Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Wentylator od chłodnicy nie włacza się...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich na forum. Niedawno zakupiłem Opla Kadetta z silnikiem 1,3 nr silnika 13S.

Mój problem tkwi w tym, że nie włącza się wentylator od chłodnicy przy ciepłym silniku. Niedawno była wymieniana uszczelka przy głowicy bez wymieniania termostatu. Przed naprawą nie sprawdzałem czy wentylator się włącza bo auto było świeżo kupione i nie brałem pod uwage tej usterki. Wentylator jest sprawny bo gdy połącze styki które idą do czujnika to wentylator chodzi. Czujnik przy wentylatorze został wymieniony i dalej nic. Sprawdzałem czy się włączy i czekałem aż z zbiornika wyrownawczego mocno parowała woda i nic. Teraz jeżdze na stałe włączonym wentylatorem bo nie chce żeby znowu uszczelka padła. Jedno co mi sie nie podoba to to że jak przekrece kluczyk od stacyjki dopiero włącza się wentylator a powinien chodzic również gdy kluczyk jest wyciągniety. Czy jest coś z elektryką nie tak ? Czy są jeszcze jakieś czujniki ? Czy może być to wina termostatu ? Czy jeżdząc cały czas z włączonym wentylatorem to zwrasta mocno spalanie ?? Proszę o pomoc . Dziękuje.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

podstawowe pytanie czemu twierdzisz że się nie włącza???

do jakiej temperatury doszłeś?? bo wodz będzie parować nawet przy 30 stopniach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

twierdze że się nie włącza ponieważ silnik był za gorący nie dalo sie go dotknąć a woda nie tylko że parowała ale sie gotowała... Albo pytanie... w jakim miejscu na wzkazniku temperatuty powinien się włączyć wentylator ?? :(


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

a chłodnica jest cała gorąca :(

bo jeśli tak to znaczy że czujnik jest walnięty

a jeśli chłodnica się nie nagrzewa to termostat do wymiany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie powietrze leci z nawiewów, jeśli naprawdę gorące to wina czujnika. Zewrzyj kabelki od czujnika, jeśli wentylator się włączy to czujnik walnięty. Jeśli masz taką możliwość to sprawdź temperaturę miernikiem/termometrem gdy silnik jest gorący (uważaj, żeby się nie popazyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Jedno co mi sie nie podoba to to że jak przekrece kluczyk od stacyjki dopiero włącza się wentylator a powinien chodzic również gdy kluczyk jest wyciągniety. Czy jest coś z elektryką nie tak ?

Wszystko jest w porządku... silnik wentylatora jest zasilany przez bezpiecznik F11 (30A) z linii 15a, a ta dostaje napięcie dopiero po przekręceniu kluczyka.

 

Z elektrycznego punktu widzenia na drodze do prawidłowej pracy stoi tylko czujnik termiczny temperatury płynu chłodzącego (skoro po zmostkowaniu wentylator działa)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

czujnik ten co jest przy chłodnicy tak jak mówie został już wymieniony i dalej nic a wzkaznik na desce rozdzielczej mowiacy o temperaturze dochodzi do połowy i nic wentylator sie nie włącza... aha i wentylator jest sprawny bo gdy zawrze kabelki od czujnika to wentylator chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

wzkaznik na desce rozdzielczej mowiacy o temperaturze dochodzi do połowy i nic

hmmm... nie wierz w to co pokazuje ten wskaźnik, m.in. z tego powodu zmieniłem zegary na LCD

 

wentylator jest sprawny bo gdy zawrze kabelki od czujnika to wentylator chodzi

Sam sobie właśnie odpowiedziałeś co jest niesprawne... wywal ten czujnik i wstaw nowy (widocznie ktoś ci sprzedał bubel)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

bubel nie bubel ale czujnik nówka nie ze śrutu a wątpię żeby 2 czujniki były nie sprawne :(


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Schemat nie kłamie - wszystko połączone szeregowo więc nie ma innej opcji jak czujnik temp.

 

Pozdrawiam

 

usunąłem obrazek "regulamin"/ andrzej_m55

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

chodzi ci o ten czujnik przy chłodnicy tak ?? żebyśmy się dobrze zrozumieli :P

możliwe że za krótko czekałem żeby wentylator się odpalił kiedy powinien się załączyć ?? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

tak... chodzi o ten w chłodnicy, żeby zadziałał przede wszystkim musi być otwarty duży obieg płynu chłodniczego (patrz - termostat). Duży obieg jest załączany przy temp. ok. 100 st.C (początek otwarcia 92, koniec 107st.C). Przy jakich parametrach jest włączany wentylator - niestety nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

jesli chodzi o termostat jak najlepiej sprawdzić czy jest sprawny czy zwalony ?? a tak na marginesie teraz jak mam wlaczony caly czas wentylator to wkazowka od temperatury nawet nie ma zamiaru się przesunąć , więc termostat możliwe że jest caly czas otwarty i się nie zamyka ale czy to wtedy ma jakis wpływ na działanie wentylatora bo z tego co wiem jesli jest otwarty termostat to działa duży obieg prawda ?? termostat jesli włączy mały obieg wtedy wentylator powinien słodzić płyn i znowu termostat powinien się otworzyć i płyn powinien słodzić silnik dobrze mowię ? wiec termostat musi się zamknąć raczej żeby wentylator mogł schłodzić płyn :evil: ja już się gubię...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Ja mam Kadett'a 1.8i C18NZ od 9 lat i do dziś jeszcze nie uporałem się z tym problemem :D

(głównie wynika to z braku czasu)

 

Wymieniłem już ze 3 czujniki i jedną chłodnicę (włożyłem nawet od 2.0) i nadal to samo :(

Termostat już nawet całkiem wyjąłem (w zimę i tak już od kilku lat stoi w garażu-zbyt mocny tuning :D) i nadal bez zmian.

Mało tego temperatura bardzo szybko mi rośnie - większa część leży na pewno po stronie bardzo ostrej jazdy, ale wentylator nie załącza mi się nawet jak dochodzi do czerwonej kreski !! Nawet jak jeżdżę spokojnie, ale w korkach to też temperatura rośnie moment do samej góry - na pewno za szybko !

 

Te psełdo mechaniory nic nowego mi nie wniosły... :beer:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Ja problem rozwiązałem łopatologicznie - wypiąłem wtyczkę od termowłącznika, podpiąłem kable i puściłem je do kabiny. w miejscu gdzie w silnikach gaźnikowych jest pocięgło od ssania umieściłem wyłącznik za 3,50 zł i po prostu załączam manualnie wentylator jak mi się w korkach silnik grzeje. :wesoly:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Kadett'a 1.8i C18NZ od 9 lat i do dziś jeszcze nie uporałem się z tym problemem :)

(głównie wynika to z braku czasu)

 

Wymieniłem już ze 3 czujniki i jedną chłodnicę (włożyłem nawet od 2.0) i nadal to samo :beer:

Termostat już nawet całkiem wyjąłem (w zimę i tak już od kilku lat stoi w garażu-zbyt mocny tuning ;p) i nadal bez zmian.

Mało tego temperatura bardzo szybko mi rośnie - większa część leży na pewno po stronie bardzo ostrej jazdy, ale wentylator nie załącza mi się nawet jak dochodzi do czerwonej kreski !! Nawet jak jeżdżę spokojnie, ale w korkach to też temperatura rośnie moment do samej góry - na pewno za szybko !

 

Te psełdo mechaniory nic nowego mi nie wniosły... :beer:

Ja też mam takiego, od niedawna i nie mam problemów z wentylatorem, załącza się tak ok czwartej kreski od dołu skali, obrazowo; od góry jest czerowone pole, potem w dół pierwsze pole i przerwa między pierwszym polem a drugim (cały czas patrząc od góry) i właśnie na tej przerwie wentylator sie załacza. Może trzeba sprawdzić czujniki temperatury, chyba, że jeszcze cos innego. :wesoly:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Niestety, czujnik sprawny bo to już kolejny..ale chyba też wezmę zamontuję ten włącznik bo już dawno miałem zamiar i w sumie to idealne rozwiązanie. Dopóki nie nadejdą korki to nie trzeba go włączać, a i jak zacznie się ostra jazda to też można włączyć na stałe co by go nie gotowało.

 

:wesoly: Posiadacze C18NZ macie co jakiś czas ubytek płynu chłodniczego po ostrej jeździe ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

chyba też wezmę zamontuję ten włącznik

Kiedys mechanik radził mi zamontować coś takiego na wypadek awarii czujnika zwłaszcza w korkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

:wesoly: Posiadacze C18NZ macie co jakiś czas ubytek płynu chłodniczego po ostrej jeździe ??

Jak dajesz popalić kadetowi, to może ci trochę płynu przez korek wybić, jeżeli ubywa znaczna ilość, to możesz mieć gdzieś wyciek, lub w najgorszym wypadku UPG (uszczelka pod głowicą).

Ja nie jeżdżę ostro, ale swego czasu płyn mi spierniczał przez nadłamany górny króciec chłodnicy. Po naprawie tego króćca, płyn uzupełniam średnio raz na 3 miesiące, muszę dolać 1/3 butelki 0,5l, czyli jakieś 160 ml.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Jeżdżę nim bardzo ostro, ale skoro to normalne że wybija przez korek bo tylko tamtędy z tego co widzę po zaciekach na zbiorniczku, to spoko.

W sumie jak jeżdżę w miarę normalnie, to praktycznie nic nie ubywa. Zawsze to trochę świeżego płynu co jakiś czas dostanie :wesoly:

 

Czy komuś padła już uszczelka w C18NZ ??

Ja mam z '91 230 tyś km i na prawdę ostatnie 100 tyś pod moją nogą miał i w sumie ma baardzo ciężko.

Mało tego został już kilkakrotnie przegrzany - w zimę jechałem prawie 15 km (musiałem) z zamarzniętą wodą (przez duże ubytki przy mocnym katowaniu w upały, musiałem lać wodę..) - temperatura była już za czerwoną kreską i jeszcze nim wróciłem ten sam dystans (jak ostygł oczywiście) i dopiero u kolegi wyjąłem chłodnicę żeby ją rozmrozić..

Po zalaniu płynu było normalnie.

 

Jak dla mnie ten motor jest rewelacja - wiadomo mocy mogło by być więcej, ale to przecież 1.8i...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.