Skocz do zawartości

Jaki olej do merivy 1.7 cdti


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tom3czek88

Przy tym przebiegu jak Ci pobiera olej to możesz przejść na 5W40 .

No wlasnie oleju nie bierze....:/ ale ten klekot mnie meczy i szczerze,,, pomyslalem o 10w40 bo podobno gęstszy bardziej uszczelni itp. itd :/ a wiec co polecacie mi zrobić? jaki olej zalac? może jakiś dodatek? czy po prostu nic się nie da zrobić? bo nie ukrywam ze mam sentyment do autka i chciałbym aby wszystko było tip-top...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jeśli masz do autka sentyment to będzie wskazany drobny remont.

Powinieneś zdemontować wałki i w najlepszym wypadku wymienić tarczki regulujące luz zaworowy. Możliwe że już są wytarte.

W droższej opcji do wymiany też popychacze

zerknij na przykładowe ceny http://www.iparts.pl/auto-czesci/ustawianie-zaworow,opel,astra-h-od-2004-03,1-7-cdti-100km,84-5098-17848-100424.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tom3czek88

16x84 zl +16 x13zl no jakby nie patrzeć ok 1600 zl...i co to ma na celu? będzie chodzil ciszej ? czy cos pozatym...?

Edytowane przez Tom3czek88

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem właśnie że nie masz hydro-popychaczy tylko zwykłe szklanki (jak dla mnie cena zbyt wysoka w porównaniu z hydro-popychaczami)więc wymiana samych tarczek powinna rozwiązać problem z klepaniem. Przy tym przebiegu co podajesz mogły już się trochę wytrzeć.

Nie kupuj jednak tarczek w "ciemno" bo są rożne grubości. zobacz sam dla silnika Z17DTH (taki zapewne masz)

z17dth_zaw_r.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy przebiegu 250000 km myslę, że luz może już być większy niż dopuszczalny .. luz powinien wynosić od 0,35 do 0,45 mm (nom. 0,40 =+/-0,05); regulacja jest za pomocą płytek .. co 100000km powinieneś sprawdzać luz .. :-)

jezeli będziesz wiedział jakie płytki potrzebujesz .. daj znać .. jestem w stanie coś jeszcze wygrzebać :-)

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz gęstrzy olej to wlej 5W50. 5W to gęstość przy zimnym jak przejdziesz na 10W to tylko pogorszysz rozruch w zimie, drugi parametr jest przy nagrzanym oleju czyli jak przejdziesz z 30 na 50 to bedzie wieksza lepkość oleju nagrzanego. Poszukaj sobie na ten temat w necie bo wytłumaczyłem jak potrafiłem .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od sprawdzenia luzu zaworowego, to podstawa szczególnie przy takim przebiegu, zmiana oleju na gęstszy jeśli silnik go nie bierze nie ma żadnego sensu i uzasadznienia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Bobeusz2011

Wmieniałem teraz olej na GM 5W30 i mój mechanik mi powiedział, że w tym silniku jest hydrauliczna regulacja zaworów.

Mam nadziej, że się nie mylił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności