Skocz do zawartości

co to za kod 42


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich i pozdrawiam jestem tutaj nowym użytkownikiem i bardzo mi się ta strona podoba. Do rzeczy, mój brat ma kadetka 1,6 c16nz i zapalił się czek - mianowicie kod 42 doczytałem, że to przewód e-sta wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego. Mój problem to to, że co to jest ten przewód esta bo nie mam zielonego pojęcia może ktoś pomoże z góry wielkie dzięki i pozdrawiam wszystkich klubowiczów

 

poprawiłem tytuł/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam koledzy

 

Mam identyczny problem, od dłuższego czasu wywala mi 42 błąd w układzie. Miałem ogromne problemy z odpalaniem auta. Wymieniłem cewkę impulsatora, jest lepiej, ale nie tak jak powinno być. Dalej wywala mi 42 błąd. W linku, który podał andrzej_m55 jest opisane jak to sprawdzić, hmmmmmmmm, ale zaciski A, B, C mają się znajdować gdzie?? Jeżeli chodzi o moduł aparatu takich oznaczeń tam niema. Proszę, więc o bardziej skrupulatną podpowiedź, bo usterka, którą mam spędza mi już sen z powiek, a i jeżeli chodzi o apetyt na Pb czy LPG auto ma ogromny.

 

Za odpowiedź serdecznie dziękuję

 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

zaciski A, B, C mają się znajdować gdzie??

- W złączu diagnostycznym.

Błąd 42 - moduł zapłonu, brak sygnału zapłonu

Opisy są również na forum - opcja szukaj u góry po lewej,

 

poprawiłem w temacie/andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

DAROMV6 http://automatyka.ndl.pl/opel/bledy/uindex.htm , z opisu znajdującego się w tym linku otrzymanym od andrzej_m55 wynika, iż styki A, B, C są to styki jakiegoś układu odpowiedzialnego za elektroniczne wyzwolenie zapłonu, a nie gniazdo diagnostyczne. Zazwyczaj w gnieździe diagnostycznym zwierasz dwa styki, a nie sprawdzasz jak to opisane właśnie w tym linku, jakie mają napięcie.

Kod 42 - elektroniczne wyzwalanie zapłonu.

Usterka dotyczy silników C16NZ, E16NZ wyposażonych w rozdzielacz zapłonu EZF sterowanego mapą zapłonów.

W celu sprawdzenia działania podłączyć woltomierz do masy oraz kolejno do zacisków

A, B, C. Napięcia na poszczególnych zaciskach powinny wynosić :

- zac. A +0,1 do +0,2V

- zac. B +0,1 do +0,2V

- zac. C +10 do +20 mV.

Układ zapłonowy sterowany parametrami silnika.

Optymalna chwila zapłonu w tych układach ustalana jest każdorazowo poprzez urządzenie sterujące, na podstawie wskazań czujników współpracujących ( obroty silnika, temperatura silnika, stan obciążenia, podciśnienie w rurze ssącej).

Wymagana ( mapa) charakterystyka ustalana jest poprzez producenta silnika i zapisana jest w pamięci elektronicznej zespołu sterującego. Na podstawie zakodowanych sygnałów z czujników układ sterujący ustala odpowiednią chwilę zapłonu.

W razie uszkodzenia jednego lub kilku czujników układ przechodzi w tryb awaryjny, który ustala zapłon z wyprzedzeniem. Wiąże się to jednak z zwiększeniem spalanego paliwa i zmniejszeniem mocy silnika.

Ustawiania zapłonu nie można regulować w silnikach :18SE, E18NV, C18NZ, 20NE, C20NE, 20SER, 20SEH, C20XE.

.

Może chodzi o połączenie aparatu zapłonowego z instalacją.

Macie jeszcze jakiegoś pomysła?

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za zainteresowanie.

 

poprawiłem w temacie/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności