Skocz do zawartości

Szarpie jak jest zimny silnik


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam jestem tutaj na tym forum nowym użytkownikiem. Mam problem z moim kadecikiem jest on z 90 roku silnik C16NZ pojemność 1.6 benzyna.

Mam taki problem że jak z rano go odpalam to to chodzi bardzo nie równo niekiedy nawet zgaśnie jak się do nie przy gazuje. Problem znika ja silnik się nagrzeje po 8 min. Nie wiem co to może być. Czasami jak się na światłach stoi to zaczyna nierówno chodzić jak go przy gazuję to to wchodzi na swoje obroty. Jak się go nie przy gazuje to albo zgaśnie albo awaria się zapali taka pomarańczowa lampka . Znajomy mówi ze to coś nie tak z prądem ale nie potrafi powiedzieć co :wesoly:

 

Wymieniłem:

- przewody paliwowe

- silniczek krokowy

 

I nadal to samo.

Proszę o pomoc :o

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sczytaj kody błędów metodą spinaczową > Klik... i napisz co wyszło.

Posprawdzaj przewody zapłonowe czy w nocy nie świecą i wtyczki przy aparacie zapłonowym (przeczyść, spryskaj WD40 żeby usunąć wilgoć).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lord_wiader

Przeczyściłeś gniazdo silnika krokowego przy jego wymianie?

Sprawdź czujnik temperatury silnika, znajduje się on w kolektorze dolotowym na wysokosci pierwszego cylindra od strony kabiny. Powinien mieć rezystancje:

2950 Ω - 20°

1450 Ω - 40°

500 Ω - 70°

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Na początek sczytaj kody błędów metodą spinaczową > Klik... i napisz co wyszło.

Posprawdzaj przewody zapłonowe czy w nocy nie świecą i wtyczki przy aparacie zapłonowym (przeczyść, spryskaj WD40 żeby usunąć wilgoć).

Sprawdzę na pewno ale możesz mi powiedzieć gdzie u mnie może się znajdować złącze diagnostyczne bo nie ma go tak dzie jest napisane złącze to znajduje się w kabinie, z lewej strony w skrzynce z bezpiecznikami,

U mnie go tam nie ma są tylko tak bezpieczniki 8)

Macie jakieś sugestie gdzie może się znajdować :evil:

 

Przeczyściłeś gniazdo silnika krokowego przy jego wymianie?

Sprawdź czujnik temperatury silnika, znajduje się on w kolektorze dolotowym na wysokosci pierwszego cylindra od strony kabiny. Powinien mieć rezystancje:

2950 Ω - 20°

1450 Ω - 40°

500 Ω - 70°

Tak wyczyściłem gniazdo silnika krokowego przy jego wymianie . Wiem o którym mowa

ale jak zmierzyć rezystancje gdzie mam się wpiąć żeby ją zmierzyć :wink:

 

poprawiłem w temacie/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lord_wiader

1. Wykręć czujnik, zanurz częściowo w ciepłej wodzie (sprawdzasz termometrem jaką temp. ma woda) i dotknij omomierzem/multimetrem obu gniazd w czujniku.

2. Mam kadetta niemal pół roku i też nie wiem gdzie jest to złącze diagnostyczne :evil:

 

poprawiłem w temacie/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam panowie u mnie jest ono pod maska przy szybie tak na środku komory silnikowej

 

[ Dodano: Wto Lip 29, 2008 18:37 ]

ja bym postawił na przewody od świec lub coś z ssaniem przewody moga mieć przebicie

jak silnik złapie temperaturę to wilgoć odparuje i jest wszystko ok ale to tylko moje domysły :evil:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności