Skocz do zawartości

wahające się obroty i zwiększone spalanie Astra III 1,9 CDTI


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

 

Jest to mój pierwszy post na forum, i niestety od razu prośba o pomoc ;)

 

Mam Astrę III 1,9 CDTI, 120 KM. Kupiłem jak miała przebieg 22000, obecnie ma 29100 km. Przez te 7000 km wszystko było ok. Spalanie na "luzie" 0,6 l, w mieście ok, 7. Obroty na biegu jałowym 750 obr/min. 2 dni temu miałem wątpliwą przyjemność postania w warszawskich korkach - 1,5 godziny stania i podjeżdżania na jedynce/dwójce. Następnie 10 min spokojnej jazdy po trasie i na koniec dynamiczna jazda zakończona prędkością 175 km/h. Następnie 2 km powolutku do domku i tu niespodzianka - gdy stanąłem pod garażem, aby wystudzić turbinę obroty zaczęły wahać się pomiędzy wartością 800 a 950 obr/min. Do tego spalanie pokazywał 4,8-5,0 l na luzie przy tych obrotach. Po otwarciu drzwi poczułem jakby spalony plastik, może jakąś gumę. Nie potrafiłem zlokalizować źródła. W tym czasie wydawało mi sie, że w silniku jakby coś "pykało" może "przeskakiwało". Trudno to określić. Tak czy inaczej praca nierówna. Po chwili wyłączyłem silnik, odczekałem jakieś 10 sekund i zapaliłem ponownie - i problem zniknął. Obroty trzymały 750, spalanie znów 0,6-0,7 l. W sobotę samochód przymusowo stal w garażu, ponieważ byłem w pracy. Dziś krótka wycieczka na cpn i przykra niespodzianka - znów skaczące obroty, dziwny dźwięk spod maski i spalanie na postoju ok 5 l. Po zatankowaniu i zresetowaniu komputera, przejechałem 11 km do domu - pod garażem skaczące obroty, jakby znów jakaś spalenizna, dziwny dźwięk spod maski, chwilowe spalanie 5 l, a od cpnu średnio 10 l/100 km! Przy pustej drodze i prędkości ok. 80 km/h! Zgasiłem, odpaliłem i znów ok - 0,7 l, obroty 750 na min. Dodam do tego, ze nawet po przejechaniu 5 km i po zatrzymaniu, słychać jak coś spod samochodu tak metalicznie "pyka" - dźwięk gorącego katalizatora/tłumika. Wcześniej tego nie było.

 

No i oczywiste pytanie - co to może być? Co sprawdzić? Coś wymienić? I tak planowałem wizytę w ASO, ale może ktoś potrafi podpowiedzieć przyczynę i jak to naprawić?

 

Pozdrawiam,

Kuba

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11074-wahaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-i-zwi%C4%99kszone-spalanie-astra-iii-19-cdti/
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

i jak rozwiazales problem? mozesz sie podzielic z innymi?

 

Nie wszystkie silniki 1.7 mają filtr DPF więc nie miałem okazji sprawdzić jak to działa na własnej skórze, ale myślę, że tak wygląda wypalanie filtra cząstek stałych DPF. Stąd to zwiększone zużycie paliwa i specyficzny zapaszek.

 

  • 7 miesięcy temu...

A wie ktoś może czy ten filter cząstek stałych można "wyrzucić" z samochodu i jak to zrobić oraz czy nie pociągnie to za sobą jakiś konsekwencji oprócz większego zatrucia naszej planety??

 

A wie ktoś może czy ten filter cząstek stałych można "wyrzucić" z samochodu i

jest juz jeden watek na ten temat na forum, ponoc sie da

 

  • 6 miesięcy temu...

Mam identyczne objawy jak Jakubek ale niestety nie napisał co mu wyszło w ASO

 

[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 07:11 ]

Może ktoś miał taką przygodę POMOCY!:lol:!

 

[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 09:10 ]

czy zna ktoś z szanownych państwa kod błędu 213971?

 

[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 09:13 ]

astra 3 1,9 cdti 101koników

 

  • 3 lata później...

Witam

Mam bardzo podobny problem. Czy takie objawy mają związek z filtrem DPF?

Faktycznie po zgaszeniu silnika gdy są takie duże obroty na luzie czuć wyraźnie spaleniznę.

Dodatkowo rano za każdym razem przy odpalaniu idzie także z rury wydechowej spory dym i smród (ale tylko rano).

Auto jeżdżone codziennie w trasach.

 

Najczęściej zdaża się to gdy objeżdżam krótkie odcinki w mieście i co 10 minut gaszę silnik.

Często też pojawia się to na autostradzie np. na bramkach.

 

Należy wtedy gasić silnik? Czy zaczekać?

 

Co z tym robić?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

co zrobić?

poszukać tematów o dpf'ie i jego wypalaniu a następnie przeczytać i nie odświeżać niepotrzebnie kotleta sprzed 3 lat...

 

  • 4 tygodnie później...

Mam identyczny problem... silnik Z19DTH 1.9 150KM. Gdyby ktoś miał na to radę lub wiedział o co chodzi to proszę o odpowiedź.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności