Gość Anonymous Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Witam wszystkich poraz pierwszy Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem jutro stanę się właścicielem (czy szczęśliwym to już kwestia stosunku ilości wydanych na usterki pieniędzy do czasu ) Opla Zafiry 2.0 DI (82KM). Demon prędkości i mocy to to nie jest, ale nie o to w tej zabawie mi chodzi. Ponieważ przesiadam się z benzyniaka Opla Corsy 1.0 12V i nigdy dotąd nie użytkowałem "diesla" bardzo prosiłbym o rady co do jego użytkowania, w szczególności co do tego właśnie modelu silnika. Co mnie szczególnie interesuje to zakres obrotów na jakich się jeździ ogólnie. Dla benzynki optymalnymi dla silnika obrotami to ok. 2000-3000 (w sumie to uczyłem się na Polonezie ), 1.0 12V porządnie zbierał się przy 3500. No ale można powiedzieć, że poniżej 2000 i powyżej 4000 na benzynie się nie jeździ. Druga sprawa: w jakim zakresie obrotów uzyskujemy optymalny stosunek mocy do spalania? Sprawa trzecia: jakiego spalania mogę się spodziewać przy tym silniku przy autostradowej prędkości (140-160km/h)? Auto dość wysokie, stawia większe opory dla powietrza, więc pewnie i huk i spore spalanie to norma. Kolejna kwestia to użytkowanie turbiny: czego się nie powinno robić, jak powinno się z niej w optymalny sposób korzystać, przy jakich obrotach się włącza? Jakich rzeczy się generalnie powinno unikać, pewnie mocniejszej jazdy na zimnym silniku jak w benzynie, coś jeszcze z tych rzeczy? Samochód sprawdzony jest pod względem mechanicznym oraz komputerem, wszelkie parametry pracy silnika i podzespołów są w bardzo dobrych wartościach, w zasadzie nie ma się czego przyczepić, jak to ujął znajomy elektronik. Do roboty mam simering (cieknie między silnikiem a skrzynką), końcówki drążków i tylny tłumik za jakieś 5-10kkm. No i to chyba tyle, będę bardzo wdzięczny za porady. Zdrówka! Tomek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13353-par%C4%99-porad-dla-nowego-u%C5%BCytkownika-zafiry-20-di-dtl/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Kolejna kwestia to użytkowanie turbiny: czego się nie powinno robić, jak powinno się z niej w optymalny sposób korzystać, przy jakich obrotach się włącza? moze sie myle.. ale wydaje mi sie ze DI nie ma turbiny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13353-par%C4%99-porad-dla-nowego-u%C5%BCytkownika-zafiry-20-di-dtl/#findComment-240681 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Kolejna kwestia to użytkowanie turbiny: czego się nie powinno robić, jak powinno się z niej w optymalny sposób korzystać, przy jakich obrotach się włącza? moze sie myle.. ale wydaje mi sie ze DI nie ma turbiny Hmm, być może. Silnik to X20DTL, DI to oznaczenie na masce i w dowodzie rej. Ciekawe jednak, ze jak wpisać 2.0 DTL to we wszystkich ofertach jest "turbo diesel". Czyli że X20DTL to byłby zwykły diesel na wtrysku? Aktualizacja: wiadomość potwiedzona: X20DTL ma turbosprężarkę, nie ma intercoolera, DTH ma oba elementy. X20DTL ma 82KM, X20DTH ma ich 101. Tomek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13353-par%C4%99-porad-dla-nowego-u%C5%BCytkownika-zafiry-20-di-dtl/#findComment-240679 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 dtl ma turbo nie ma intercollera dth ma intercoller do tego bylo o tym juz sporo razy na forum jak uzywac turbo diesla ?? nie katowac zmieniac olej na czas i nie gasic oderazu silnika poczekac chwile az turbina ostygnie a reszta jak w kazdym innym aucie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13353-par%C4%99-porad-dla-nowego-u%C5%BCytkownika-zafiry-20-di-dtl/#findComment-240674 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 i nie gasic oderazu silnika poczekac chwile az turbina ostygnie No właśnie, jaka to chwila? Minuta? Mniej? Jakie jest techniczne uzasadnienie tego manewru, tzn. dlaczego nie powinno się gasić silnika z rozgrzaną turbiną? Tomek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13353-par%C4%99-porad-dla-nowego-u%C5%BCytkownika-zafiry-20-di-dtl/#findComment-240673 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 tu jest wyjasnienie: http://www.motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=123642&c=0&f=18&start=20 a tu manual do astry - na stronie 247 (czy jakos tak) jest specyfikacja motoru - to raczej napewno turbo diesel... http://www.nerva.ro/astra/AstraSept2002.pdf   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13353-par%C4%99-porad-dla-nowego-u%C5%BCytkownika-zafiry-20-di-dtl/#findComment-240671 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Moge tylko powiedziec ze poźniej zabraknie ci tych konków, a moze poszukaj DTI. A najlepiej byłoby 2.2 DTI   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13353-par%C4%99-porad-dla-nowego-u%C5%BCytkownika-zafiry-20-di-dtl/#findComment-240669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 na pewno braknie Ci koni, jak szukałem swojej to jeździłem u kolesia zafiką 82 konną, jak później poszedłem na jazdę próbną wersją 100 konną to od razu poczułem różnicę a teraz... jeszcze 20 koników do tej 100 bym dorzucił ... powstrzymuje mnie tylko cena   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13353-par%C4%99-porad-dla-nowego-u%C5%BCytkownika-zafiry-20-di-dtl/#findComment-240394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djmatti91 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 mam zafke 2.0 di i jestem bardzo zadowolony z jej kupna - na początku nie dopszczalem opcji jej kupna ale jednak stan techniczny samochodu przeważyl - do najlepszych cech tego silnika nalezy spalanie (przy 100 - 120 km/h w trasie 5-5.5 l) - co do osiagow to predkosci moze nie rozwinie szybkiej ale to i dobrze bo jest bezpieczniej, co do przyspieszenia to jak przykrecisz to daje rade (3000-3500 obrotow) czy braknie konikow to kwestia umiejetnosci jak ktos ma ciezka noge to i tym poszarzuje... a 82km z turbo spokojnie wystarczy na wyprzedzanie tirow.. chociaz wg. mnie to nie ma sie co podniecac na drogach bo wiadomo co sie dzieje na drogach lepiej miec mniej koni i jechac powloi ale do celu i bezpiecznie... bo to tylko ulamki sekundy i mozna starcic wszytko... tak wiec posiadanie slabszego samochodu daje nam ta swiadomosc ze nie mamy czym sie popisac i jedziemy normalnie..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13353-par%C4%99-porad-dla-nowego-u%C5%BCytkownika-zafiry-20-di-dtl/#findComment-240360 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.