Gość Anonymous Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Witam, jestem nowym użytkownikiem Opla Astra G, jest to także mój pierwszy samochód więc proszę o wyrozumiałość w mojej niewiedzy . Mam problem który mnie niepokoi, zdażyło się to już dwa razy. Otóż po mocnym skręcie w prawo (prawie 180 stopni) z prawego koła zaczęły dobiegać strasznie piski, jak ocieranie metalem o metal, od razu skojarzyło mi się z toczeniem metalowych kół po szynach . Po niecałej minucie hałas ustąpił. Czy to może być ocieranie tarczy hamulcowej o zaciski? Czym może być to spowodowane? Przejechałem już samochodzikiem jakieś 400km i problem wystąpił tylko 2 razy jednak mnie to niepokoi czy nie jest to jakaś poważniejsza usterka. Dodam, że samochodzik miał sprawdzaną i ustawianą zbieżność (chociaż nie mam pojęcia czy to jest w ogóle z tym związane).   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jogi1982 Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 hmm moze sworzen na wahaczu lub końcówka drążka , może koło ci obciera o błotnik do sprawdzenia wszystko po kolei hamulce by ci tarły cały czas odpada chyba że tłoczek ci nie odbija też do sprawdzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Końcówki drążków kierowniczych były wymieniane - o ile piszemy o tym samym.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Sprawdź hamulce... czy to chodzi o przednie koła? zobacz stan okladzin , bo moze to efekt ich zużycia, wtedy taki specjalny "dinks" trze o tarcze i daje sygnał że należy sie zająć tym tematem. Posluchaj czy na wybojach tez czasem nie za piszczy... ja stawiam na tarcie o tarcze   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość guniak Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 auto do góry,ściągnąć koło i zobaczyć czy nie ma jakiś anomalii w układzie kierowniczym,hamulcowym   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymik Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Proszę o wyjaśnienie: Gdy bardzo lekko hamuję (powoli wytracam prędkość) słychać dość głośne piszczenie. Natomiast gdy hamuję mocniej (ale nie gwałtownie) tego piszczenia w ogóle nie słychać. o czym to świadczy i czy już należy naprawiać, czy jeszcze nie trzeba?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość guniak Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 auto do góry,ściągnąć koło zobacz w jakim stanie są tarcze i klocki możliwe że już nie masz okładzin jeżeli są i są dobre to przetrzyj je papierem ściernym   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymik Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 guniak, szybki jesteś . Dzięki.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 szymik, moim skromnym zdaniem masz starte klocki... można to zauważyc bez ściągania koła, powinny mieć z 5mm , a pewnie masz 1mm albo juz rysuje tarcze   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.