Skocz do zawartości

WOLNE OBROTY 2,2DTI


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich, jestem od niedawna właścicielem Opla Zafiry 2,2 DTI rok 2004 i mam mały problem podczas jazdy gdy rzucę na luz obroty silnika zatrzymują się na 1300 lub 1000 nie dzieje się to zawsze po dodaniu gazu obroty wracają na 850.Klimatyzacja włączona czy wyłączona dzieje się to samo, ale ostatnio gdy były wysokie obroty wyłączyłem klimatyzacje i obroty nagle spadły na 850 i mam pytanie czy jezdzic i nie ruszac tego czy zacząc rozglądac się za mechanikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam mały problem podczas jazdy gdy rzucę na luz obroty silnika zatrzymują się na 1300 lub 1000

Problem to dopiero będzie jak ci zgaśnie, przestanie działać wspomaganie kiery i hamulców...

wyłączyłem klimatyzacje i obroty nagle spadły na 850

To normalne ze po wałczeniu klimy obroty spadają. Po chwili sie normują i silnik pracuje normalnie.

mam pytanie czy jezdzic i nie ruszac tego czy zacząc rozglądac się za mechanikiem.

Nie wrzucaj na luz i wszystko będzie OK. Zafira w DTI to nie Autosan...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

wyłączyłem klimatyzacje i obroty nagle spadły na 850

To normalne ze po wałczeniu klimy obroty spadają. Po chwili sie normują i silnik pracuje normalnie.

Nie wrzucaj na luz i wszystko będzie OK. Zafira w DTI to nie Autosan...

U mnie nie zauważyłem żadnych skoków obrotów silnika przy wyłączaniu lub włączaniu klimy no może naprawdę nieznaczne bardziej do wychwycenia na słuch niż widoczne na obrotomierzu.

 

Przede wszystkim podczas jazdy nie powinno się dawać na luz ! Nawet dojeżdżając do świateł rób to na biegu !

A tak z ciekawości to dlaczego ? Przecież nie mówimy o automacie więc co szkodzi tocząc się do skrzyżowania na którym pali się czerwone wrzucić luz ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Co do wrzucania na luz - kolega GrzECHO wyjaśnił to w poście wyżej !

Rozumiem, że chodzi Wam o gaśnięcie silnika ale dla mnie jest nie do przyjęcia ( a jeżdżę od 20 lat ) żeby samochód a zwłaszcza diesel miał sam zgasnąć na wolnych obrotach. Auto ma być sprawne a to które samo gaśnie na pewno takie nie jest więc widzę tylko 2 wyjścia albo naprawić albo się go pozbyć ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A tak z ciekawości to dlaczego ? Przecież nie mówimy o automacie więc co szkodzi tocząc się do skrzyżowania na którym pali się czerwone wrzucić luz ?

Zacytuje:"W przypadku, gdy samochód jedzie po równej nawierzchni, zamiast wyłączenia sprzęgła, należy wykorzystać bieg silnika. Po zwolnieniu pedału gazu silniki wyposażone w system wtrysku paliwa odcinają jego dopływ, a silnik samoczynnie hamuje samochód nie zużywając przy tym kropli paliwa."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zacytuje:"W przypadku, gdy samochód jedzie po równej nawierzchni, zamiast wyłączenia sprzęgła, należy wykorzystać bieg silnika. Po zwolnieniu pedału gazu silniki wyposażone w system wtrysku paliwa odcinają jego dopływ, a silnik samoczynnie hamuje samochód nie zużywając przy tym kropli paliwa."

Spoko ładny cytat z instrukcji ;) ale nadal nie widzę przeciwwskazań do wyrzucania na luz. Jadąc w dużym natężeniu ruchu od świateł do świateł kiedy często wykorzystuje max 2 bieg nie bardzo wyobrażam sobie zwolnienie pedału gazu bo samochód wyhamuje silnikiem i będzie trzeba znowu dodać gazu żeby dojechać więc o jakichkolwiek oszczędnościach raczej nie ma mowy nie wspomnę już, że przynajmniej dla mnie taka jazda jest co najmniej mało komfortowa.

Oczywiście nie wyrzucam na luz zjeżdżając z góry lub w trasie na długiej prostej bo było by to bez sensu i myślę, że raczej o to chodziło autorom cytowanej instrukcji ale w mieście przy jeździe z małą prędkością na krótkich odcinkach tylko luzik http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie kwestia luzu jest zależna od ilości ... wypitego piwa ;)

A poważnie to jadąc samochodem u mnie również jak dam na luz to obroty jak i zużycie paliwa jest większe, jak zatrzymam samochód to obrotu spadają wo ok 820 orb/min. Według mojej dedukcji to tak powinno być ponieważ w czasie jazdy silnik utrzymuje większe obroty ponieważ w każdej chwili kierowca może włączyć bieg, jak się zatrzymujesz to obroty spadają do minimum ponieważ ruszasz od biegu 1.

 

Sądzę że jest ok.

 

Co do klimy to faktycznie podczas jej załączenia może nastąpić chwilowe zachwianie obrotów ponieważ układ elektryczny jest dodatkowo obciażony.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

U mnie tez czasami klima powoduje zwiekszenie obrotow do ponad 1000. Jak w tym czasie wlacze ECO to spadaja. Co ciekawe jak znow wlacze klime, to obroty niekoniecznie skocza na >1000. Nie wiem z czym jest to zwiazane i nie mam zadnych problemow z Zafira.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności