Gość Anonymous Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Witam Mam problem z silnikiem 1.8i C18NZ z którym żaden mechanior nie potrafi sobie poradzić: Silnik potrafi w trakcie jazdy zgasnąć (zarówno ciepły jak i zimny). Objawy są takie że najpierw spada do zera wskaźnik obrotów (mimo że samochód jedzie) , żadna kontrolka się nie zapala, następnie traci moc, zaczyna się dławić i gaśnie. Po takiej akcji nie odpala, chyba że go długo kręcę to na sekundę podskoczy obrotomierz i dalej nie odpala. Z reguły po 30 minutach mogę go odpalić normalnie i jeździ bez najmniejszych problemów. Czasem nie mogę go odpalić jak jest zimny - udaje się to po pewnym wybiegu. Kręcę, odpuszczam i natychmiest kręcę znowu .W momencie zwolnienia rozrusznika tak jakby na chwilę zaskakują obroty (przynajmniej na wskaźniku - strzałka drgnie) i ten moment wykorzystuję do zapłonu. Problem narasta - zdarzało się to raz na miesiąc, teraz raz dziennie lub częściej. Wymienione zostały : kable, czujnik temp. palec, kopułka, świece. Auto ma 140000. Proszę o poradę od czego zacząć - może już ktoś miał podobny problem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12235-c18nz-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-w-trakcie-jazdy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Sprawdź stan przewodu z czujnika położenia wału. Inna opcja to coś może dziać się z ecu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12235-c18nz-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-w-trakcie-jazdy/#findComment-251168 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Weź ze sobą jedną świecę albo klucze od świec. Jak ci się tak stanie to odkręć świece lub przystaw tą zapasową do przewodu. (tylko myk jest taki że musisz mieć drugą osobę która ci będzie przekręcać kluczyk ) Przystaw świecę gdzieś do dobrej masy(np. silnik) i zobacz czy jest iskra. Jak iskra będzie to najprawdopodobniej moduł od aparatu zapłonowego (pod cewką). 85pln. Sprawdź: 1.Stan świec 2.W ciemnym zapal silnik i zobacz czy ci gdzieniegdzie iskra nie skacze na fajkach od przewodow lub na przewoddach. Jeżeli skacze to wymień przewody. Jeżeli po wymianie przewodów będzie dalej skakać do świece wymień. 3. Sprawdź stan filtru paliwa. 4. Zrób diagnostykę: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html 5. Sprawdź stan masy modułu oraz cewki. Lubi się pod nią piasek gromadzić. Po odkręceniu popsikaj WD40. IMHO na 80% to moduł od aparatu miałem dokładnie tak samo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12235-c18nz-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-w-trakcie-jazdy/#findComment-251054 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Generalnie świece, kopułka palec, kable są nowe. Jak silnik zaskoczy (coraz rzadziej) to pracuje bez zarzutu. Na diagnostyce pokazało silnik krokowy, ale to wiem bo nie wyrabia - lewe powietrze z serwa i ECU. Ale teraz problem narasta - nie chce odpalić lub odpali i nagle zdycha, a ecu nie pokazuje żadnego błędu I mam pytanie gdzie mogę kupić czujnik położenia wału i ECU (używane) bo w Trójmieście lipa z tymi częściami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12235-c18nz-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-w-trakcie-jazdy/#findComment-251001 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Jak iskra będzie to najprawdopodobniej moduł od aparatu zapłonowego (pod cewką).Mowa o c18nz, który z tego co pamiętam nie ma modułu zapłonowego, a na pewno nie ma czujnika położenia wałka.Tu za czujnik obrotów robi czujnik położenia wału korbowego jak w 2.0. czujnik położenia wałuJest identyczny jak w c20ne i c20xe, a nawet w c26ne, c30ne i c30se montowanych w omedze a.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12235-c18nz-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-w-trakcie-jazdy/#findComment-250870 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Moduł jest pod cewką, przynajmniej w Astrze c18nz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12235-c18nz-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-w-trakcie-jazdy/#findComment-250863 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 oduł jest pod cewką, przynajmniej w Astrze c18nzTo samo jest w Vectrze A.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12235-c18nz-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-w-trakcie-jazdy/#findComment-250857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Moduł jest pod cewką, przynajmniej w Astrze c18nz To samo jest w Vectrze A.Dzięki za sprostowanie, dawno nie miałem do czynienia z takim silnikiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12235-c18nz-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-w-trakcie-jazdy/#findComment-250852 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Chodziło mi oczywiście o czujnik położenia wału. A moduł jest pod cewką , sprawdziłem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12235-c18nz-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-w-trakcie-jazdy/#findComment-250507 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.