Skocz do zawartości

Parę porad dla nowego użytkownika Zafiry 2.0 DI (DTL)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich poraz pierwszy

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem jutro stanę się właścicielem (czy szczęśliwym to już kwestia stosunku ilości wydanych na usterki pieniędzy do czasu :wink: ) Opla Zafiry 2.0 DI (82KM). Demon prędkości i mocy to to nie jest, ale nie o to w tej zabawie mi chodzi.

 

Ponieważ przesiadam się z benzyniaka Opla Corsy 1.0 12V i nigdy dotąd nie użytkowałem "diesla" bardzo prosiłbym o rady co do jego użytkowania, w szczególności co do tego właśnie modelu silnika.

 

Co mnie szczególnie interesuje to zakres obrotów na jakich się jeździ ogólnie. Dla benzynki optymalnymi dla silnika obrotami to ok. 2000-3000 (w sumie to uczyłem się na Polonezie :shock:), 1.0 12V porządnie zbierał się przy 3500. No ale można powiedzieć, że poniżej 2000 i powyżej 4000 na benzynie się nie jeździ.

 

Druga sprawa: w jakim zakresie obrotów uzyskujemy optymalny stosunek mocy do spalania?

 

Sprawa trzecia: jakiego spalania mogę się spodziewać przy tym silniku przy autostradowej prędkości (140-160km/h)? Auto dość wysokie, stawia większe opory dla powietrza, więc pewnie i huk i spore spalanie to norma.

 

Kolejna kwestia to użytkowanie turbiny: czego się nie powinno robić, jak powinno się z niej w optymalny sposób korzystać, przy jakich obrotach się włącza?

 

Jakich rzeczy się generalnie powinno unikać, pewnie mocniejszej jazdy na zimnym silniku jak w benzynie, coś jeszcze z tych rzeczy?

 

Samochód sprawdzony jest pod względem mechanicznym oraz komputerem, wszelkie parametry pracy silnika i podzespołów są w bardzo dobrych wartościach, w zasadzie nie ma się czego przyczepić, jak to ujął znajomy elektronik. Do roboty mam simering (cieknie między silnikiem a skrzynką), końcówki drążków i tylny tłumik za jakieś 5-10kkm.

 

No i to chyba tyle, będę bardzo wdzięczny za porady.

 

Zdrówka!

Tomek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13353-par%C4%99-porad-dla-nowego-u%C5%BCytkownika-zafiry-20-di-dtl/
Udostępnij na innych stronach

Kolejna kwestia to użytkowanie turbiny: czego się nie powinno robić, jak powinno się z niej w optymalny sposób korzystać, przy jakich obrotach się włącza?

 

moze sie myle.. ale wydaje mi sie ze DI nie ma turbiny :wink:

 

 

Kolejna kwestia to użytkowanie turbiny: czego się nie powinno robić, jak powinno się z niej w optymalny sposób korzystać, przy jakich obrotach się włącza?

 

moze sie myle.. ale wydaje mi sie ze DI nie ma turbiny :wink:

Hmm, być może. Silnik to X20DTL, DI to oznaczenie na masce i w dowodzie rej. Ciekawe jednak, ze jak wpisać 2.0 DTL to we wszystkich ofertach jest "turbo diesel".

 

Czyli że X20DTL to byłby zwykły diesel na wtrysku?

 

Aktualizacja: wiadomość potwiedzona: X20DTL ma turbosprężarkę, nie ma intercoolera, DTH ma oba elementy. X20DTL ma 82KM, X20DTH ma ich 101.

 

Tomek

 

dtl ma turbo nie ma intercollera

dth ma intercoller do tego

bylo o tym juz sporo razy na forum

 

jak uzywac turbo diesla ??

nie katowac

zmieniac olej na czas

i nie gasic oderazu silnika

poczekac chwile az turbina ostygnie

 

a reszta jak w kazdym innym aucie

 

i nie gasic oderazu silnika

poczekac chwile az turbina ostygnie

 

No właśnie, jaka to chwila? Minuta? Mniej? Jakie jest techniczne uzasadnienie tego manewru, tzn. dlaczego nie powinno się gasić silnika z rozgrzaną turbiną?

 

Tomek

 

tu jest wyjasnienie:

http://www.motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=123642&c=0&f=18&start=20

a tu manual do astry - na stronie 247 (czy jakos tak) jest specyfikacja motoru - to raczej napewno turbo diesel...

http://www.nerva.ro/astra/AstraSept2002.pdf

 

na pewno braknie Ci koni, jak szukałem swojej to jeździłem u kolesia zafiką 82 konną, jak później poszedłem na jazdę próbną wersją 100 konną to od razu poczułem różnicę a teraz... jeszcze 20 koników do tej 100 bym dorzucił :wesoly: ... powstrzymuje mnie tylko cena :wink:

 

mam zafke 2.0 di i jestem bardzo zadowolony z jej kupna - na początku nie dopszczalem opcji jej kupna ale jednak stan techniczny samochodu przeważyl - do najlepszych cech tego silnika nalezy spalanie (przy 100 - 120 km/h w trasie 5-5.5 l) - co do osiagow to predkosci moze nie rozwinie szybkiej ale to i dobrze bo jest bezpieczniej, co do przyspieszenia to jak przykrecisz to daje rade :wesoly: (3000-3500 obrotow)

 

czy braknie konikow to kwestia umiejetnosci :wink: jak ktos ma ciezka noge to i tym poszarzuje... a 82km z turbo spokojnie wystarczy na wyprzedzanie tirow.. chociaz wg. mnie to nie ma sie co podniecac na drogach bo wiadomo co sie dzieje na drogach lepiej miec mniej koni i jechac powloi ale do celu i bezpiecznie... bo to tylko ulamki sekundy i mozna starcic wszytko... tak wiec posiadanie slabszego samochodu daje nam ta swiadomosc ze nie mamy czym sie popisac i jedziemy normalnie..

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności