Skocz do zawartości

Szarpanie silnika Opel Astra F 1,8


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem, nie do końca szczęśliwym posiadaczem Opla Astry F 1,8l (1992r) typ silnika C18NZ.

Nie do końca szczęśliwym, ponieważ nie mogę znaleść przyczyny szarpania silnikiem.

Byłem u trzech mechaników oraz czytałem już wiele postów na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.

W moim przypadku silnik szarpie jak trzymam gaz w jednej pozycji pomiedzy 1 a 2 tys. obrotów. Szarpie również jak jest zimny silnik i ruszam z jedynki to czuć jakby silnik się zatrzymywał.

Wymieniałem już następujące części:

• świece

• przewody

• rozdzielacz zapłonu

• akumulator

• cewkę

• przewód gumowy (dolot powietrza) z filtra do wtrysku

• filtr paliwa

• czujniki temperatury cieczy chłodzącej

• linka sprzęgła (urwała się)

• silniczek krokowy

• pasek rozrządu

• wałek rozrządu i dźwigienki

 

Ostatnią częścią którą wymieniłem był silniczek krokowy i przewód dolotu powietrza. Czytałem i słyszałem od znajomych że to może być właśnie przyczyną szarpania. Po zmianie na nowy silniczek, silnik ma za duże obroty silnika – 1,5 tys. Występuje kod usterki nr 35, który mówi „Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków”. Czy ktoś wie dlaczego są takie obroty?

Ciekawą sprawą jest jak nie naciskam gazu i samochód jedzie na obrotach 1,5 tys. to silnik nie szarpie, a jak tylko nacisne gaz i trzymam w jednej pozycji to zaczyna szarpać.

Czy ktoś wie co może być przyczyną szarpania?

Czytałem na forum że to wina pompy paliwa ale zanim wydam kolejne pieniądze bez potrzeby to może ktoś wie dokładnie co trzeba naprawić żeby nie szarpało silnikiem.

Jeśli są jakieś pytania to proszę pisać.

Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co jeszcze trzeba wymienić.

 

Pozdrawiam,

Marcin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

miałem w mojej Astrze z silnikiem C16NZ podobnie - na zimnym silniku szarpał, a przy utrzymywaniu gazu między 1 a 2 tys. obroty spadały, aż gasł, chyba, że operowało się non stop gazem. Poza tym przy wrzucaniu na luz i hamowaniu silnik gasł. Dotyczyło to tylko jazdy na benzynie - na gazie wszystko było niemal świetnie. Szukałem miesiącami przyczyny, żaden serwis nie znalazł usterki. W końcu podjechałem na szrot i poprosiłem o komputer na chwilową podmianę, żeby sprawdzić czy będzie jakaś różnica - i była, wszystkie objawy zniknęły, a więc komputer okazał się uszkodzony. Za ten na podmiankę zapłaciłem stówkę, kilka razy mniej niż wydałem na poszukiwania usterki. Zresztą jak jest podejrzenie uszkodzenia jakiegoś elementu, proponuje tak to sprawdzać - zawsze na szrotach można się dogadać, że kupię jeśli po podmianie okaże się, że usterka zniknęła.

 

Aha, jeżeli samochód jeździ też na gazie, to można jeszcze sprawdzić co będzie działo się po dwóch trzech dniach jeżdżenia wyłącznie na benzynie. Jeśli przejdzie, to może być zły sterownik gazu, który wprowadza błąd do charakterystyki pracy silnika, rejestrowanej przez komputer i po przełączeniu na benzynę silnik głupieje.

 

Nie wiem co z tym silnikiem krokowym, może to też tylko objaw, a nie usterka. Gdyby była nieszczelność w obiegu podciśnienia, to raczej nie wyskakiwałby taki błąd. A może silniczek krokowy nie jest ok.

 

Pozdrawiam

Delta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziękuję za radę, poszukam komputerka do podmiany na szrocie.

Jak sprawdzę to napiszę na forum.

Jeśli chodzi o silniczek krokowy to o dziwo sam się wyregulował po około dwóch tygodniach jazdy ze świecącą kontrolką silnika. Probowałem oczywiście kasować pamięć usterek odłączając akumulator ale to pomagało tylko na kilka sekund i znów zaczynał szaleć.

Nie wiem co się stało że zaczął działać poprawnie...ale już jest ok.

Szarpanie nie zostało naprawione ale chociaż obroty są ok.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam podpinam się pod temat mam podobny problem po odpaleniu asterki wszystko oki po ruszeniu zaczyna szarpać na każdym biegu podczas dodawania gazu i to bardzo mocno co może być przyczyną ? dodam że świece wymieniłem i olej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. U mnie problemem okazał się pęknięty gumowy przewód podciśnienia przy wtrysku. Szarpoał przy ruszaniu.

Jeśli chodzi o "martwy obszar" dodawania gazu na benzynie to podobno przyczyną jest zła praca potencjometru wtryskiwacza (Mechanik jak stwierdził)

Szarpanie również może być objawem właśnie uszkodzonego modułu zapłonu/ palca. Sprawdź przewody spryskując je nocą sprayem z wody i sprawdz przerwy na świecach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności