Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem ze sterowaniem turbiną Astra H 1.7 74 kW rok 2006.

Po odpaleniu gruszka ładnie zaciąga maksymalnie dźwignię od turbo. przy gazowaniu i obciążaniu regulacja stoi w miejscu.

Dźwignia się nie zacina chodzi i wraca bardzo płynnie po zgaszeniu silnika gruszka cofa swoja pozycje.

MAP sensor wyciągałem przemyłem alkoholem ale ogólnie to działa bez zarzutu( pokazuje ciśnienie miedzy 100-2xx kPa).

Zawór N75 wyciągałem oryginał z 2022 roku i założyłem nowy - to samo nic nie pomogło.

Komputer walnięty jakiś przekaźnik podmienić nie wiem , czy może vacum pompa puszcza olej? 

Edit: Przypomniałem sobie jeszcze iż mam też błąd p0622 być może jest to ze sobą powiązane?

Edytowane przez miloszbeton

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku 13,6-14v

pod obciążeniem tzn. światła radio klima wszystko włączone 12,4-13,4 v 

pozycja przepustnicy sprawdzana przez elm 327 : bieg jałowy +- 40% naciskając pedał gazu stała wartość 12,6 % niezależnie jak mocno pedał nie jest wciśnięty . Tak wiem w dieslu nie steruje się przepustnicą ale mój program nie obsługuje możliwości sprawdzenia pozycji pedału przyśpieszenia w oplu.

Sprawdzane Car Scannerem przez telefon.

Edytowane przez miloszbeton

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822414
Udostępnij na innych stronach

Tak wziąłem zamiennik https://allegro.pl/oferta/zawor-turbiny-konwenter-cisnienia-opel-astra-g-h-corsa-meriva-zafira-17475658410

Tylko właśnie ten który wyciągałem (Pierburg) był w świeży i srubki poszly praktycznie w palcach jakby ktoś już tam szukał przyczyny?

tak samo była lekko obrobiona śrubka od map sensora który też wygląda jak nowy (orygniał bosch)

Auto kupiłem dopiero 2 tygodnie jest ze mną więc myślę że ktoś mi to puścił z tą "delikatną miną" .

Być może rzeczywiście jakoś pechowo trafiłem na wadliwy zaworek ? tylko jak to sprawdzić nie kupując następnych.. Może trzeba coś wysterować lepszym kompem?

A może da się jakoś sprawdzić ten wyciągnięty pierburg?

 

 

Edytowane przez miloszbeton

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822429
Udostępnij na innych stronach

Taty Zafira nie przyjęła zamiennika i dopiero pierburg załatwił temat. Na zamienniku pompowało Turbo jak wściekłe 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822441
Udostępnij na innych stronach

Możesz na próbę ominać n75 , złączyć podciśnienia w tym miejscu i pogazowa na postoju , jeśli zawór jest felerny to węże będą  w oczach aż  puchły . Jeśli nic na dolocie nie zauważysz to trzeba szukać dalej 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822444
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj coś się podziało bo auto nie wchodzi na obroty i czarny dym przy gazowaniu. 

Rozebrałem węże do turbo na wirniku czuć bardzo delikatny luz góra dół, brak luzu wzdłużnego, kręci się palcami. Były ślady oleju nawet na klepie gaszącej ale bez jakiejś tragedii mimo to uważam że pewnie

poszły uszczelnienia od tego przeładowania i zalało trochę ten intercooler . Plus taki że przejechałem tak może ze 100 metrów to może nie nalalo Bóg wie ile tego oleju.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822521
Udostępnij na innych stronach

Też się kiedyś z tym męczyłem w 1.9 — wyglądało podobnie, a winny był zawór podciśnienia z mikro pęknięciem. Też miałeś u siebie jakieś „cykanie” przy uruchamianiu??

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822528
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panu Marcinowi. 

Winny znów okazał się być zamiennik, zaryzykowałem używany oryginał za 45 zł 😆

Po zmianie sterowanie działa jest moc ciągnie ładnie nic nie przerywa troszkę się wykopcil ale  przestał pewnie zalał się ropą w poniedziałek.

Dla innych niech to będzie przestroga przed tą firmą jak i teraz większością zamienników jakość się posypała niestety w większości firm.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/106612-astra-h-17-cdti-sterowanie-turbo/#findComment-822556
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności