Skocz do zawartości

Astra G - Przestał działać centralny zamek


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Opla Astre G (99r). Pewnego dnia z niewiadomych przyczyn przestał działać centralny zamek i domykanie szyb kluczykiem też niedziała. Bezpiecznik dobry na 100%, proba synchronizacji tez nic niepomaga, sprawdzalem drugi pilot to samo, pozatym przy wcisnieciu rygla od kierowcy powinny zamknac sie wszystkie drzwi a tu nic tak jakby centralki wogole niebylo. Ma ktoś jakis pomysl gdzie szukac przyczyny? Czy mozliwe ze padł sterownik od centralki? ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, możne to taka pora na centralne zamki ;)

Mi tez przestał działać w środę, ale nic jeszcze nie robiłem, wkurza mnie to okropnie.

Jak będziesz wiedział co się stało daj znać.......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jak miałem vectrę też parę razy przerabiałem podobny problem ( do samochodu wchodziłem 2 razy przez bagażnik ) i w moim przypadku usterka polegała na tym że z centralki która tym steruje zsuwała się wtyczka. Powód zsuwania był prosty - źle trzymające zatrzaski. Po spięciu tego wszystkiego do kupy plastikowymi spinkami problem się więcej nie powtórzył. W moim przypadku centralka była z prawej strony za przednim nadkolem za osłoną plastikową może w astrach też tak jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie w astrach też tak jest ze sterownik od centralki znajduje sie pod plastikiem przy przednim prawym nadkolu przy nogach pasażera, sterownik to jakiś megamos, idą do niego 2 wtyczki, wpięte były prawidłowo, na tej jednej idą przewody zasilające, między innymi gruby czerwony + i gruby brązowy masa, napięcięcie między nimi jest.

 

Być moze to wina własnie tego sterownika ale niemam pewności, póki co niebede kupywać nowego w ciemno bo moze sie okazać ze ten jest dobry a problem leży w czym innym.

 

 

Jaja też były z tankowaniem bo nieszło sie dostać do wlewu paliwa bo był zablokowany przez centralke, ale ojciec jakoś to rozbroił. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem podobne poroblemy z CZ

u mnie poporawienie lutow w centalce w zeszlym roku zalatwio sprawa na dobre

a jakos zawsze bylo tak ze to przestawalo dzialc na jesen jak sie robila wilgoc

 

sprawdzcie to moze akurat...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony dodam tylko żeby lutowań nie wykonywać zwykła lutownicą transformatorową tylko lutownicą z grzałką ( i wykonywać to po nagrzaniu jej i wyjęciu z gniazdka 230V ). Lutownica transformatorowa może uszkodzić elektronikę z powodu przepięć jakie wytwarza na końcu grota.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm jeśli chodzi o poprawienie lutów w sterowniku od centralki to odpada bo gdy go otwarłem to stwierdzam że cała elektronika jest w b.dobrym stanie, wszystkie luty są błyszczące, pozatym cała elektronika jest pokryta jakąś warstwą zabezpieczają, tak jakby półprzezroczystym pomarańczowym lakierem, pozatym niema śladu zalania czy jakiś zabrudzeń. Chyba ze jeszcze gdzieś są jakieś przekaźniki czy coś od centralki :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość xdestroyerx

witam, z blizej nieokreslonych przyczyn moj centralny zamek nie chce sie zamykac pilotem. problem jest tego typu ze zamek w drzwiach kierowcy nie reaguje na pilota. jak przekrecam kluczyk to da sie otworzyc wszystkie drzwi i zamknac wszystkie drzwi natomiast z pilota nie da sie owych drzwi zamknac. otworzyc sie da pilotem wszystkie procz lewych drzwi. jesli jest lewy przod zamkniety to dziala zamykanie z pilota i otwieranie. jesli natomiast jest lewy przod otwarty, wtedy zamek zamknie pozostale drzwi na sekunde i znow otwiera.... cos w rodzaju gdy drzwi sa otwarte.... juz kiedys to rozkladalem na kawalki jednak nie dobieralem sie do samego mastera.... czy to bedzie wina jakiegos kabelka czy raczej ktorys elektryczny sterownik w tym zamku? jesli nawet zamek to jak to mozna naprawic?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Wilk-Bochum

U mnie jest dokładnie tak samo. Przypuszczam, że to siłownik centralnego zamka drzwi kierowcy. Oryginalny kosztuje 140 euro... Jest to kompletna część razem z zamkiem. Zastanawiam się, czy da się ten słownik jakoś rozebrać i naprawić. Zna się ktoś na tym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności