Skocz do zawartości

Frontera 2,2 DTI Peoblem z cisnieniem Paliwa


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich posiadaczy opla.Mam Problem ze swoim Opelkiem moze na poczatku zaczne od tego ze jest to problem z ukladem paliwa,czasami zaswica sie pomaranczowa kontrolka z takim "wiatraczkiem" komputer czyta czujnik cisnienia listwy paliwa,objawami jest to ze samochód nie regularnie pracuje na obrotach ponizej 3000 tys/obr wymieniajac jako pierwszy filtr paliwa mialem probl;em z odpowietrzeniem otorz odpowietrznik znajdujacy sie pod maska zamiast wyrzucac paliwo wrecz zasysa tam powietrze,malo tego na przewodach paliwa pod spodem auta ktos zamontowal zaworki ktore maja na celu utrzymywanie paliwa w przewodach.Zeby bylo ciekaiwe po wykasowaniu bledu z kompitera po jakims czasie zaswieca sie ta sama kontrolak i komputer czyta bład (pozniej jak go zarejestruje jest juz cisza) czuje ze auto nie chodzi tak jak powinno a najbardziej daje sie odczuc jak np chce jechac na 3 biegu ponizej 3000?obr albo na drugim 2000/obr jest to problem tego typu ze auto jakby na niskich obrotach mialo slaba reakcje na dodawanie gazu.Prosze mi pomóc jest to moj pierwszy opel i do tego diesel,od czego mam zaczac???czy jest tam jakas pompka zasilajaca pompe głowna paliwa??? co dotychczas zmienilem to swiece zarowe i filtr paliwa.[glow=red][/glow] :D

poprawiłem tytuł/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz odczytac prawidlowo blad te silniki nie maja listwy paliwa to nie comon raile

wedle mnie masz zawalony uklad dolotowy powietrza ,opary silnika przez turbine osadzaja sie tam i potrafia skutecznie ograniczyc doplyw powietrza, musisz go wykrecic wyczyscic i umyc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Witam doszedlem juz dawno co jest nie tak ale teraz mam chwilke zeby napisac.Otorz jezeli macie podobny problem gdzie np komputer czyta blad czujnika cisnienia listwy paliwa albo samochod jest slaby,skakaja obroty na zimnym,to radze sprawdzic zawor recyrkulacji spalin i kolektor dolotowy poniewaz tam byl ukryty problem!:D!:drunk:!:drunk:! sa tam takie przepustnice male gdzie w przypadku mojej frontery byly tak zaje..... w sadzy ze sie nie domykały,pozatym caly dolot recyrkulacji wraz za zawodem podcisnienia byl tak zabrudzony ze czyszczenie zajelo mi ze 3 godziny,samochod dostawal poprostu za malo powietrza o tym samym mial mala dawke paliwa z pompy z tad blad czujnika cisnienie listwy paliwa (dobry przyklad jak komputer diagnostyczny zrobil mnie w balona )ale innej opcjii nie bylo nie mogl mi napisac ze mam osad sadzy grubosci 10 cm :drunk:)) powiem krotko samochod po 1 -odzyskal zajabista moc teraz 2-spalanie spadlo do 7,5 litra na tarsie z tego co wiem bardzo czesto zdarza sie to w samochodach z recyrkulacja spalin,dlatego tez jest druga opcja zeby sie juz to nie zdazylo :drunk: poprosty zablokowac otwor membramy zawora recyrkulacji.

poprawiłem tytuł "regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość Anonymous

W tym silniku nie zabokujesz recyrkulatora splin chyba że masz ochotę jeździć ze świecącą kontrolką błędu. Czyszczenie warto co jakiś czas sobie zrobić i tyle kilka godzin i po problemie. Z otpowietrzeniem silnika 2.2dti krążą już legendy o sterowniku pompy chłodzonym paliwem, śledzeniu bombelków powietrza przez przeźroczyste rurki podłączone na powrocie z pompy i podpompowywanie gruchą itp. Operacja jest dość prosta i nie wymaga większych przygotowań. Silnik żeczywiście odzyskuje sporo elastyczności. Rozgadałem się ale dodam jeszcze że warto wymienić odrazu wężyki przelewów oraz trójniki, które jak są orginalne to i tak nie przeżyją operacji :mrgreen:.

Oszczędzimy sobie potem problemu z wturnym zapowietrzaniem przez nieszczelności naruszonych tarmoszeniem przewodów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam,objawy niedomagań mojej frotki są dziwne: po przejechaniu około 10 km nieprzekraczając 2,5 tys. obr. gaśnie nagle "efekt - zgaszenie kluczykiem podczas jazdy" ,obroty nagle spadają do zera ,dnia następnego rano odpala jak nowa. Filtr paliwa jest nowy. Podczas pracy silnika zaworek do odpowietrzania układu zasysa powietrze.Po zdjagnozowaniu wyświetliło:0400,1625,1630,1631. Czy to pompa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

najprawdopodobniej czujnik położenia wału. koszt to około 250zł wymienić można samemu. Przed tym jednak upewnił bym się na diagnostyce komputerowej czy to na pewno to. Komunikaty błędów mogą nie wskazywać bezpośrednio na tę usterkę może być mowa o czujniku obrotów oraz sterowniku pompy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dzięki za pomoc,

w moim przypadku to był sterownik na pompie

- 700 zł. - i po problemie (wymiana bez kosztów)

 

- ciekawe ile bedzie działać zmodernizowany sterownik ?

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności