Skocz do zawartości

Twardniejący hamulec [Astra F 1991]


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem nowym użytkonikiem astrolotu z 1991 r. 3 drzwiowy hatchback 1.4 benzyna. Od paru dni obserwuje dość dziwny efekt , jak postoje troche w korkach to w pewnym momencie twardnieje mi pedał hamulca. Da się wcisnąć ale czuje wyraźny opór i twardość. Jak auto postoi na parkingu to wszystko wraca do normy? Czy to są objawy siadającej pompy hamulcowej? Czytałem troche w google i tu na forum ale generalnie mam mętlik.

Pozdrawiam

Piotr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś poziom płynu hamulcowego?

Nie :shock: ale sprawdze!!. Rozumiem że to na zimnym silniku sie sprawdza. Sorka za pytania ale jestem laikiem w sprawach samochodów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie płynu jest jedną z pierwszych, podstawowych rzeczy, które należy wykonać po zakupie samochodu używanego. Nie jest istotne, czy silnik jest ciepły czy zimny.

Najpierw sprawdź czy masz tyle płynu ile trzeba. Jeśli jest ok, to musisz sprawdzić urządzenie wspomagające. Jeśli nie będziesz wiedział jak to zrobić, to daj znać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie płynu jest jedną z pierwszych, podstawowych rzeczy, które należy wykonać po zakupie samochodu używanego. Jeśli jest ok, to musisz sprawdzić urządzenie wspomagające.

Akurat u mnie to sytuacja specyficzna, samochód kupowałem od rodziny :shock: mechaników którzy sami mi go polecili i sprawdzili przed przekazaniem go mnie. Ale jak to przysłowie ze zdjęciem mówi zaczeły sie cuda :/:D jak na razie wymieniałem już usczelki pod skrzynią i miską olejową i końcówki drążków. Jutro sprawdze płyn.

Jeśli jest ok, to musisz sprawdzić urządzenie wspomagające. Jeśli nie będziesz wiedział jak to zrobić, to daj znać.

Chodzi o napompowanie hamulca bez włączonego silnika a następnie włączenie silnika i patrzenie czy hamulec schodzi. (Tak schodzi).