Skocz do zawartości

Wymiana płynu w chłodnicy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

WItam.

Dziś wymieniłem płyn w chłodnicy. Bo jak wiadomo że jak sie kupi nowe cacko to trzeba, bo nie wiadomo co tam jest. Spóściłem przez korek na dole. Wlałem nowy. Wlazło prawie 5 litrów. Chodzi o to czy to wystarczy jak sie spóści czy trzeba jeszcze może spószczać z bloku albo coś.

Dzięki i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, z bloku zejdzie grawitacyjnie.

Aczkolwiek w Twoim silniku powinno wejść

- układ chłodzenia

- wersje bez klimatyzacji 6,5 dm3

- wersje z klimatyzacją 6,8 dm3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zbiorniczku do płynu masz kreskę z napisem jak się nie mylę jest tam napiś KAT. lub coś takiego to płynu powinno być do tej kreski na zbiorniczku wyrównawczym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się nie mylę jest tam napiś KAT

O ile dobrze pamiętam Jest tam strzałka na zbiorniczku i do jej grota się nalewa (trochę słabo widoczna ale jest).

Kompik ci wyświetli komunikat jak masz za mało płynu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weszło ci tylko 5L bo pewnie troche tego starego zostało ja zwykle zresztą ja to zawsze robie tak że leje na początek 1L koncentratu i dolewam płynu resztę i wtedy mam pewność że to co tam zostało np mogła być to woda to już sie zmieszało z koncentratem i ma odpowiednie parametry pozdrawiam :?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompik ci wyświetli komunikat jak masz za mało płynu.

 

zaciekawiła mnie ta informacja i zastanowiła,mam zafirę B '05 i w zbiorniku wyrównawczym nie miałem wogóle płynu a nie miałem żadnej info od kompa,tak samo odn.płynu wycieraczek. czy coś może być nie tak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darek19760306,jak termostat jest zamkniety to zostaje płyn,jak otwarty,to zleci prawie wszystko.Przy takiej metodzie zalewania,po otwarciu termostatu trzeba dolać

 

mogła być to woda to już sie zmieszało z koncentratem i ma odpowiednie parametry

nic na oko,najlepiej zmierzyc temperaturę zamarzania aerometrem-ma go prawie kazdy mechanik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no można sprawdzić tak zwana gruszką , dostępna w każdym lepszym sklepie motoryzacyjnym albo do warsztatu, prawda

 

podałem metodę najlepszą moim zdaniem ,,pod blokiem,, szczerze mówiąc sie na niej nigdy nie zawiodłem pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności