Skocz do zawartości

195x65 R15? Wejdą do astry G?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę, że Kolega ma Astrę G, a ja mam podobne pytanie, ale do Astry F. Otóż zastanawiam się jakie felgi i jakie opony dać do tego auta, obecnie mam 13'', ale chciałbym 14'' albo 15'' felunek zakupić jakiś ładny.

 

Pojawia się jednak dylemat i zapytanie, czy do Astry z silnikiem 1.4 60KM opona o szerokości 195 nie będzie za szeroka? Czy go nie zmuli? Obecnie mam 13'' - z przodu szer. 175, z tyłu 185 na lato, a na zimę obie osie na 175.

 

Myślę też, czy przy feldze 15'' opona nie będzie miała za niskiego profilu i czy nie istnieje ryzyko wygięcia felgi na jakiejś dziurze... http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif Może jednak 14'' dać?

 

Proszę o porady i pozdrawiam :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zimówki 195/65/15 i powiem wam że jak mam trochę bagażnik załadowany to obcierają przy oryginalnym zawiasie jak jakaś nierównośc jest :help:

Bo kombiaka da się mocniej załadować od liftbacka :help: Ja mam u siebie 195/65 R15 i zostaje kilka cm do nadkola, z tyłu poskakałem trochę na bagażniku i widzę że amortyzuje tył tylko w pionie (nie znam się na zawieszeniach xD) także jak dla mnie to nic nie obcierało przy załadunku. Autko wygląda przez pierwsze parę dni średnio - duży balon jest, ale idzie się przyzwyczaić. Z przodu też nic nie trze ale zimą jak się zbiera śnieg i tworzy się "lodowy klin" to trzeba raz dziennie go zedrzeć - mam do tego specjalny patyk :help:

Przekłamania licznika - prędkościomierz do 120km/h pokazuje już praktycznie to samo co GPS (różnica zwiększa się do ok 5kmh przy 120kmh na liczniku) a licznik kilometrów wyliczyłem że przy przejechaniu rzeczywistych 100km pokaże 103km więc nie jest to dużo.

 

Tu gumy oryginalne 195/60 R15

Dołączona grafika

 

a tu gumy 195/65 R15

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jaszczomp

Ja w swojej g kombi lpg przerabiałem już 195/65/15 i mimo obciążania aż do przysiadu na gumach NIC nie obcierało, na oryginalnych felgach koła chowały się ładnie w nadkolach. Także przy pełnej obsadzie człowieczej z przodu było cicho. Teraz mam na lato 215/45/17 na et 38 i też jest bezproblemowo, a zima to malutkie 185/65/14 żeby było łatwo łąńcuchy zakładać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

@Nihlus

Widzę, że masz doświadczenia z gumami o profilu 65. Powiedz jak oceniasz komfort podróżowania? Czy warto przełożyć opony na większy profil? Teraz mam 195 60 R15. Ale wydaje mi się, że tłucze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z mojego doświadczenia to nie powinno się przeginać z rozmiarem opon (kół).

W Astrze G kombi (74KW, z plastikowymi nadkolami z tyłu) bez problemu chodzą w zimie 195/65 R15 (średnica koła 634,50 mm) i nic nie obciera, w lato 205/50 R16 fabryczne (średnica 611,4 mm). Oba komplety alu GM i ET49, szerokość felg chyba 6 cali.

 

W drugiej Astrze G hatchback (74KW) 195/65 R15 obciera tył - prawa strona, felgi od Astry-F ET46 (R15) szerokość 5,5 cala i będę wymieniał sprężyny już po raz drugi (może pomogą twardsze).

 

Wrażenia:

Na 195/65 R15 komfortowo na nierównościach, a w zakrętach nie poszalejesz za wysoki profil, samochód odpływa i ma się wrażenie że zmienił się środek ciężkości. Zaleta - jeszcze nie udało mi się skrzywić felg (po krawężnikach jeżdżę bardzo wolno), zaletą w zimę jest większy prześwit.

 

Na 205/50 R16 twardo mimo normalnego ciśnienia (azot)przód 2,2-2,3 tył 2,0-2,8 (do trzech osób - pełne obciążenie), felgi już raz prostowałem mimo iż dbam o ciśnienie w oponach, w zakrętach można szaleć trzyma się jak przyklejony, a w koleinach trochę wozi, szybciej się sypie zawieszenie (zawsze po sezonie letnim jakaś "niespodzianka"), trochę mniejszy prześwit, skuteczniejsze hamowanie niż na 195.

 

Subiektywne wrażenia - na 205/50R16 lepiej się zbiera (wiem że to wbrew fizyce bo opory toczenia winny być większe, ale może nadrabia obwód koła i różnica letnie/zimowe)

 

Myślę że dobrym kompromisem jest 195/60 R15 (ale tu jestem tylko teoretykiem).

Przy wyborze rozmiaru opony powinno się wziąć pod uwagę:

-pojemność silnika

-moc / moment obrotowy

-masę samochodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Teraz mam 195 60 R15. Ale wydaje mi się, że tłucze.

Nie ma prawa tłuc bo to standardowy wymiar dla Astry G. Jeśli słyszysz stuki to raczej elementy zawieszenia a nie samo koło.

Komfort na 195/65 wzrasta zauważalnie - nie czuć wszystkich małych nierówności jak na /60. Wizualnie troszkę autko traci, ale jak kolega śmigał po placu moją Astrą (a ja się przyglądałem :() to miałem wrażenie że dzięki większej gumie Astra wydaje się krótsza i z daleka dobrze wygląda.

Ogólnie jeśli nie boisz się przekłamywania licznika kilometrów (przejechane 100km pokaże 103km) to można śmiało założyć większą gumę. 4 osoby w aucie i bagaż i nic nie obcierało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności