Skocz do zawartości

kontrolka check nie gaśnie Kadett gsi 2.0 8V


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

witam.mam problem z moim opelkiem.zapala sie kontrolka CHECK i nie gasnie po odpaleniu.po podłączeniu u elektryka wyskoczył numer błedu 65 czyli-potencjometr co za słaby sygnał.wymieniłem potencjometr i wyregulowałem i nic.sprawdziłem wszystkie kostki aż do kompa i są ok-czyste i nie nadrywane,we wszystkich kontakt jest poprawny.przemierzyłem przewody i tez maja przejśćie i żaden nie przebija na mase.do potencjometru dochodza trzy przewody-brązowy który dochodzi do wtyczki zmieniającej liczbe oktanową paliwa miedzy PB95 a 98 który nastepnie zmienia się w biało brazowy i dochodzi do kompa,oraz brązowo zielony i brązowo chyba niebieski który tez dochodzi do kompa i to tyle.auto ma gaz ale tym tropem tez szedłem i wyjełem bezpiecznik przed resetem kompa i zapalił na samej bence i nic dalej sie pali.pomóżcie bo załamuje już ręce.gaśnie kiedy mu sie spodoba.na benzynie żadko,na gazie częściej.swiece,przewody,kopułka i palec niedawno zmieniane,filtr powietrza też,masa silnika jest nowa.jak ma zgasnąc to tak jakby brakło paliwa nieraz jak pogazuje to uda sie uratować ale nie zawsze.silnik ciągnie normalnie przy jezdzie nie przerywa.gaśnie w korkach jak stoje.za wsz4elkie sugestie bede wdzieczny

 

 

polatałem dziś z miernikiem i doszłem do wniosku że przewód brązowo zielony ma przebicie do masy ale ciekawa sprawa że tylko na założonym czujniku.jak zdejme wtyczke z tego potencjometru to przebicie znika.przebadałem potencjometr i nie ma na nim przebicia.więc pozostrzetarty przewód,woda,awaria kompa??

 

poprawiłem tytuł/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Siemka a patrzyles modol w aparacie zaplonowym ja kiedys mialem tak samo ze gas jak sie stalo i tez nie wiadomo co bylo dopiero puzniej wyszlo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polatałem dziś z miernikiem i doszłem do wniosku że przewód brązowo zielony ma przebicie do masy ale ciekawa sprawa że tylko na założonym czujniku.jak zdejme wtyczke z tego potencjometru to przebicie znika.przebadałem potencjometr i nie ma na nim przebicia.więc pozostaje przetarty przewód,woda,awaria kompa??

Normalny objaw, prawdopodobnie nie masz potencjometra jako czujnik położenia przepustnicy, tylko prosty przełącznik, który informuje ecu tylko o zamkniętej i na maks otwartej przepustnicy.

 

Siemka a patrzyles modol w aparacie zaplonowym ja kiedys mialem tak samo ze gas jak sie stalo i tez nie wiadomo co bylo dopiero puzniej wyszlo

W 2.0 8V nie ma modułu zapłonowego.

 

Objawy wskazywałyby na przepływomierz lub źle ustawiony czujnik położenia przepustnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

sprawdz czujnik temepratury na komputer mialem podobny problem. Posiadam Calibre z tym samy silnikiem i tez zdychala w korkach a tak to normalnie jechala i czy gaz czy benzyna ten sam objaw. czujnik kosztuje 20zl wiec nie wydatek. Czunik znajduje sie pod alternatorem z niebieska wtyczką na dwa piny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności