Skocz do zawartości

Brak Kompresjii na cylindrach. zawory itd..


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam. (Z góry piszę, że jestem laikiem w sprawach mechanicznych)Wczoraj mój Tygrysek odmówił posłuszeństwa, mianowice silnik nie ma mocy. Gdy jechałem na początku wszystko było ok. po 10km silnik zaczął dziwnie chodzić, przebierać na obrotach ( efekt podobny do tego jakby na jakimś garze nie palił), zatrzymałem się wygasiłem silnik i stwierdziłem ,że moze jakiś przewód WN. Poprawiłem wszystkie ale nic to nie pomogło :wink: . Samochód po chwili był coraz słabszy. Dojechałem do miejsca docelowego i znowu zgasiłem silnik. Przy kolejnym odpaleniu z silnika można było usłyszeć metaliczne stuki (klekot), które były wprost proporcionalny do obrotów... przestraszyłem się i z kolegą sprawdziliśmy na szybko rozrząd lecz wszystko było ok. i nawet o ząbek nie przeskoczył (dwa miesiące temu cały wymieniony na nowy). Znowu odpaliliśmy silnik i tym razem chwile pochodził, klekotał i nawet poszedł dymek z rury od filtra powietrza i amen... Ściągłem samochód do mechanika i oto diagnoza. Sprawdziliśmy w pierwszej kolejności znowu rozrząd i wszystko ok. Następnie Ciśnienie na garach, to było zaskoczenie: na 1 nic, 2 ciśnienie było, 3 i 4 nic :) Czyli mechanik stwierdził, że zawory i popychacze dostały i moze pompa olejowa bo zastanawia go przyczyna tej usterki. Przeważnie zawory zostają uszkodzone gdy pasek rozrządu się zerwie itp. Jeśli ktoś mógłby coś doradzic to proszę o jakieś sugestie bo stoimy w miejscu z mechanikiem. Bo po co wymieniać zawory i popychacze jeśli naprawdę się uszkodziły skoro nie znamy przyczyny ich uszkodzenia... z góry dziekuje :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ciśnienia nie ma na 3 ? Może kompresjomierz wysiadł?

Często taka reakcja jak słabnięcie coraz większe - "z metra na metr" może mówić o zacieraniu z tym że auto jeszcze kręci ale pytanie jak? Tak samo to

Przy kolejnym odpaleniu z silnika można było usłyszeć metaliczne stuki (klekot)

może świadczyć o słabym smarowaniu bądź jego braku.

Aby coś dowiedzieć się o pompie trzeba było by sprawdzić ciśnienie smarowania - jednak jest ból bo auto chyba nie chodzi.

Osobiście na początek ściągnąłbym pokrywę zaworów aby tam rzucić okiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ciśnienie jest tylko na 2 świecy, pozostałe nie mają wogóle ciśnienia. Dodam jeszcze , że na pierwszej świecy widoczny jest olej, świeca mokra. Jutro samochód prowadzę do innego mechanika, który jest podobno dobry i on sprawdzi silnik :wink: jutro napiszę co i jak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że nie ma ciśnienia oleju i popychacze hydrauliczne nie otwierają zaworów.

Dlatego nie ma ciśnienia na cylindrach, ale z drugiej strony nie było by na wszystkich.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wstępna diagnoza u nowego mechanika to: latający opiłek aluminiowy, który od czegoś się oderwał i oddawał te metaliczne odgłosy... Być może w tym tyg. zdejmie głowice i będzie więcej wiedział bo narazie podjął się tylko szybkiej diagnozy bo jest zawalony robotą :( później napisze coś więcej. Pozdrawiam i dziękuje wszystkim udzielającym się za pomoc :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ile ma przejehane na lpg czesto jest tak ze zawór jest wypalony od gazu ale najpierw bym sprawdzil popychacze hydrauliczne bo to dziwne ze na 2cylindrach niema kompresi rozbierz hydrauliczne popychacze na tych 2 cylindrach sprawdz sprezynke oczysc ich poskladaj na nowo nie wlewaj do nich oleju same sie napelnia po zlozeni nacisnac na niego musi lekko chodzic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępna diagnoza u nowego mechanika to: latający opiłek aluminiowy, który od czegoś się oderwał i oddawał

kwazii1, wiem ze tylko powtarzasz! po mechaniku :) Ale to nieprawdopodobne!! Gdyby tak było to silnik do kapitalnego remontu! porozwalalo by wszystko! Widocznie pozawieszały sie popychacze ! A w najgorszym wypadku to uszkodzenie wałka rozrządu! :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tym wałku to myślałem, że pęknięty ale gdyby kompresja byłaby tylko na 1, a tu no jest ale na 2

Ja stawiam Na ta opcje 1 Czyli te popychacze! Natomiast z wałkiem spotkałem sie że nie pękł ale al ta krzywka sie wyłamała!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie wyszło na to, że jest pękniety pierwszy tłok od góry i delikatnie porysował cylinder, korbowód do wymiany i 2 zawory bo są delikatnie wygiete ... przyczyna była mała podkładka od śrubki, nie wiadomo skąd tam sie znalazła.. teraz nie wiem co robic?? co się opłaca, czy wymienic caly silnik czy tylko te elementy i bedzie to moze jakos chodzic...?? moze ma ktos namiar na dobry silnik w przystępnej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności