Skocz do zawartości

Filtr powietrza w VB 2.0DTH CD


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów i oczywiście miłośników naszych samochodzików.

To tyle na wstępie i do rzeczy.

 

Po małej kolizji i uszkodzeniu prawego przodu (leflektor, błotnik, maska, filtr powietrza zgnieciony) zmuszony do naprawy oddałem autko. Po odebraniu autka, wszystko wyglądało jak najbardziej b.dobrze. Robota zrobiona wzorowo. Jednak jak to zawsze pojawiło się małe ale i moje pytanie z tym związane.

 

Z tego co pamiętam a jestem pewien, że tak było.. przed wymianą w aucie był zamontowany filtr powietrza pokazany niżej.

 

Dołączona grafika

 

Jestem pewien, że był zamontowany w moim aucie filtr tej wielkości.

Vectra 2.0 DTH CD 98r.

 

Po odebraniu zainstalowano filtr pokazany na zdjęciu niżej:

 

Dołączona grafika

 

I na koniec....nieznaczne ale jednak jest różnica w pracy silnika. Wcześniej drgania i praca ślinka była łagodniejsza a teraz czuję wyraźnie wyższe drżenie auta.

 

Pytanko... Przeglądając setki zdjęć wszędzie widzę drugi filtr mniejszy, zainstalowany w autach. Jednak jestem pewien, że miałem inny filtr. dlatego nim zajadę do mechaniora chciał bym zasięgnąć waszej opinii i dowiedzieć się jaki jest prawidłowy i czy zmiana wielkości filtra może wpłynąć na pracę silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym bardziej stawiał na poduszki silnika no i nie wiadomo co jeszcze przy tej kolizji się stało.

 

P.S. Wsadził tam używany filtr ? Ty płaciłeś za naprawę czy robiłeś to z OC ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym bardziej stawiał na poduszki silnika no i nie wiadomo co jeszcze przy tej kolizji się stało.

Hhh... sprawdzę i tą opcję.

 

 

P.S. Wsadził tam używany filtr ? Ty płaciłeś za naprawę czy robiłeś to z OC ?

Tak używany, a za naprawę niestety płaciłem ja. Z mojej winy wjechałem w tyłeczek SUZUKI terenowego. Na szczęście był wysoki i nie uderzyłem zderzakiem. Silnie hamując przód poszedł w dół i zniszczyłem reflektor, błotnik na długości 20-30 cm, maska i ten nieszczęsny filtr.

 

Sprawa rozchodzi mi się o ten filtr... wiem, jestem przekonany, że posiadałem model z pierwszego zdjęcia. Jednak gdy odbierałem, nie sądziłem, że może mieć to potem jakieś znaczenie. Okazało się, że MA i to WIELKIE. Sama praca silnika jest O`K, jednak pozostaje to "ALE".

 

Każdy z nas wie i zna swoje autko.. każda drobna zmiana w jego pracy jest dla nas wyczuwalna i nie wydaje się nam a jesteśmy tego pewni.

Próbuję właśnie ustalić czy taki filtr macie może u siebie.. chodzi mi o ten ze zdjęcia nr 1.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjecia DTH i DTL

porownaj obudowy :) jak dla mnie to masz zamontowana odpowiednia

I tu się z Tobą zgodzę.... sam przeglądałem zdjęcia silników i zamontowane w nim filtry. Niestety potwierdza się wszystko to co piszecie i pokazałeś.

Wstąpię jeszcze do mechanika i upewnię się... najgorsze, że chodzi za mną to i muszę to jakoś rozwiązać a nie chce byż zbyty przez mechanika bez potwierdzenia mu tego faktu. Liczę na to ,że nie wywalił jeszcze obudowy starego filtru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności