Gość Anonymous Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Witam. Mam dziwny problem ze stukami z okolic przedniego zawieszenia. Zauważalny jest wpływ pogody, im bardziej morko/wilgotno - tym mocniejsze stuki. W suche dni jest to w zasadzie niezauważalne. Są to metaliczne stuki, czasami jakby chrobotanie, z okolic prawego i lewego koła. Byłem już u kilku mechaników, w tym w ASO i do tej pory wymieniłem łożyska amortyzatorów oraz tuleje stabilizatora. Żadna z tych rzeczy nie pomogła. ASO Opla po reklamacji, że wymiana łożysk nie pomogła wzięło samochód na trzęsawkę, pół godziny go oglądali i powiedzieli, że nic nie ma. Podobnie inni mechanicy (fakt, że nie zajeżdzałem do nich akurat w czasie deszczu). A w zawieszeniu wali jakby koło miało odpaść (w wilgotne dni). Czy ktoś ma może jakieś doświadczenie z podobnym przypadkiem? Wpływ pogody ma tu duże znaczenie. Amortyzatory badałem, wydajność 53 i 59%, nie wskazują objawów nadmiernego zużycia. Pomóżcie, bo te stuki doprowadzają mnie do szału a nawet ASO Opla twierdzi, że nic nie ma. pozdrawiam, Adam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11904-stuki-z-przodu-zale%C5%BCne-od-wilgotno%C5%9Bci/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość betagoo Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Stawiam na poduszki amortyzatora. Ale przy tym chodzi o temperaturę, jak jest ciepło guma jest bardziej miękka i wszelkie stuki są bardziej głuche miękkie, jak zimno metaliczne i kamienne. Objawy zużytych poduszek amortyzatora: [*:1182c4053a]stuki przy podskokach koła, na pagórkowatych nierównościach podbijających, rzadziej na dziurze jak koło miękko się wtacza [*:1182c4053a]czyli dziury z ostrymi krawędziami, podbitki na podwyższeniach ok 2cm itp - tutaj obserwuję stuki [*:1182c4053a]ściąganie przy przyśpieszaniu lub spowalnianiu, zazwyczaj w odwrotnym kierunku dla przyśpieszania i hamowania [*:1182c4053a]zmiana kierunku jazdy przy ostrym hamowaniu, odczucie niestabilności, pływania, drgania na kierownicy [*:1182c4053a]drgania na kierownicy już przy małych prędkościach (drgania przy dużych to zdeważone starością tarcze, lub krzywe felgi, ale to osobny temat) [*:1182c4053a]przy podmuchach wiatru zmiana kierunku jazdy [*:1182c4053a]przy ruszaniu, np. na skrzyżowaniu w lewo 90 stopni, odczucie jakby całe zawieszenie się ruszało [*:1182c4053a]objawy nasilają się przy silnym operowaniem gazem, gwałtownym przyśpieszaniu na skręconych kołach czujesz jak koła uskakują, np. jak ruszasz np. z parkingu w bok [*:1182c4053a]odczucie przesuwania się raczej góry pojazdu, mniej pływania dołu - jak jest przy np. wybitych dolnych sworzniach kulowych mocowania piasty koła do wahacza dolnego Zużycia poduszek nie zobaczysz patrząc na nie od góry, przy opuszczonym aucie. Wtedy wszytko się usztywnia pod ciężarem. Zbyt duże luzy niewielu mechaników (to są ci dobrzy) wykrywa na oko po podniesieniu auta ruszając amortyzatorem. Po wymianie konieczne jest sprawdzenie geometrii zawieszenia przedniego. Część osób myli objawy z luzami drążków kierowniczych czy maglownicy w układzie kierowniczym, a to często są poduszki amortyzatora. BTW: Ja bym powiedział jednak że są zużyte Amortyzatory badałem, wydajność 53 i 59%   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11904-stuki-z-przodu-zale%C5%BCne-od-wilgotno%C5%9Bci/#findComment-253150 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Okazało się, że te stuki to typowy problem Vectry C z dwóch pierwszych lat produkcji. Brakowało gumowej osłony sprężyny, która stukała o górny kielich. Teraz mam piękną ciszę. Jedyny problem to taki, że ASO Opla nie wiedziało o takim przypadku i że w ogóle coś takiego w Vectrach było. Musiałem sam zajechać z opisem naprawy i numerami części, które swoją drogą kosztowały całe 15. pozdrawiam, Adam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11904-stuki-z-przodu-zale%C5%BCne-od-wilgotno%C5%9Bci/#findComment-190683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Witam.Mam u siebie problem podobny.Otoz posiadam astre g i stuki dochodza z tylnego zawieszenia lecz tylko podczas suchej pogody.Gdy zas jest mokro stuki ustepuja. Ma ktos jakis pomysl? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11904-stuki-z-przodu-zale%C5%BCne-od-wilgotno%C5%9Bci/#findComment-190510 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 masz astre a pytasz w dziale vectry brawo stuka to na kanal i szukac a nie na forum pytac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11904-stuki-z-przodu-zale%C5%BCne-od-wilgotno%C5%9Bci/#findComment-190509 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyrans Opublikowano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 Witam, Czy może ktoś dokładniej opisać o jaka gumowa osłonę sprężyny chodziło? Czy po prostu o taka gumę naciągana na zwoje sprężyny? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11904-stuki-z-przodu-zale%C5%BCne-od-wilgotno%C5%9Bci/#findComment-542971 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 Tak. Chodziło napewno o gumę na końcu sprężyny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11904-stuki-z-przodu-zale%C5%BCne-od-wilgotno%C5%9Bci/#findComment-542977 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.