Skocz do zawartości

zapala się pomarańczowa kontrolka od silnika ?????


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam wszystkich jestem świeżym użytkownikiem (od 2 dni) opla vectry 2.0 dti. czytałem to forum odnośnie tego problemu (czyli zapalającej się kontrolki od silnika). nie jestem specem od samochodów i ponownie proszę o odpowiedź na moje pytanie. może opiszę sytuację wtedy będzie nieco jaśniej. zauważyłem jedną rzecz (wcześniej byłem użytkownikiem benzyniaka i może to o co zapytam w dieslach jest normalne), gdy silnik jest zimny (np. po nocy) po uruchomieniu silnika po jakiś 3 sek. zapala się kontrolka pomarańczowa z wizerunkiem silnika (fachowo "układ elektroniczny silnika") i pali się ciągle (nie miga) ok 10 sekund i się wyłącza. tego problemu nie ma gdy np po 5 minutach wyłączam silnik i ponownie go odpalam wtedy wszystko jest ok ta kontrolka gaśnie z innymi kontrolkami, może jeszcze wspomnę że nie zapala się ona w trakcie jazdy. i teraz nie wiem czy to jest normalne i tak po prostu ma być, czy to jest jakaś usterka? proszę o odpowiedzi znawców tematu ponieważ niedługo ruszam w trasę i nie wiem czy mogę śmiało jechać i się tym nie przejmować. z góry dziękuję pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat juz omawiany na forum

podlacz auto pod TECHa albo inny komputer i sprawdz co jest nie tak

 

inaczej to wrozenie ze szklanej kuli albo fusow

 

na szybko ??

kiedy swiece byly zmieniane ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

myślałem, że może ktoś już tak miał i mi odpowie, ale widzę że czeka mnie wizyta na kompie. z twojej odpowiedzi wynika że taka sytuacja nie jest normalna, nie miałem nigdy diesla i pomyślałem że może to norma że prze jakiś czas zapala się ta kontrolka. a co do świec to nie mam pojęcia. samochód był kupowany zza granicy i jak to bywa nie ma o tym żadnej informacji nawet nie wiem jaki olej tam jest zalany (mam jeden rachunek od byłego sprzedawcy francuza) i jak się domyślam to kupował półsyntetyka 10W40 diesel firmy essen (czy jakoś tak) zamierzam wymienić na GM OPEL 10W40 diesel, nie wiem czy to dobry wybór to co tu przeczytałem to chyba tak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem, że może ktoś już tak miał i mi odpowie,

przyczyn zapalanie się kontrolki elektronicznej awarii silnika jest kilkanaście jak nie kilkadziesiąt :(

Musisz podłączyć autko pod kompa i odczytać kod błędu.

 

co do oleju - dobry wybór

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam podobny problem, aczkolwiek dzisiaj zdarzyło mi się takie coś po raz pierwszy..

 

Wyjeżdżałem do domu z pracy i zapaliłem silnik, jednak jeszcze musiałem poczekać na kolegę, bo czegoś zapomniał i zostawiłem silnik włączony.. Jak wsiadłem auta po jakichś dwóch minutach zobaczyłem, że pali się właśnie ta kontrolka..

 

Co radzicie..?

 

Też jechać jak najszybciej po kompa..?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie świece żarowe ale nie mowię tego ze 100% przekonaniem

 

tak było w moim przypadku a z tego co opisał kolega szczegółowo na początku tak wynika. Dzieje się to na zimnym silniku a po zgaszeniu już nie więc wychodzi ,że moze któraś świeca nie dogrzewać przez rozruchem.

 

jendka Tech wyjaśni wszystko . sam też podpinałem

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam mam od tygodnia mały problem z zapalajaca sie kontrolka silnika w vectrze 2.2 dti. zapala sie po odpaleniu silnika a gasnie kilka sekund po tym jak ruszę. dodatkowo troche cieżej zapala i daje troche jasnego dymu. jesli spotkaliscie sie juz z takim przypadkiem prosze o rade.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kontrolka gaśnie po rozgrzaniu się silnika to na 99% padła świeczka żarowa jednakże

temat juz omawiany na forum

podlacz auto pod TECHa albo inny komputer i sprawdz co jest nie tak

 

inaczej to wrozenie ze szklanej kuli albo fusow

 

na szybko ??

kiedy swiece byly zmieniane ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja mam podobny problem.

Po odpaleniu po kilku sekundach pojawia się kontrolka silnika natomiast gaśnie po lekkim dodaniu gazu przy ok 1200 obr/min i już się nie zapala.

Problem pojawił się z dnia na dzień. Autko chodzi normalnie, nic nie muli.

czy to też oznaka zużytych świec ? czy może filtr paliwa będzie zapchany ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności