Skocz do zawartości

nowy zakup Corsa B/silnik X10XE ?? proszę o pomoc :)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam zakupiłam w oststnim czasie Opla Corse B z silnikiem X10XE z 2000 roku, przy zakupie pojechałem na warsztat i wszystko sprawdziłem co można było. Jak na razie miałem tylko problem z odpaleniem po dłuższej jeździe (musiałem odpalać 3 razy, myślę że to przez immo - nie jestem pewien) poza tym słychać jakieś dżwięki podczas postoju z zapalonym silnikiem (dwonienie w silniku). Chciałem się zapytac jakie są główne problemy z tymi silnikami, bo z tego co czytam na forum to za ciekawie nie ma???.

Oprócz tego prosze o opinie Tych którzy posiadają już od jakiegoś czasu taką Corse, jak wam się sprawuje???

Auto jest spoko i jakoś nie chcę się go zbyt szybko pozbywać :wesoly:

 

Pozdrawiam Wszystkich.

 

[ Dodano: Nie Cze 01, 2008 18:11 ]

Zapomniałem dodać ze auto ma przejechane "87 000" według wskazań licznika.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten problem z odpaleniem po dłuzszej jezdzie jest dosc dziwny. U mnie zawszeczy ciepły czy zimny musi przekrecic silnikiem z dwa razy, ale pali zawsze za pierwszym razem. Może cos ze swiecami albo cewka zapłonową. Dziwne stuki to chyba tak ma juz byc - 3 cylindry troche sie tłuką, a moze rozrzad - ale przy takim przebiegu to jeszcze nie powinien( u mnie przeskoczył łańcuszek przy ok 160 tys). Po wymianie rozrzadu dalej nie chodzi jak 4 cylindrowy.

Pozatym bardzo fajnie sie jezdzi zwlaszcza po miescie, nie jest wcale taki slaby jak niektórzy pisza ( 55 KM no moze do wyprzedzania troche za malo - ale za to pod góre nie trzeba za czesto redukowac - fajnie nisko położony moment obrotowy - jak w starym dieslu ;) ).

Co do problemów to wiadomo w kazdym samochodze cos sie dzieje, ale nie uwazam ze corsa 1.0 12V jest jakas szczególnie problemowa - po prostu jak corsa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Mariusz_760301

Zobacz czy aby czasem ta plastykowa pokrywa silnika Ci tak nie stuka :P

Ta pokrywa pod, którą jest listwa z cewkami wysokiego napięcia (nad świecami)

 

Siostra wkleiła ją na silikon i ma spokój. ;p

 

Przy okazji zapytam - przy jakim przebiegu wymienia się łańcuch rozrządu :lol:

W książkach, które mam nic nie pisze na temat tego X10XE :lol:

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji zapytam - przy jakim przebiegu wymienia się łańcuch rozrządu

W książkach, które mam nic nie pisze na temat tego X10XE

Z tego co gdzies wyczytalem to raczej zmienia sie go przy remoncie kapitalnym, niektorzy zalecaja cos kolo 120 tys

 

Ja nie zmienialem az do 160 tys i nic nadzwyczajnego sie nie dzialo, silnik pozatym dosc dobrze chodzil, nie bral oleju itp...., nie bylo go jakos szczegolnie tez slychac, az przeskoczyl i nie mozna bylo odpalic samochodu - na szczescie nic sie nie stalo - a wiec wnioskuje ze silnik jest raczewj bezkolizyjny.

Z mojego doswiadczenia lepiej uwazac na ten lancuszek jak sie ma juz troche kilometrow, a planuje sie dluzszy wyjazd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Pytałem bo siostry autko ma licznikowe 82 000km a ja już słyszę ten łańcuszek.

Uspokoiliście mnie trochę z tym odpalaniem - ten silnik też odpala za drugim obrotem wału.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam!

Moja kosiara 2002 typ "C" ma przejechane 76tys.km. i też słychać łańcuch jak klepie. Tzn. zaraz po uruchomieniu jak silnik jest jeszcze zimny silniczek chodzi super ale jak się rozgrzeje do swojej temperatury to chodzi już głośno. Kumpel się śmieje, że tyka jak diesel :D. Mój mechanik stwierdził, że to normalne ale przyznam się szczerze mam obawy o jego stan. Da się sprawdzić łańcuch, bez rozbierania silnika, kiedy jest z nim coś nie tak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Tak - można sprawdzić luzy łańcucha.

 

Gdzieś wyczytałem, że trzeba zrzucić pokrywę zaworów - unieruchomić rozrząd i obracając wałem sprawdzić luzy.

 

Koszt sprawdzenia wliczając uszczelkę będzie pewnie coś ok 150 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności