Skocz do zawartości

Problem z automatem w Signum Y30DT


Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomekjew

Witam! posiadam Opla Signum 3.0 cdti automat ,wiem że problem szarpania (kopnięcia)skrzyni podczas jazdy był przerabiany na forum ale można się pogubić ,każdy pisze co innego .Proszę o poradę od czego zacząć u mnie problem pojawił się tydzień temu w pierwszej kolejności wymieniłem olej był czarny ale mechanik powiedział że nie śmierdzi spalenizną to jeszcze nie jest źle. Wymiana nie pomogła. dodam że rocznik auta to kwiecień 2004

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam! Ja mam takie samo auto, lecz troche mlodsze i na swiezo po klopotach z przekladnia (pisalem juz o tym "piski w automacie"). Z tego co opowiadali mi w serwisie, to moze byc chlodzona (przekladnia) tylko powietrzem, olej powinno zmieniac sie co 60 tys. i to nie tylko tyle ile zleci, ale tzw. "dynamicznie". Wychodzi troche wiecej oleju (w przekladni jest ok. 7 litrow), ale jest pewne! Przede wszystkim za te "kopniecia" odpowiedzialny jest sterownik, a wlasciwie zawory. Mialem okazje im sie przyjrzec i stwierdzam, ze nie sa zbyt solidnej konstrukcji. Po dluzszej eksploatacji robia sie w nich luzy i nie dzialaja jak nalezy. Polecam tez posluchac podczas jazdy, czy nie slychac jakichs dziwnych dzwiekow z przekladni! U mnie skonczylo sie to remontem generalnym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Duzooooo!!! Jeszcze powiedzieli mi, ze mam szczescie bo nie potrzeba wymieniac sterownika. Ale do rzeczy. Remont kosztowal 7.5 tys, ale byl na prawde generalny, lacznie z wymiana obudowy i przekladni planetarnych.

Pozdrowienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekjew

Byłem w ASO stwierdzili że pojawiły się luzy gdzieś w "przekładni głównej" ,że auto ma już spory przebieg (180tyś) i może coś takiego wystąpić żeby jeździć dalej ,a gdyby te "kopnięcia" były coraz silniejsze udać się do jakiegoś warsztatu gdzie naprawiają skrzynie automatyczne bo oni się tym nie zajmują.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam ponownie! Przepraszam, ze wtracam swoje "trzy grosze", ale w moim przypadku bylo dokladnie tak samo! W ASO powiedzieli, ze nie zajmuja sie przekladniami (sic!) i tez mnie skierowali do specjalistycznego warsztatu; bylem w kilku (przed docelowym) i tez mowili zeby "jezdzic az cos sie bardziej zepsuje". Gdybym zdecydowal sie na remont od razu to koszty bylyby zdecydowanie mniejsze. Potwierdzam, ze w tych przekladniach jedno z lozysk potrafi rozbic gniazdo w ktorym jest osadzone, robia sie szkodliwe luzy i mechanizmy zaczynaja sie nadmiernie zuzywac. Nadmienie tylko, ze to postepuje lawinowo. Nie chce robic reklamy serwisowi w ktorym odbyla sie reklama, ale calosc zajela im 3 dni, na oryginalnych czesciach :wesoly:

Pozdrowienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności