Gość Anonymous Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Witam wszystkich i pozdrawiam jestem tutaj nowym użytkownikiem i bardzo mi się ta strona podoba. Do rzeczy, mój brat ma kadetka 1,6 c16nz i zapalił się czek - mianowicie kod 42 doczytałem, że to przewód e-sta wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego. Mój problem to to, że co to jest ten przewód esta bo nie mam zielonego pojęcia może ktoś pomoże z góry wielkie dzięki i pozdrawiam wszystkich klubowiczów poprawiłem tytuł/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11460-co-to-za-kod-42/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 kolego z tym na pewno sobie poradzisz http://automatyka.ndl.pl/opel/bledy/uindex.htm powodzenia...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11460-co-to-za-kod-42/#findComment-257952 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Witam koledzy Mam identyczny problem, od dłuższego czasu wywala mi 42 błąd w układzie. Miałem ogromne problemy z odpalaniem auta. Wymieniłem cewkę impulsatora, jest lepiej, ale nie tak jak powinno być. Dalej wywala mi 42 błąd. W linku, który podał andrzej_m55 jest opisane jak to sprawdzić, hmmmmmmmm, ale zaciski A, B, C mają się znajdować gdzie?? Jeżeli chodzi o moduł aparatu takich oznaczeń tam niema. Proszę, więc o bardziej skrupulatną podpowiedź, bo usterka, którą mam spędza mi już sen z powiek, a i jeżeli chodzi o apetyt na Pb czy LPG auto ma ogromny. Za odpowiedź serdecznie dziękuję Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11460-co-to-za-kod-42/#findComment-257006 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 zaciski A, B, C mają się znajdować gdzie?? - W złączu diagnostycznym. Błąd 42 - moduł zapłonu, brak sygnału zapłonu Opisy są również na forum - opcja szukaj u góry po lewej, poprawiłem w temacie/andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11460-co-to-za-kod-42/#findComment-256878 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Lexar4, czy to o to ci chodzi??? http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/aldl/wstep.htm no i jeszcze jedno ja bym posprawdzał wężyki podciśnieniowe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11460-co-to-za-kod-42/#findComment-256869 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 DAROMV6 http://automatyka.ndl.pl/opel/bledy/uindex.htm , z opisu znajdującego się w tym linku otrzymanym od andrzej_m55 wynika, iż styki A, B, C są to styki jakiegoś układu odpowiedzialnego za elektroniczne wyzwolenie zapłonu, a nie gniazdo diagnostyczne. Zazwyczaj w gnieździe diagnostycznym zwierasz dwa styki, a nie sprawdzasz jak to opisane właśnie w tym linku, jakie mają napięcie. Kod 42 - elektroniczne wyzwalanie zapłonu. Usterka dotyczy silników C16NZ, E16NZ wyposażonych w rozdzielacz zapłonu EZF sterowanego mapą zapłonów. W celu sprawdzenia działania podłączyć woltomierz do masy oraz kolejno do zacisków A, B, C. Napięcia na poszczególnych zaciskach powinny wynosić : - zac. A +0,1 do +0,2V - zac. B +0,1 do +0,2V - zac. C +10 do +20 mV. Układ zapłonowy sterowany parametrami silnika. Optymalna chwila zapłonu w tych układach ustalana jest każdorazowo poprzez urządzenie sterujące, na podstawie wskazań czujników współpracujących ( obroty silnika, temperatura silnika, stan obciążenia, podciśnienie w rurze ssącej). Wymagana ( mapa) charakterystyka ustalana jest poprzez producenta silnika i zapisana jest w pamięci elektronicznej zespołu sterującego. Na podstawie zakodowanych sygnałów z czujników układ sterujący ustala odpowiednią chwilę zapłonu. W razie uszkodzenia jednego lub kilku czujników układ przechodzi w tryb awaryjny, który ustala zapłon z wyprzedzeniem. Wiąże się to jednak z zwiększeniem spalanego paliwa i zmniejszeniem mocy silnika. Ustawiania zapłonu nie można regulować w silnikach :18SE, E18NV, C18NZ, 20NE, C20NE, 20SER, 20SEH, C20XE. . Może chodzi o połączenie aparatu zapłonowego z instalacją. Macie jeszcze jakiegoś pomysła? Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za zainteresowanie. poprawiłem w temacie/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11460-co-to-za-kod-42/#findComment-256797 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.