Miz3x Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia (edytowane) Witam serdecznie. Przychodzę do was z problemem który dręczy mnie od jakiegoś czasu i nadzieją że uda się go w końcu rozwiązać. Specyfikacja mojej GTC to silnik Z19DTJ (zdławiona 150 do 120). Przebieg 301k km, skrzynia 6-cio biegowy manual. Teraz trochę o tym co się dzieje. Ostatnio w ciągu miesiąca auto zrobiło 3,5k km i nie miało żadnych problemów (W tym dłuższe po 400km). Jednak od około tysiąca kilometrów, w trakcie jazdy auto potrafi podczas redukcji (najczęściej z 4 na 3 oraz 3 na 2) nie trzymać obrotów minimalnych i zgasnąć (obroty szybko spadają i silnik nie podtrzymuje ich, gaśnie). Dodatkowo na biegu jałowym obroty falują, głównie zauważalne na zimnym silniku (zdarzyło się że dwa razy zgasł stojąc na jałowym z 15-20 minut). Po dodaniu gazu gdy jest zimny i puszczeniu go, nie trzyma dolnych obrotów i zachowuje się jakby miał zgasnąć. Podczas jazdy np. na tempomacie stałe 80 km/h obroty nie falują, sztywno trzymają się bez odchyleń. Auto ma moc, ciągnie mocniej od 1,5k obrotów. Oleju nie zjada ani kropli. Auto miało zrobione: -Rozrząd 7k km temu -Wszystkie filtry 4k km temu -Sprzęgło bez dwumasy (dwumasa delikatnie stuka już) rok temu -Pełną diagnostykę komputerową (Wtryski, ciśnienia itp, w porządku), brak błędów -Nowy akumulator, dodatkowe masy do rozrusznika i alternatora -Płukankę silnika -Wężyki od chłodzenia, uszczelnienie wycieków płynu chłodniczego oraz badanie na UPG (Nie stwierdzono ubywania boryga do silnika) Z bolączek mi znanych: -Odma olejowa ma problem z latającym wężem który do niej wchodzi (lewy) góra-dół (nie wiem czy tak powinno być). Pływała w oleju od góry przed myciem silnika -Dwumasa ma luz i stuka ale nie stwarza problemów z biegami i startowaniem (bez uderzeń) -Urwane cięgno od klap wirowych od blisko 6-8 tysięcy km, klapy obrócone na stale otwarte prócz sterującego na 3 cylindrze (lecz problemy nie występowały wcześniej mimo urwanego cięgna) -CIM wariuje, klakson nie działa gdy odpalone światła, immobilizer nie sczyta czasem kluczyka. (No typowy CIM w Astrze H) -Przy ok.3 tysiącach obrotów i wyżej kopci na czarno, czasem przy zwykłej szybkiej przygazówce do 3k lubi zadymić (Zwykle czarny/szaro-czarny dym) Samochód był już u dwóch mechaników którzy stwierdzili że jeździ dobrze i nie mieli takich problemów żeby im zgasł lub inne w/w. Dlatego przychodzę do was z pytaniem co może powodować ten problem falowania i nie trzymania dolnych obrotów. Będę niezmiernie wdzięczny za każdy pomysł co to może być. Pozdrawiam wszystkich Edytowane 30 Sierpnia przez Miz3x   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/107834-ga%C5%9Bni%C4%99cie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika-z19dtj-astra-iii-gtc/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia Zero błędów ? Nic a nic nawet jak zgaśnie ? Na falowanie to EGR bym się przyjrzał i zaworowi scv   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/107834-ga%C5%9Bni%C4%99cie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika-z19dtj-astra-iii-gtc/#findComment-824065 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miz3x Opublikowano 30 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 26 minut temu, Marcin 83 napisał: Zero błędów ? Nic a nic nawet jak zgaśnie ? Na falowanie to EGR bym się przyjrzał i zaworowi scv Ani jednego, jedynie od AFL-a. Zero zamrożonych ramek ani błędów od jednostki bądź elektryki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/107834-ga%C5%9Bni%C4%99cie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika-z19dtj-astra-iii-gtc/#findComment-824066 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia A czym było czytane ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/107834-ga%C5%9Bni%C4%99cie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika-z19dtj-astra-iii-gtc/#findComment-824067 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miz3x Opublikowano 30 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 1 minutę temu, Marcin 83 napisał: A czym było czytane ? Op-comem przez serwis, pełna diagnostyka komputerowa i wszystkie pomiary w normie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/107834-ga%C5%9Bni%C4%99cie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika-z19dtj-astra-iii-gtc/#findComment-824068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia To ciężkie temat będzie. Probowałes EGR zaślepic czy jest jakaś reakcja lub zmiana ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/107834-ga%C5%9Bni%C4%99cie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika-z19dtj-astra-iii-gtc/#findComment-824069 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miz3x Opublikowano 30 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia EGR nie wiem w jakim stanie jest, błędów nie zgłaszał i przechodzi testy. Mam plan go zrzucić na stół i wyczyścić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/107834-ga%C5%9Bni%C4%99cie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika-z19dtj-astra-iii-gtc/#findComment-824073 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia Zaslep go na próbę , bez demontażu. Choć by podkładkę z puszki wyklep aby sprawdzić czy będzie jakiś efekt . To na tę chwilę bez kosztowo można zrobić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/107834-ga%C5%9Bni%C4%99cie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika-z19dtj-astra-iii-gtc/#findComment-824076 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 31 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia Ciekawe czy nie trzeba zaprogramować tych zablokowanych klap w sterowniku? Skoro się gubi na luzie lub schodzeniu z obrotów? OCzywiście EGR ogólnie dolot do sprawdzenia co tam widać. Najlepiej to jeszcze logi by się przydały z opcoma jak się "tracą" wolne obroty i gaśnie lub go przydusza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/107834-ga%C5%9Bni%C4%99cie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika-z19dtj-astra-iii-gtc/#findComment-824089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miz3x Opublikowano 31 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia Aktualizacja mała. Powyciągałem dosłownie wszystkie wtyczki jakie mogłem i je dokładnie wyczyściłem. Problem nie trzymania obrotów zniknął a falowanie obrotów jest już minimalne. Następne będzie diagnozowanie EGR-u, będę aktualizował postępy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/107834-ga%C5%9Bni%C4%99cie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika-z19dtj-astra-iii-gtc/#findComment-824099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.