Skocz do zawartości

Skrzynia biegów - chodzi opornie


Gość grzegorzk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzegorzk

Od niedawna jeżdzę Zafirą 2.0DTI (80tyś km) i chiałem zapytać jak uwas chodzi skrzynia biegów.

U mnie przy przełączaniu biegów trzeba się trochę napracować, chodzi ciężko, trzeba użyć znacznej siły. Dodam, że nie ma zgrzytów czy jakiś innych odgłosów tylko ta ciężka praca.

Po wakacjach autkiem będzie jeździć żonka i na pewno jej się to niespodoba.

Przesiadłem się z Punta, gdzie biegi wchodziły mi jak w masło :)

 

A może to taki urok Opli?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

To najprawdopodobniej masz uszkodzony (wyrobiony lewarek). Ja też tak mam. Jak ściągniesz mieszek z lewarka to zobaczysz po dźwignią taką białą kulkę w obudowie. U mnie pomiędzy tą kulką a plastikową obudową jest taki czarny miękki plastik (taka jakby osłonka tej kulki), i to właśnie on jest u mnie popękany i nie trzyma dźwigni w odpowiednim miejscu. Niestety naprawić to możesz wymieniając cały mechanizm wybierania biegów (na allegro ok 200zł). Ja narazie mam wkręconą śrubkę między tą plastikową osłonkę kulki i zewnętrzną obudowę tak żeby osłonka mocniej ściskała kulkę. Póki co to działa, ale jak znajdzie się wolna kasa to wymienię całość.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna jeżdzę Zafirą 2.0DTI (80tyś km) i chiałem zapytać jak uwas chodzi skrzynia biegów.

U mnie przy przełączaniu biegów trzeba się trochę napracować, chodzi ciężko, trzeba użyć znacznej siły. Dodam, że nie ma zgrzytów czy jakiś innych odgłosów tylko ta ciężka praca.

Po wakacjach autkiem będzie jeździć żonka i na pewno jej się to niespodoba.

Przesiadłem się z Punta, gdzie biegi wchodziły mi jak w masło :)

 

A może to taki urok Opli?[/quote

 

No dobra to powiem za wszystkich;)

 

Mam podobną zafirę w której jest dzwignia zmiany biegów na cięgnach które są przymocowane do plastikowej(jak sądzę) kulki która z kolei jest stabilizowana przez kołnierz(również plastik). W zafirkach średnio po 150 tyś:)!( a nie przy 80 tyś) ta kulka się wyrabia( jak zdejmiesz osłone lewarka do zobaczysz biału pył). I teraz chwila prawdy :lol: :

 

TAKIEJ KULKI NIE MA JAKO CZĘŚCI ZAMIENNEJ :)! W KATALOGU OPLA

TAKIEJ KULKI NIE KUPISZ NA ALLEGRO - sam poluję na nia od 3-ch miesięcy, więc nie wierz w bajki że...może na allegro.

TAKA KULKA JEST TYLKO DO KUPIENIA JAKO CAŁY ZESTAW LEWAREK + SUPPORT - koszt 900 zł polskich,

PRÓBUJĘ JĄ ŚCIĄGNĄĆ Z NIEMIEC OD 2-ch miesięcy .... bez skutku bo chetnych na nią jest wielu.

 

Więc reasumując móją nieco krzykliwą wypowiedź...jak już będzie naprawdę trudno mi załączać biegi... szarpnę się i kupię czałość nową :)((( :)

 

To tyle w temacie.

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie sprawdź na wybieraku przy skrzyni biegów może łącznik (łączenie krzywek skrętnych)się już wyrobił i trzeba wymienić a oszczędność spora..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

kokos ma racje... mialem ten sam problem i pojechalem do aso opla... bylem gotowy juz na wydatek 1000zł na naprawe ale tu niespodzianka - w oplu wymienili kostke i jakis bolec a skrzynia dziala jak nowa... koszt; 430zł... moja zafirka na liczniku ma 62 tysie a w silniku znalazlem karteczke przegladowa na 181tys.. tak wiec sam rozumiesz... najlepiej bedzie sprawdzic... a pozniej bedzie wiadomo ile kasy zabiorą...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorzk;

 

Masz lewarek na cięgna i właśnie ta nieszczęsna kulka robi tyle zamieszania.

Można też spróbować regulować tymi szarymi zatrzaskami ale trzeba zrobić to umiejętnie bo po tym mogą nie wchodzić biegi.

W Łodzi ASO powiedziało że do wymiany cały element : :) poniważ u mnie lewarek "lata" na boki-więc wyregulować się nie da.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a ja własnie mam podobny problem z tym ze u mnie tylko 1ka nie wchodzi jak powinna. radzimy sobie i robimy sobie przy starcie 2jeczka i na jedynke bo inaczej sie zesrac idzie 8) wiem ze nie powinno byc tak no ale co zrobic. cieszymy sie jak dzieci tym autkiem bo jest superb. piszecie ze jakas tam kulka? sprawdzę . póki co nie jest źle ale moze sie pogorszyc za pareset kliometrów. mamy jak na razie 152 tys 2.0 z 12 2000r

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jedynka juz wogole nie wchodzila, czasem mozna bylo dac dwojke i wskoczyla jedynka. A przyczyna poza kulka oczywiscie sa zacierajace sie ciegna w oslaonach. Najpierw zapodalem wd40 w obreb kuli i poprawilo to troche sytlacje, na tyle ze sam lewarek sprezynowal - bo tak jak sie wzielo na bok to tak zostawal.

A potem psiknolem wd40 na odsloniete czesci cienkien, powbijalem biegi i powtorzylem ta operacje i po bolu. Jedyneczka moze nie super wchodzi ale nie trzeba mocowac sie z lewarkiem. Znajomy mechanik obejrzal te linki i powiedzial ze sa tak umiejscowione iz ulegaja ciaglym zabrudzeniom, sa podatne na korozje i zacieranie.

Odtad co jakis czas maly psik na linki i na kulke i jest ok.

Ale np gdy padla mi pompa i samochod stal bite 2 tygodnie przed domem to po uruchomieniu znowu byl brak jedynki. Psik psik i jest ok.

Matwie sie tylko troche zima jak to bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności