Skocz do zawartości

Corsa 1,4 nie zapala


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich,

z gory przepraszam jezeli jest odp. na moj problem na forum, ale szukalem i nie moglem nic znalezc.

 

Problem lezy w tym, ze nie moge odpalic corsy ani kluczykiem ani na pych. Podczas jazdy nagle zgasla i koniec. Świeci sie kontrolka Check engine. Rozrusznik kreci ale silnik nie zapala zarowno na benzynie jak i na gazie. Za pomoca zlącza diagnostycznego doszedlem ze jest to blad 44. Nie mam mozliwosci sprawdzenia czy jest iskra poniewaz nie mam klucza aby wykrecic swiece, a dodatkowo fajki przewodow sa gumowane i nie ma jak ich samych przylozyc do masy. Co wy na to??

Kilku znajomych powiedzialo mi ze pewnie problem lezy w cewce lub aparacie zaplonowym. Co mam zrobic zeby dojsc co jest do wymiany?

poprawiłem tytuł / andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mialem 14nz w kadecie, podobny problem ale w czasie gdy kiedys mocny deszcz zalal mi silnik, okazalo sie ze w kopulce jest wilgoc...

 

natomiast twoj problem, ja zaczalbym od sprawdzenia czy ma iskre...czyli wykrecasz swiece wkladasz do fajki w/n i przykladasz-dotykasz swieca do pokrywy zaworow a ktos inny probuje odpalic auto ty patrzysz czy na swiecy przeskakuje iskra jesli nie to sprawdzasz wszysko od swiec przez kable do kopulki do cewki...a jesli dostaje iskre to sprawdz czy dostaje paliwo...przy probach odpalenia(nie udanych)jesli dostaje benzyne to powinno byc widac po swiecach, inaczej mowiac jesli po nie udanym rozruchu wykrecisz swiece to powinna byc zalana...

 

 

acha sprawdz czy pasek zebaty nie zerwal....bp tak tez moglo sie stac...14nz to silnik bezkolizyjny ...wiec moglo nie byc zadnego huku...jakby co to ustawiasz kola na znaki zakladasz nowy pasek i jezdzisz dalej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

sprawdz czy dostaje paliwo...przy probach odpalenia(nie udanych)jesli dostaje benzyne to powinno byc widac po swiecach, inaczej mowiac jesli po nie udanym rozruchu wykrecisz swiece to powinna byc zalana...

egh napewno pompa jest dobra poniewaz nie dawala wczesniej zadnych objawow a poza tym auto ma gaz wiec na gazie by odpalilo.

 

acha sprawdz czy pasek zebaty nie zerwal....bp tak tez moglo sie stac...14nz to silnik bezkolizyjny ...wiec moglo nie byc zadnego huku...jakby co to ustawiasz kola na znaki zakladasz nowy pasek i jezdzisz dalej

a czy zerwanie paska nie wiaze sie przewaznie z tym ze tloki bokiem wychodza i zawory uz nie istnieja?? :mrgreen:

 

Wydaje mi sie ze problem lezy po stronie elektryki tylko ciezko go zdiagnozowac bez wymiany polowy rzeczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli pasek peknie odrazu to w silniku 14nz nic sie nie stanie, poniewaz jest on bezkolizjyny...tzn. ze tloki nie uderza o zawory...

 

a co do elektryki, nie sprawdzisz nie dowiesz sie....skoro nie masz klucza do swiec to wystarczy jakas inna ale pewna swieca...zdejmujesz jeden przewod w/n zakladasz na swiece i sprawdzasz iskre...i bedziesz wiedzial czy to problem z iskra czy czyms innym...pozniej mozesz kombinowac....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

a co do elektryki, nie sprawdzisz nie dowiesz sie....skoro nie masz klucza do swiec to wystarczy jakas inna ale pewna swieca...zdejmujesz jeden przewod w/n zakladasz na swiece i sprawdzasz iskre...i bedziesz wiedzial czy to problem z iskra czy czyms innym...pozniej mozesz kombinowac....

egh a na to nie wpadlem zeby inna swiece wziasc zamiast wykrecac he thx

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

i co jest ta iskra?

 

ja mialem chyba taki sam problem, wymienielem duzo nie potrzebnych rzeczy :mrgreen:, a wystarczylo wymienic czujnik halla (w aparacie zapłonowym, 95zl nowy bez płytki, wsytarczy kabelki wlozyc do starej wtyczki i przenitowac czujnik doplytki)

 

a jak spr?

zdejmij kabel z kopulki ten ktory idzie od cewki , chwyc go kombinerkami i przyloz do masy, jesli przeskakuje iskra (caly czas przy kreceniu) to wina lezy w kopulce, palcu kablach lub swiecach, lub wogole w czym innym np w braku doplywu paliwa) jesli iskra nie przeskakuje to prawdopodobnie wina lezy w czujniku Halla, albo jeszcze mogl pasc modul zaplonowy (mam nowy jak cos:)) ostatecznie cewka (mam uzywana:))

 

w serwisie spr Ci czujnik Halla oscyloskopem i bedziesz wiedzial czy to jego wina, ja za spr i wymiane czujnika zaplacilem 50zl.

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

i co jest ta iskra?

 

a jak spr?

zdejmij kabel z kopulki ten ktory idzie od cewki , chwyc go kombinerkami i przyloz do masy, jesli przeskakuje iskra (caly czas przy kreceniu) to wina lezy w kopulce, palcu kablach lub swiecach, lub wogole w czym innym np w braku doplywu paliwa) jesli iskra nie przeskakuje to prawdopodobnie wina lezy w czujniku Halla, albo jeszcze mogl pasc modul zaplonowy (mam nowy jak cos:)) ostatecznie cewka (mam uzywana:))

 

jak wyciagam kabel laczacy kopulke z cewka i przytkam go do masy to podczas krecenia nie ma iskry a jak wlaczam tylko zaplon to jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

miałem to samo, dlatego polecam jednak isc do takiego mechanika, ktory moze sprawdzic czujnik Halla, a nie to moze3 uda ci sie kupic bez paragonu ten czujnik w sklepie i sprawdzisz na nim czy chodzi, jesli tak no to po sprawie a jesli nie to oddasz czujnik i szukasz dalej.. czyli modul, cewka..moglo tez zdarzyc sie tak ze padl i czujnik i modul..

 

[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 20:13 ]

aha, najpierw sciagnij kopulke i zobacz czy wogole palec sie kręci :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności