Skocz do zawartości

Brak zapłonu


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość i podpowiedź.

 

Kupiłem samochód z uszkodzonym silnikiem. Sprzedający poinformował mnie, że uszkodzona jest głowica i zerwany pasek rozrządu. Po założeniu paska rozrządu nie mam iskry zapłonu.

Podłączyłem czujniki konta położenia wału.

 

Co może mieć wpływ na brak iskry?

Czy są jakieś czujniki / przekaźniki które mogą mieć na to wpływ?

 

Opel Omega B '95

2L 16V.

 

Za ew porady dziękuję

Pozdrawiam

Marci'n

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie takie proste z cewki zapłonowej powinien wychodzić kabel wysokiego napięcia do rozdzielacza i sprawdził bym czy ten właśnie kabel ma i podaje iskrę później możemy coś dalej szukać bo możliwości jej braku jest kilka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Jutro sprawdzę jak to wygląda i wyślę dwa słowa.

Pozdrawiam

Marci'n

 

[edit]

Dla pewności ...

Proszę o podpowiedź gdzie mogę zlokalizować rozdzielacz (jeżeli to nie cewka to gdzie on się znajduje). Za bardzo nie znam się jeszcze na tym silniku :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marci'n, Ty masz cewkę - dis,

a tam co kojarzę masz tylko 1 wtyczkę 4pinową (+ - i 2ze sterownika)

Co może mieć wpływ na brak iskry?

Czy są jakieś czujniki / przekaźniki które mogą mieć na to wpływ?

kilka elementów np: czujnik wałka, czujnik wału, sterownik, ...

tylko pytanie czy cewka, którą posiadasz nie jest oby na sztukę - tzn. uszkodzona

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marci'n, Ty masz cewkę - dis,

a tam co kojarzę masz tylko 1 wtyczkę 4pinową (+ - i 2ze sterownika)

Witam!

 

Wygląda na to, że u mnie cewka ma 4 podłączenia a wtyczka 3.

Brakuje pierwszego przewodu od strony silnika.

Co najciekawsze wygląda jakby fabrycznie nie był tam zamontowany...

 

Poproszę o kolejną poradę :)

 

Pozdrawiam

Marci'n

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka zapłonowa, dwa pomiary

Zapłon wyłączony, odłączona wtyczka niskiego napięcia i przewody wysokiego napięcia

1 - wtyczka niskiego napięcia, w złączu cewki

1 & 2 - 0.5 Ω

2 & 3 - 0.5 Ω

 

2- złącza przewodów wysokiego napięcia

1 & 4 - 7000 Ω

2 & 3 - 7000 Ω

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności