Skocz do zawartości

dusi się na zakrętach i pod górę


Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie auto tematu troszkę zamotał. Jak 1.4 na gaźniku może mieć lambdę i check'a?

Jeżeli dało się zczytac błędy to jest to c14n na wtrysku. Lambdę trzeba założyć jeżeli jeździsz tylko na benzynie, jak masz gaz to olej to.

Krokowy do czyszczenia, uważaj na oring żeby go nie zgubić :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12545-dusi-si%C4%99-na-zakr%C4%99tach-i-pod-g%C3%B3r%C4%99/page/2/#findComment-248489
Udostępnij na innych stronach

Auto jest na gaźniku a kod 13 to właśnie brak sygnału lambdy. Wymieniłem kopułkę i wyczyściłem krokowca. obroty równe ładnie odpala ale jak dodaje gazu to sie dusi, ale tylko podczas jazdy. na postoju pedał w glebę i jest ok. Co tym razem? :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12545-dusi-si%C4%99-na-zakr%C4%99tach-i-pod-g%C3%B3r%C4%99/page/2/#findComment-247591
Udostępnij na innych stronach

Auto jest na gaźniku

Kolego nie jest... Przestań wciskać ciemnotę, znam się na tym trochę...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12545-dusi-si%C4%99-na-zakr%C4%99tach-i-pod-g%C3%B3r%C4%99/page/2/#findComment-247568
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie jest... Przestań wciskać ciemnotę, znam się na tym trochę...

Może kolega faziart, wrzuci fotkę tego gaźnika?

Wg mnie silnik to c14nz i jest to jednopuktowy wtrysk(podobny do tego w polonezie), najprościej to sprawdzić po ilości śrub mocujących ufo. Wtrysk ma mocowane na 2 śrubach, a gaźnik na 3 lub 1.

 

Jedyny gaźnikowy 1.4, który mi się przypomina to 14nv, który na pewno nie ma lambdy i krokowca. Posiada on gaźnik pierburg 2e3, który nie ma żadnej elektroniki.

 

jak dodaje gazu to sie dusi, ale tylko podczas jazdy.

Zrób jeden test, na postoju odpal silnik, otwórz maskę. I gwałtownie pociągnij za linkę z gazu lub cięgno przepustnicy. Jeśli silnik zadławi się lekko(a objawy tak by wskazywały) i dopiero wkręci się na obroty, to znaczy, że musisz zapłon przestawić.

Jeśli będą takowe objawy to poluzuj nakrętkę, trzymającą czujnik wałka, i na odpalonym silniku przekręć delikatnie kopułką zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Za każdym razem jak przekręcisz to sprawdź jak zachowuje się silnik na gwałtowne otwarcie przepustnicy. Powinieneś dojść do momentu, gdzie silnik bez "zastanowienia" będzie reagował na gaz. Jeśli trafisz w ten moment, to dokręć nakrętkę i przewieź się z tak ustawionym zapłonem. Powinno być lepiej, zwróć też uwagę czy silnik nie "dzwoni" przy przyśpieszaniu, bo mogłoby to wskazywać na spalanie stukowe.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12545-dusi-si%C4%99-na-zakr%C4%99tach-i-pod-g%C3%B3r%C4%99/page/2/#findComment-247548
Udostępnij na innych stronach

Jedyny gaźnikowy 1.4, który mi się przypomina to 14nv, który na pewno nie ma lambdy i krokowca. Posiada on gaźnik pierburg 2e3, który nie ma żadnej elektroniki.

Dorze Ci się przypomina... miałem ten motor w Corsie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12545-dusi-si%C4%99-na-zakr%C4%99tach-i-pod-g%C3%B3r%C4%99/page/2/#findComment-247453
Udostępnij na innych stronach

dobra zrobię foto bo nie znam sie na benzyniakach. od 7 lat jeżdżę oplami ale w dieslu. To mój pierwszy benzyniak i mi to wygląda na gaźnik. Sory jak kogoś uraziłem.

 

Poza tym odbiegamy od tematu.

 

Jak go odpaliłem dziś wcisnąłem pedał do dechy i systematycznie przerywał. Tak jakby gdzieś systematycznie leciały w przewodzie bąbelki powietrza i przerywana była dawka paliwa. Ale na pełnym gazie!@!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12545-dusi-si%C4%99-na-zakr%C4%99tach-i-pod-g%C3%B3r%C4%99/page/2/#findComment-246929
Udostępnij na innych stronach

Jak go odpaliłem dziś wcisnąłem pedał do dechy i systematycznie przerywał. Tak jakby gdzieś systematycznie leciały w przewodzie bąbelki powietrza i przerywana była dawka paliwa. Ale na pełnym gazie!@!

Pod siedziskiem z tylnej kanapy(prawym z tego co pamiętam) jest tak plastikowa zaślepka, zdejmij ją, pod nią znajdziesz pompę paliwa. Wykręć śruby ją mocujące i sprawdź dokładnie w jakim stanie jest wężyk z pompy paliwa do króćca(taki kilku cm).

Wymieniłbym też profilaktycznie filtr paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12545-dusi-si%C4%99-na-zakr%C4%99tach-i-pod-g%C3%B3r%C4%99/page/2/#findComment-246923
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności