Skocz do zawartości

Brak Kompresjii na cylindrach. zawory itd..


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam. (Z góry piszę, że jestem laikiem w sprawach mechanicznych)Wczoraj mój Tygrysek odmówił posłuszeństwa, mianowice silnik nie ma mocy. Gdy jechałem na początku wszystko było ok. po 10km silnik zaczął dziwnie chodzić, przebierać na obrotach ( efekt podobny do tego jakby na jakimś garze nie palił), zatrzymałem się wygasiłem silnik i stwierdziłem ,że moze jakiś przewód WN. Poprawiłem wszystkie ale nic to nie pomogło :wink: . Samochód po chwili był coraz słabszy. Dojechałem do miejsca docelowego i znowu zgasiłem silnik. Przy kolejnym odpaleniu z silnika można było usłyszeć metaliczne stuki (klekot), które były wprost proporcionalny do obrotów... przestraszyłem się i z kolegą sprawdziliśmy na szybko rozrząd lecz wszystko było ok. i nawet o ząbek nie przeskoczył (dwa miesiące temu cały wymieniony na nowy). Znowu odpaliliśmy silnik i tym razem chwile pochodził, klekotał i nawet poszedł dymek z rury od filtra powietrza i amen... Ściągłem samochód do mechanika i oto diagnoza. Sprawdziliśmy w pierwszej kolejności znowu rozrząd i wszystko ok. Następnie Ciśnienie na garach, to było zaskoczenie: na 1 nic, 2 ciśnienie było, 3 i 4 nic :) Czyli mechanik stwierdził, że zawory i popychacze dostały i moze pompa olejowa bo zastanawia go przyczyna tej usterki. Przeważnie zawory zostają uszkodzone gdy pasek rozrządu się zerwie itp. Jeśli ktoś mógłby coś doradzic to proszę o jakieś sugestie bo stoimy w miejscu z mechanikiem. Bo po co wymieniać zawory i popychacze jeśli naprawdę się uszkodziły skoro nie znamy przyczyny ich uszkodzenia... z góry dziekuje :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ciśnienia nie ma na 3 ? Może kompresjomierz wysiadł?

Często taka reakcja jak słabnięcie coraz większe - "z metra na metr" może mówić o zacieraniu z tym że auto jeszcze kręci ale pytanie jak? Tak samo to