Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Przychodzę do was z problemem który dręczy mnie od jakiegoś czasu i nadzieją że uda się go w końcu rozwiązać. Specyfikacja mojej GTC to silnik Z19DTJ (zdławiona 150 do 120). Przebieg 301k km, skrzynia 6-cio biegowy manual. Teraz trochę o tym co się dzieje. Ostatnio w ciągu miesiąca auto zrobiło 3,5k km i nie miało żadnych problemów (W tym dłuższe po 400km). Jednak od około tysiąca kilometrów, w trakcie jazdy auto potrafi podczas redukcji (najczęściej z 4 na 3 oraz 3 na 2) nie trzymać obrotów minimalnych i zgasnąć (obroty szybko spadają i silnik nie podtrzymuje ich, gaśnie). Dodatkowo na biegu jałowym obroty falują, głównie zauważalne na zimnym silniku (zdarzyło się że dwa razy zgasł stojąc na jałowym z 15-20 minut). Po dodaniu gazu gdy jest zimny i puszczeniu go,  nie trzyma dolnych obrotów i zachowuje się jakby miał zgasnąć. Podczas jazdy np. na tempomacie stałe 80 km/h obroty nie falują, sztywno trzymają się bez odchyleń. Auto ma moc, ciągnie mocniej od 1,5k obrotów.  Oleju nie zjada ani kropli.

Auto miało zrobione:
-Rozrząd 7k km temu
-Wszystkie filtry 4k km temu
-Sprzęgło bez dwumasy (dwumasa delikatnie stuka już) rok temu
-Pełną diagnostykę komputerową (Wtryski, ciśnienia itp, w porządku), brak błędów
-Nowy akumulator, dodatkowe masy do rozrusznika i alternatora
-Płukankę silnika
-Wężyki od chłodzenia, uszczelnienie wycieków płynu chłodniczego oraz badanie na UPG (Nie stwierdzono ubywania boryga do silnika)

Z bolączek mi znanych:
-Odma olejowa ma problem z latającym wężem który do niej wchodzi (lewy) góra-dół (nie wiem czy tak powinno być). Pływała w oleju od góry przed myciem silnika
-Dwumasa ma luz i stuka ale nie stwarza problemów z biegami i startowaniem (bez uderzeń)
-Urwane cięgno od klap wirowych od blisko 6-8 tysięcy km, klapy obrócone na stale otwarte prócz sterującego na 3 cylindrze (lecz problemy nie występowały wcześniej mimo urwanego cięgna)
-CIM wariuje, klakson nie działa gdy odpalone światła, immobilizer nie sczyta czasem kluczyka. (No typowy CIM w Astrze H)
-Przy ok.3 tysiącach obrotów i wyżej kopci na czarno, czasem przy zwykłej szybkiej przygazówce do 3k lubi zadymić (Zwykle czarny/szaro-czarny dym)

Samochód był już u dwóch mechaników którzy stwierdzili że jeździ dobrze i nie mieli takich problemów żeby im zgasł lub inne w/w. Dlatego przychodzę do was z pytaniem co może powodować ten problem falowania i nie trzymania dolnych obrotów. Będę niezmiernie wdzięczny za każdy pomysł co to może być. Pozdrawiam wszystkich 

Edytowane przez Miz3x

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/107834-ga%C5%9Bni%C4%99cie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika-z19dtj-astra-iii-gtc/
Udostępnij na innych stronach

Zero błędów ? Nic a nic nawet jak zgaśnie ? Na falowanie to EGR bym się przyjrzał i zaworowi scv 

 

26 minut temu, Marcin 83 napisał:

Zero błędów ? Nic a nic nawet jak zgaśnie ? Na falowanie to EGR bym się przyjrzał i zaworowi scv 

 

Ani jednego, jedynie od AFL-a. Zero zamrożonych ramek ani błędów od jednostki bądź elektryki. 

 

A czym było czytane ? 

 

1 minutę temu, Marcin 83 napisał:

A czym było czytane ? 

 

Op-comem przez serwis, pełna diagnostyka komputerowa i wszystkie pomiary w normie

 

To ciężkie temat będzie. Probowałes EGR zaślepic czy jest jakaś reakcja lub zmiana ?

 

EGR nie wiem w jakim stanie jest, błędów nie zgłaszał i przechodzi testy. Mam plan go zrzucić na stół i wyczyścić

 

Zaslep go na próbę , bez demontażu. Choć by podkładkę z puszki wyklep aby sprawdzić czy będzie jakiś efekt . To na tę chwilę bez kosztowo można zrobić 

 

Ciekawe czy nie trzeba zaprogramować tych zablokowanych klap w sterowniku? Skoro się gubi na luzie lub schodzeniu z obrotów?

OCzywiście EGR ogólnie dolot do sprawdzenia co tam widać.

 

Najlepiej to jeszcze logi by się przydały z opcoma jak się "tracą" wolne obroty i gaśnie lub go przydusza.

 

Aktualizacja mała. Powyciągałem dosłownie wszystkie wtyczki jakie mogłem i je dokładnie wyczyściłem. Problem nie trzymania obrotów zniknął a falowanie obrotów jest już minimalne. Następne będzie diagnozowanie EGR-u, będę aktualizował postępy. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności