Skocz do zawartości

Pomocy Opel Frontera 2.3 TD wywala płyn chłodniczy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problemik z moją frotką. Otóż ostatnio zauważyłem, że wycieka mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego, oczywiście na rozgrzanym silniku. Okazało się, że zbiornik ma pęknięcia koło korka, wymieniłem zbiornik, korek i nadal jest delikatny wyciek... Powiedzcie prosze czy to moze byc strzelona glowica.... chce dodac, ze auto nie stracilo mocy, nie kopci, wszystko jest po staremu... tylko ten plyn spierdziela :-) Z gory dzieki za rady i podpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy temperatura silnika nie jest zbyt wysoka??? Sprawdź czy węże od chłodnicy na ciepłym silniku nie są sztywne, powinny się uginać pod palcami, może to być zawieszony termostat chociaż wątpię ale koszty termostatu nie są duże, załóż stary korek, mają one tzw.zaworki może coś z nowym nie tak?, zawsze to możesz sprawdzić, zapowietrzony układ przejrzyj forum jest sporo na ten temat jak go odpowietrzyć, na koniec sprawdź tylko na całkiem zimnym silniku najlepiej z ran przed jazdą czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma brązowego osadu albo czy na miarce oleju nie występują białe przebarwienia!!! jeśli jest coś takiego to jest to uszczelka głowicy!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys mialem passata mialem ten sam problem... nie chce cie niepotrzebnie martwic ale wtedy wina byla po stronie uszczelki pod glowica... tez nie kopcil moc mial a plyn uciekal na postoju jak ostygal. Jezdzilem tak troche czasu bo nie wiedzialem co to jest wymienialem termostat, przwody az w koncu uszczelka calkiem poscila i sie zakotlowalo pod maska. Ah i temperatura przekraczala 90°C

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmień korek w zbiorniczku wyrównawczym, odpowietrz układ, jak to nie pomoże to niestety uszczelka pod głowicą, ale pierw odpowietrz samochodzik, a czy płyn i olej nie mają żadnych osadów, szlamu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze wlasnie korek ktory wsadzilem jest funkiel nowka... plyn i olej nie wygladaja jakby sie ze soba mieszaly a co do poziomu plynu to jest go chyba w normie, znaczy mniej wiecej tyle co miarka na zbiorniku, znaczy na zimnym silniku wiecej na cieplym mniej (nie powinno byc na odwrot?)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień jeszcze termostat, może się zawiesił, jeżeli to nie pomoże to niestety uszczelka pod głowicą Ci siada. Co do korka to może ten nowy ma coś nie tak z zaworkami? jeżeli masz stary to zawsze możesz przełożyć, jeśli to nie pomoże to wymień termostat, a jeżeli też nic to nie da, to niestety musisz wyjąć głowicę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to bede musial sie tym zajac, tym bardziej ze chcialem autko sprzedac, jest duza szansa ze to bedzie jakas blahostka, bo samochod generalnie jest w swietnym stanie, duzo frotek ogladalem ale ta byla wyjatkowa dlatego stalem sie jej posiadaczem :D Nic miejmy nadzieje, ze szybko sie z tym uporam i bede mogl zaoferowac komus w pelni sprawne auto. Dzieki za pomocne rady, pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności