Skocz do zawartości
Gość Anonymous

czy przy wymianie pierscieni trzeba robic szlif????..pomocy!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam..posiadam opel kadett D z 1980 i mam pytanko...czy przy wymianie pierscieni trzeba robić szlif?:wink:...bo slyszalem ze trzeba!!...co wy o tym sądzicie??/

 

prosze o pomoc!!!

 

z góry dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

to zależy jaki jest luz i czy cylindry mają gładź

a czemu wymieniasz pierścienie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

bo ma słabą kompresje i bierze olej i silnik stracił na mocy!:cry:! ;(??????http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif i czy jak sie nie zrobi szlifu czy silnik sie moze uszkodzic? ?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

może pierścienie są tylko zapieczone :cry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

jest gładz na cylindrach a tłoki maja minimalne luzy ....... czy mozna uszkodzic silnik przy wiemianianiu pierscieni bez robienia szlifu na cylindrach???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

uszkodzić raczej nie lecz należy sprawdzić luzy na sfożniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

jest gładz na cylindrach a tłoki maja minimalne luzy

Jeżeli luzy są minimalne i progi ma górze nie są za małe to można się obyć bez szlifu i nic się nie stanie.

 

należy sprawdzić luzy na sfożniu

To dobra rada. W razie znacznych luzów trzeba sworznie i tuleje wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

matik232, Zasada jest taka:

Przy kapitalce robimy szlif cylindrów, wymieniamy pierścienie na nad-wymiarowe, do nich oczywiście tłoki również nad-wymiarowe.

Jeśli chcesz wymienić tylko pierścienie należy pomierzyć cylindry - czy nie są nadmiernie zużyte, sprawdzić czy nie są porysowane i czy nie mają dużych garbów.

Trzeba sprawdzić czy tłoki nie są podtarte i dokładnie obejrzeć czy nie są popękane. Przy okazji jak zaznaczył kolega wyżej należy sprawdzić luz na sworzniu.

Jeżeli masz zakupione pierścienie nominalne, to po włożeniu pierścienia (samego) do cylindra możesz pomierzyć luz na zamku - czy nie jest nadmierny.

P.s. Wkładając sam tłok bez pierścieni do cylindra zawsze będziesz miał luz. :cry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

a jeszcze bym do tego dodał sprawdzenie panewek czy nie są nadmiernie wytarte :cry:

 

a to dla tego że i tak będziesz miał je zdjęte...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.