamy ją tylko na postoju pojazdu mowa o frotce A.Frontka nie posiada mechanizmu różnicowego pomiędzy przednim a tylnym mostem dlatego na napędzie 4x4 nie wolno jeżdziż po suchym asfalcie chodzi o to że na zakrętach koła mają inną droge do toczenia i wtedy występują zarąbiste przeciążenia między przodem a tyłem pozrywają się sprzęgiełka przednie lub rozsypie się któryś z mostów itp.Na prosto to jeszcze bez bidy ale lepiej tego unikać zasada jedna 4x4 łączymy tylko w terenie czyli ślisko,błoto,sypko itp. Jeżeli masz frote A to zależy który rocznik i jakie sprzęgiełka ręczne czy automaty jeżeli ręczne to aby załączyć 4x4 musiszdodatkowo wyleż z auta i przekręcić ręcznie przy kołach przednich potem gdy kończysz zabawe z terenem spowrotem rozpinasz sama wajcha w samochodzie nie wystarcza bo reduktor rozłączysz a sprzęgiełka ci będą trzymać półosie i kręcić całym walem przednim rumot i szybsze wyeksploatowani.Jeżeli masz automaty to one same ci se załączają tylko przy rozłaczaniu musisz lekko cofnąc do tyłu np.pół metra.A jeśli przy jeżdzie 4X4 po terenie coś ci strzela to chyba masz już sprzęgiełka do wymiany proponuje zalogować się na www.Rajdy4x4.pl na forum dyskusyjnym i tam poczytać.WOW. :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzieki Sylwian!! bardzo mi pomoglo to co napisales. Ja mam Frontere A sport ta krotka z 94r. czyli mam przekladnie automatyczna a nie reczna bo przy kolach nie ma zadnego pokretla. Powiedz mi jeszcze czy to normalne ze jak wlacze naped 4H to jak rusze do przodu nie cofajac najpierw do tylu to cos z przodu raz strzeli, i nic sie niby nie stanie bo auto jedzie na 4H, tylko ten dzwiek jest troche przerazajacy.... nie rozumiem jeszcze jednej rzeczy, czy na napedzie 4H dziala mechnizm roznicowy?? czy wszystkie kola ciagna iidentycznie i rowno?? bo na 4L rozumiem ze wszystkie ciagna rowno i ten naped mozna uzywac w bardzo ciezkim terenie.. i to normalne we fronterze ze jak sie wylancza 4x4 to trzeba cofac do tylu pare metrów??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby rozłączyc przednie sprzęgiełka wystarczy cofnąć z pół metra.Gdy małą wajchą załączasz 4x4 musisz powoli puszczać sprzęgło i delikatnie ryszać tak aby sprzęgiełka sie delikatnie załączyły bo jak ostro to zrobisz to trzaski,jeśli delikatnie to robisz i słychać trzask to znaczy że masz już wytłuczone ząbki w tych sprzęgiełkach i ząbki słabo się zazębiają gdybyś chciał podjechać pod dużą gorę i w sypkim piachu mogą ci strzelać i przepuszczać.Gdy załączysz 4x4 napęd jest przenoszony 50%na tył i 50%na przód masz dwa mosty tylni i przedni oba mają własne mechanizmy różnicowe nie posiadają blokad chyba że sam se założysz gdy wjedziesz w bajoro i ugrzężniesz będzie ci sie kręcić z tyłu koło to które ma mniejsze obciążenie z podłozem to samo przód.4x4 nie znaczy że wwzystkie koła ciągną.w zwykłym aucie też masz napęd na 2 koła a w żeczywistości ciągnie jedno.mechanizm różnicowy działa tak żeby na zakręcie gdy koła maja rózne drogi do przebycia jedno musi sie szybciej kręcić i nadbiegać względem drugiego,w frocie przedni most i tylni posiadają mechanizmy różnicowe ale nie ma między tylnim mostem a przednim mostem mechanizmu inne wozy mają i dodatkowo mają jego blokadę a niektóre 4x4 mają jeszcze blokady mostów.na tych blokadach to tylko w brei i bagnach w trudnym terenie broń boże na suchym twardym podłozu i zakręcać czy skręcać bo chodzi o to że wtedy masz poblokowane wszystko i wtedy ci ciągną wszystkie 4 kola.Takie blokady ma np.MERCEDES G

 

[ Dodano: Nie Cze 01, 2008 10:53 ]

Ci co się bawią w jazde terenową zakładaja sobie blokady mostu na tył albo na przód lecz są to drogie wynalazki, niektore froty posiadają tylni most z tak zwanym LSD jest to tak zwany mechanizm róznicowy o zwiekszonym tarciu i wymaga specjalnego oleju jest to taka jakby blokada wtedy ciągną oba tylne koła troche to pomaga w bajorach.Ale mało fronter z tym ustrojstwem sie spotyka.Proponuje zalogować się na forum dyskusyjne www.Rajdy4x4.pl lub do fanclubu www.opelfrontera.pl i tam poczytać na forum dyskusyjnym :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeszcze raz wielkie dzieki Sylwian!!! Teraz to juz wszystko zrozumialem, juz teraz wiem jak uzywac biegow terenowych. Moze juz jutro pojade w jakis teren pobawic sie biegami:) Pozdrawiam!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności