Skocz do zawartości

[Corsa C] Przykłady mocowania radia?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Planuję zamontować radyjko w Corsie C i zastanawiam się nad sposobem jego montażu. W związku z tym chciałem zapytać:

 

Czy ktokolwiek z was ma już wypracowaną genialną metodę umocowania radyjka w tym aucie? Czy macie jakieś zdjęcia bądź możliwość wykonania takowych?

 

Mocowanie powinno być w miarę w zgodzie z następującymi zaleceniami:

 

 

1. Wygoda użytkowania

 

Radyjko powinno być łatwo dostępne (w zasięgu ręki), dobrze słyszalne, gruszka w dobrym miejscu. Mocowanie powinno być neutralne dla pasażerów, aby nieświadomie go nie uszkodzili; pasażerowie również nie powinni mieć możliwości np. potykania się o kabel.

 

2. Estetyka wykonania

 

Mocowanie powinno być estetyczne, najlepiej, gdyby wykorzystywało istniejącą wnękę, lub, jeżeli to niemożliwe, być mało widoczne. Kable (przede wszystkim antenowy) powinny być możliwie maksymalnie poukrywane.

 

3. Ekonomia

 

Sposób mocowania nie powinien zakładać uszkadzania jakiegokolwiek elementu wnętrza (wkręcania śrubek, wycinania otworów w plastikach, etc.). Jeżeli mocowanie wymaga dziurawienia czegokolwiek, powinna to być możliwie najmniejsza/najtańsza rzecz, tak aby przed sprzedażą auta można było tanio zatrzeć ślady instalacji.

 

 

 

Mój przypadek:

 

W moim przypadku chodzi o Corsę C 2006r. w wersji Silverline (czarne plastiki, srebrna konsola środkowa z wbudowanym radiem CD-30 MP3 (nie ma wolnych slotów na radio).

 

Zastanawiam się nad zamocowaniem ustrojstwa w małej kieszeni pod pokrętłem świateł (przy drzwiach). Czy ktoś z was próbował coś takiego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, poszukaj konkretnych przykładów montażu w internecie (nie żebym zachęcał do szukania po innych forach, ale tu chyba nikt nie montował radyjka w takiej Corsie) sam kiedyś szukałem do innego autka i znalazłem tego dosć sporo... google i do dzieła , powodzenia!

 

PS. Patrząc na datę posta to pewnie juz sobie poradziłeś, ale jakby co to może sięprzyda moja pomoc ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Jak obiecałem, opis montażu radia UNIDEN 510XL w Corsie C.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

 

1. Montaż radia

 

Radio (urządzenie) instalujemy w kieszeni umieszczonej na konsoli pod zespolonym włącznikiem świateł (na lewo od kierownicy).

 

Miejsce to jest łatwo dostępne dla kierowcy, a jednocześnie mało widoczne. Sposób zamocowania jest estetyczny i mało inwazyjny. Oczywiście kieszeń, jak zaraz zobaczycie, idzie na straty - jednak koszt takiej kieszeni w ASO to 45PLN, więc myśląc o ewentualnej sprzedaży auta w przyszłości, można zapasową kieszeń zakupić (warto to zrobić od razu, wyjąć z folii, położyć w domu na półce, niech oddycha i naświetla się proporcjonalnie do plastików w aucie - unikniemy w przyszłości rażącej różnicy barw).

 

Gruszka ląduje w kieszeni na drzwiach. W ten sposób jest łatwo dostępna, po otwarciu drzwi usuwa się na bok, nie blokując przejścia.

 

Montaż nie jest specjalnie trudny:

 

Dołączona grafika

 

Musimy:

 

- Wyjąć kieszeń - wychodzi stosunkowo łatwo, jeżeli wsadzi się do środka rękę i uniesie tylną jej część do góry. Jeżeli będzie trzymać, można przy pomocy śrubokręta odchylić do dołu zaciski znajdujące się na przedniej górnej krawędzi sufitu szuflady.

 

- Pozbyć się gumowej wykładzinki (można ją sobie zachować na pamiątkę).

 

- Wykonać nacięcie w tylnej części kieszeni (radio jest dłuższe) - zerokość nacięcia warto tak dopasować, żeby radio wchodziło "na ścisk" - radio zyska wtedy dodatkowy punkt usztywnienia.

 

- Wykonać nacięcie w podłodze kieszeni (radio na spodzie ma głośnik).

 

- Wsadzić kieszeń na miejsce, przymierzyć radio, określić preferowaną głębokość montażu, wyjąć kieszeń.

 

- Przykleić dwustronną taśmę montażową na przedniej krawędzi podłogi kieszeni - jedną lub kilka warstw, aby uzyskać odpowiednią wysokość (u mnie dwie).

 

- Wsadzić kieszeń na miejsce.

 

- Przeprowadzić przez kieszeń do tylnego otworu wszystkie nieodłączalne kable radia.

 

- Wprowadzić radio do kieszeni tak, aby nie przykleiło się do taśmy montażowej.

 

- Po osiągnięciu preferowanej głębokości przykleić radio.

 

Radio zamocowane w ten sposób trzyma się bardzo solidnie, aczkolwiek wszystko zależy od szerokości i jakości taśmy montażowej. U mnie jest perfect.

 

 

 

2. Prowadzenie kabla zasilającego

 

Kabel zasilający prowadzimy wzdłuż dolnej krawędzi konsoli. Wzdłuż tej krawędzi, pod konsolą, biegnie metalowa rurka, do której przy pomocy pasków samozaciskowych pcv mocujemy kable.

 

Warto przed zamocowaniem kabla zasilającego rozważyć możliwość zamocowania w kablu odpowiedniej złączki między mocowaniem kabla do rurki a samym radiem, aby w przyszłości móc wyjąć radio.

 

Kategorycznie nie należy wieszać kabla luzem - zaplątanie się nogami w zwisający kabel może stać się przyczyną wypadku!

 

 

 

3. Prowadzenie kabla antenowego

 

Kabel antenowy prowadzimy od strony radia, tak aby ewentualny nadmiar kabla został w bagażniku. Warto przed montażem zmierzyć przy pomocy sznurka, ile metrów kabla będzie nam potrzebnych, a następnie porównać ją z kablem przymocowanym do anteny i ewentualnie wymienić go na dłuższy.

 

Dołączona grafika

 

- Kabel mocujemy do radia, a następnie chowamy go pod plastikową osłoną pod dźwignią otwierania maski, zostawiając kilka centymetrów luzu.

 

- Następnie ciągniemy go pod obiema nakładkami na progi (a w międzyczasie pod plastikiem na środkowym słupku) aż do tylnej kanapy. Nie wymaga to demontażu nakładek, kabel dość ładnie wciska się pod dolną krawędź tych elementów.

 

- Kapel przeciągamy pod tylną kanapą, w samiutkim rogu.

 

- W bagażniku mamy pełną dowolność (nie starczyło mi kabla, żeby dokładnie go poukrywać, więc nie sprawdzałem dokładnie, gdzie go powsadzać - ale na pewno coś wymyślicie :)

 

- Kabel wyciągamy z bagażnika możliwie nisko (najlepiej tak, aby przed przejsciem przez uszczelkę klapy bagażnika był zagięty w dół - w ten sposób ściekająca po nim woda nie wleci do środka), następnie ciągniemy go po prawym słupku i wypuszczamy na dach.

 

Nie należy kombinować z przeciąganiem kabla środkiem (między zawiasami klapy bagażnika) - ograniczymy co prawda długość kabla na zewnątrz, ale znacząco utrudnimy czynność ukrywania anteny w bagażniku :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ja mam radio przykręcone do tunelu środkowego od strony pasażera, także dosięgam bez problemu pokręteł nawet nie patrząc na nie...

 

radio jest tak mniej więcej na wysokości zapalniczki... bo między fotel a tunel sie nie mieści za nic...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności