Skocz do zawartości

Brak mocy i dziwne terkotanie


Gość bubax16sz

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj w trakcie jazdy zauważyłem, że samochód na wyższych biegach wolno się rozpędza, a pod samochodem słychać dziwny terkot. Na początku myślałem, że to tłumik, gdyż dźwięk przypominał dziurawy wydech, ale po wciśnięciu sprzęgła terkot zanika a silnik pracuje normalnie. Po zmianie biegu na wyższy auto wolno reaguje na pedał gazu, a terkot się nasila to samo jest przy redukcji biegu i próbie rozpędzenia samochodu. Ponadto zauważyłem, że na postoju co drugie energiczne przygazowanie z rury wydechowej wydobywa się dym (jasny). Przy powolnym wciskaniu pedału gazu aż do wysokich obrotów dymu nie ma. Po dłuższym postoju i przy porannym odpaleniu dymu nie ma dopiero po rozgrzaniu silnika.Dodam jeszcze, że wcześniej samochód nie dymił nawet po przygazowaniu.Proszę o porady. :lol:

 

Dodam jeszcze że przy puszczaniu pedału sprzęgła słychać dziwne stuknięcie tak jakby silnik stukał na poduszkach albo ale słychać to od skrzyni biegów (czyżby sprzęgło)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objaw jasnego dymu to prędzej stawiałbym na uszczelkę pod głowicą ... być może dostaje się płyn chłodniczy do cylindrów i jest on spalany taki jest przeważnie objaw... co do stukania mogło by to być łożysko wyciskowe w skrzyni biegów ...

 

Możesz jeszcze sprawdzić jak bierze sprzęgło i spróbować je wyregulować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad uszczelką pod głowicą ale płynu nie ubywa a dym ma barwę jasno niebieską. Silnik pochodzi chwilę na luzie i kiedy przygazuję pojawia się chmyrka dymku i to przez chwilkę następne przygazowanie i dymu nie ma? Na zimnym tego nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad uszczelką pod głowicą ale płynu nie ubywa a dym ma barwę jasno niebieską. Silnik pochodzi chwilę na luzie i kiedy przygazuję pojawia się chmyrka dymku i to przez chwilkę następne przygazowanie i dymu nie ma? Na zimnym tego nie ma.

Oleju Ci nie bierze ? Może pierścionki się posypały na tłokach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazło się terkotanie. Okazało się, że puściła opaska na tłumiku i przy wysokich obrotach rura wpada w rezonans. Co do dymku zrury zobaczymy wymieniłem olej na zalecany przez producenta do mojego rocznika o klasie jakości SH. Zobaczymy co z tego wyniknie? Może bedzie gucio. :shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności