Skocz do zawartości

Naprawa sterownika silnika 1.7 dti - przerywa, szarpie..


Rekomendowane odpowiedzi

Witam tu masz coś do poczytania niestety nie po Polsku ale fotki mówią za siebie

http://www.mrserv.de/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=33

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14145-naprawa-sterownika-silnika-17-dti-przerywa-szarpie/page/6/#findComment-227234
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

ASTRA 1,7 DTI 2000R. - Szarpanie, rwanie , przerywanie, gasniecie: WINA STEROWNIKA POMPY LUB STEROWIKA SILNIKA. Poczatkowe deilkatne przerywanie, wystepuje coraz czesciej w efekcie auto zaczyna gasnac. U mnie i jeszcze 2 osob z tego forum ktorymi sie kontaktowalem naprawa tego pierwszego całkowicie wyeliminowala problem. Kosz ~350zl + przesylka w obie strony. Namiar na allegro mozna znalezc. Prosze o zamkniecie tematu - problem dla ktorego zalozylem temat zostal rozwiazany.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14145-naprawa-sterownika-silnika-17-dti-przerywa-szarpie/page/6/#findComment-211722
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dokładnie tak samo było u mnie najpierw delikatnie szarpalo raz na jakis czas przy przyspieszniu a pozniej jak zgasl to juz wcale nie chcial zapalic - naprawa sterownika pompy paliwa rozwiazala problem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14145-naprawa-sterownika-silnika-17-dti-przerywa-szarpie/page/6/#findComment-202730
Udostępnij na innych stronach

Gość tapiseba84

Witam !

 

no i stało sie padl chyba sterownik dzis jade sobie spokojnie nagle zaczoł szarpac dziwnie stracil moc zapiła sie kontrolka z samchodzik i zgasł i niechce zapalic teraz mi tylko pozostaje naprawy oby nic powazniejszego

 

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14145-naprawa-sterownika-silnika-17-dti-przerywa-szarpie/page/6/#findComment-201873
Udostępnij na innych stronach

Witam, może znajdzie się tu jakiś fachowiec, który się zna na sterownikach silnika w astrze. Mój problem jest następujący: kiedy auto postoi dłużej na mrozie (np. cała noc na podwórku) jest problem z odpaleniem silnika.

Po przekręceniu silnika zapalają się i gasną za chwilę wszystkie kontrolki oprócz check engine (silnik, a w środku błyskawica). Ta kontrolka cały czas miga i dopóki tak się dzieje nie mogę odpalić silnika. Dopiero wtedy, gdy kilka razy włączę i wyłączę stacyjkę kontrolka ta gaśnie i wtedy mogę uruchomić silnik. Odpala mi wtedy bezproblemowo za pierwszym razem. W czasie dnia kiedy jeżdżę często autem, nie ma już problemu z jego uruchomieniem.

Byłem już z autem u kilku elektryków i wszyscy postawili diagnozę: albo immobilizer albo sterownik silnika do wymiany. Ostatni z nich podłączył do auta inny immobilizer i dalej nie mógł go odpalić, ponieważ kontrolka ta dalej się świeciła. Tak więc stwierdził, że jest to uszkodzony sterownik silnika.

Teraz mam pytanko - czy możecie potwierdzić, że rzeczywiście jest to sterownik (może ktoś na forum już miał taki przypadek) i jeśli tak, to gdzie można taki sterownik nabyć. Dowiadywałem się w Oplu i nowy kosztuje 5200 zł - więc odpada, lepiej zmienić wtedy samochód.

Mam Astrę hatchback z 1999 roku, w papierach jest silnik X20DTL. Jednak kiedy podłączałem go pod komputer, to pokazywało soft z kombi Y20DTH z 2000 roku (sprawdzałem to po numerze VIN jaki jest na nadwoziu i jaki wyskoczył na kompie). Mechanik mówił, że w moim aucie był prawdopodobnie wymieniany silnik albo pompa. Czy może mieć to wpływ na problemy mego auta? I wtedy szukać sterownik od jakiego modelu auta?

