miloszbeton Opublikowano 11 Lipca Udostępnij Opublikowano 11 Lipca (edytowane) Witam mam problem ze sterowaniem turbiną Astra H 1.7 74 kW rok 2006. Po odpaleniu gruszka ładnie zaciąga maksymalnie dźwignię od turbo. przy gazowaniu i obciążaniu regulacja stoi w miejscu. Dźwignia się nie zacina chodzi i wraca bardzo płynnie po zgaszeniu silnika gruszka cofa swoja pozycje. MAP sensor wyciągałem przemyłem alkoholem ale ogólnie to działa bez zarzutu( pokazuje ciśnienie miedzy 100-2xx kPa). Zawór N75 wyciągałem oryginał z 2022 roku i założyłem nowy - to samo nic nie pomogło. Komputer walnięty jakiś przekaźnik podmienić nie wiem , czy może vacum pompa puszcza olej? Edit: Przypomniałem sobie jeszcze iż mam też błąd p0622 być może jest to ze sobą powiązane? Edytowane 11 Lipca przez miloszbeton   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miloszbeton Opublikowano 12 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca (edytowane) Napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku 13,6-14v pod obciążeniem tzn. światła radio klima wszystko włączone 12,4-13,4 v pozycja przepustnicy sprawdzana przez elm 327 : bieg jałowy +- 40% naciskając pedał gazu stała wartość 12,6 % niezależnie jak mocno pedał nie jest wciśnięty . Tak wiem w dieslu nie steruje się przepustnicą ale mój program nie obsługuje możliwości sprawdzenia pozycji pedału przyśpieszenia w oplu. Sprawdzane Car Scannerem przez telefon. Edytowane 12 Lipca przez miloszbeton   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822414 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 12 Lipca Udostępnij Opublikowano 12 Lipca N75 założyłeś jakiś zamiennik ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miloszbeton Opublikowano 13 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca (edytowane) Tak wziąłem zamiennik : https://allegro.pl/oferta/zawor-turbiny-konwenter-cisnienia-opel-astra-g-h-corsa-meriva-zafira-17475658410 Tylko właśnie ten który wyciągałem (Pierburg) był w świeży i srubki poszly praktycznie w palcach jakby ktoś już tam szukał przyczyny? tak samo była lekko obrobiona śrubka od map sensora który też wygląda jak nowy (orygniał bosch) Auto kupiłem dopiero 2 tygodnie jest ze mną więc myślę że ktoś mi to puścił z tą "delikatną miną" . Być może rzeczywiście jakoś pechowo trafiłem na wadliwy zaworek ? tylko jak to sprawdzić nie kupując następnych.. Może trzeba coś wysterować lepszym kompem? A może da się jakoś sprawdzić ten wyciągnięty pierburg? Edytowane 13 Lipca przez miloszbeton   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 13 Lipca Udostępnij Opublikowano 13 Lipca Taty Zafira nie przyjęła zamiennika i dopiero pierburg załatwił temat. Na zamienniku pompowało Turbo jak wściekłe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822441 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 13 Lipca Udostępnij Opublikowano 13 Lipca Możesz na próbę ominać n75 , złączyć podciśnienia w tym miejscu i pogazowa na postoju , jeśli zawór jest felerny to węże będą w oczach aż puchły . Jeśli nic na dolocie nie zauważysz to trzeba szukać dalej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822444 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miloszbeton Opublikowano 15 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca Wczoraj coś się podziało bo auto nie wchodzi na obroty i czarny dym przy gazowaniu. Rozebrałem węże do turbo na wirniku czuć bardzo delikatny luz góra dół, brak luzu wzdłużnego, kręci się palcami. Były ślady oleju nawet na klepie gaszącej ale bez jakiejś tragedii mimo to uważam że pewnie poszły uszczelnienia od tego przeładowania i zalało trochę ten intercooler . Plus taki że przejechałem tak może ze 100 metrów to może nie nalalo Bóg wie ile tego oleju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822521 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowal Opublikowano 15 Lipca Udostępnij Opublikowano 15 Lipca Też się kiedyś z tym męczyłem w 1.9 — wyglądało podobnie, a winny był zawór podciśnienia z mikro pęknięciem. Też miałeś u siebie jakieś „cykanie” przy uruchamianiu??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miloszbeton Opublikowano 16 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca Dziękuję Panu Marcinowi. Winny znów okazał się być zamiennik, zaryzykowałem używany oryginał za 45 zł 😆 Po zmianie sterowanie działa jest moc ciągnie ładnie nic nie przerywa troszkę się wykopcil ale przestał pewnie zalał się ropą w poniedziałek. Dla innych niech to będzie przestroga przed tą firmą jak i teraz większością zamienników jakość się posypała niestety w większości firm.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822556 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.