Z góry dzięki za wszelką pomoc w rozwiązaniu problemu z moim autem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14145-naprawa-sterownika-silnika-17-dti-przerywa-szarpie/page/6/#findComment-201819
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Kupujesz sterownik do danego silnika - czyli taki jaki masz.

Pytanie: czy ten interfejs, którym mechanik sprawdzał silnik był oryginalny oplowski?

Pytam bo sprawdzając nieoryginalnym np. mój silnik zgłasza mi sie jako DTL a nie DTH :mrgreen: , poza tym ten rok 2000 to rok modelu a nie produkcji. Tym bym się akurat nie przejmował. Moja asterka to też HB. :wino:

 

P.S Popytaj w dobrze zaopatrzonych sklepach z cz. Opla o elektronika "złotą rączkę" - z doświadczenia wiem, że Ci sprzedawcy znają się jak łyse konie z okolicznymi mechanikami i elektronikami. Myslę, że sterownik powinno dać się naprawić!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14145-naprawa-sterownika-silnika-17-dti-przerywa-szarpie/page/6/#findComment-201764
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam. Prosze was o pomoc. Mam corse c 1.7 dti. Auto jak jest zimne cholernie szarpie. Nie da rady normalnie jechac. Auto odpala bez problemow tylko nie chce wchodzic na oboty tak jakby dostawalo za mala dawke paliwa. Zmenielm filtr paliwa, przejrzalem cala instalacje, przemienilem sterownik pompy od innego auta i to samo. Auto jak sie rozgrzeje wtedy objawy gina. Mechanicy rozkladaja rece. Jak myslicie co to moze byc. Pisze bo widze ze nie tylko ja mam takie problemy. Dodam ze auto nie gasnie i normalnie pali. Pomozcie. Stawiam dobra flache jak pomozecie rozwiazac mi ten problem. Jkaby co to piszcie na gg 7199319

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14145-naprawa-sterownika-silnika-17-dti-przerywa-szarpie/page/6/#findComment-122449
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich.Mam Opla Astrę III rocznik2005 1,7CDTI.Problem w tzn od jakiegos czasu mam problem z odpalaniem auta.Odpala nie a pierwszym ale za 10,20,50 itd razem, ale jak zalapie to chodzi i nie gasnie.Pszy odpalaniu albo zapali albo brak jakiejkolwiek reakcji.Elektromechanik twierdzi, ze to sterownik silnika i proponuje kupno uzywanego za1500 zl albo nowego za 5000 zl.Cena ogromna, zas inny elektromechanik mowi ,ze istnije naprawa takiego sterownika.Prosze o pomoc :lol: pozdrawiam.Przepraszam za byki komputer mi cos z polskimi znakami wariuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14145-naprawa-sterownika-silnika-17-dti-przerywa-szarpie/page/6/#findComment-84979
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

I mój samochód trafiła ta typowa dolegliwość VP44. Samochód zgasł w czasie jazdy. Metodą wciskania pedałów odczytałem błąd 0251 - czyli padnięty sterownik. Na szczęście po krótkim przestygnięciu silnik zagadał i udało mi się już bez przygód wrócić do domu.

 

Po przeczytaniu TUTORIALA z niemieckiego bloga ( postanowiłem wymontować sterownik i zajrzeć do środka. - Oczywiście pod lupą zobaczyłem zimne luty... Krótka zabawa z lutownicą i częściowo sprawa załatwiona. Silnik pracuje, poprawiła się charakterystyka jego pracy (nie szarpie, wkręca się na wyższe obroty).

 

Naprawę uznaję jednak za częściową ponieważ odkryłem, że w sterowniku coś grzechocze. Nie starczyło mi odwagi by odlutować całą płytkę i zajrzeć pod spód by się przekonać co to?

Może komuś z was przychodzi do głowy co to może być?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14145-naprawa-sterownika-silnika-17-dti-przerywa-szarpie/page/6/#findComment-51724
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności