Skocz do zawartości

wymiana oleju skrzynia automat


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

sorki wczesniej podalem zly link

http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=11

 

poszukaj na tym forum

ja slyszalem ze wlewa sie przez otwor bagnetu do sprawdzania poziomu

ale jak powiedzialem wczesniej

ja to oddawalem do mechanika do roboty

wiec nie widzialem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omega nie ma bagnetu do skrzyni - a szkoda.

Kolego amelka, - tak profil może uzupełnimy o dane auta - silnik.

Rozumiem, że mówimy o skrzyni 4L30 i tak to się ma:

Olej ze specyfikacją Dexron III np taki oryginał

http://www.allegro.pl/item468459895_olej_plyn_aut_skrzyni_wspomagania_opel_dextron_3.html

Taką specyfikację posiadają również np: Elfmatic, i Atf-y - Mobil, Liqui Moly, średnio od 20zł/L w zwyż. Plus do tego potrzebujesz 2 uszczelki misek i filtr do skrzyni np takie coś

http://www.allegro.pl/item460203465_filtr_oleju_z_uszczelka_opel_omega_b_c_4l30e.html

Pytanie jaką metodą chcesz ten olej wymienić - w linku Gawlak-a, znajdziesz 2 tj. statyczna i dynamiczna. Osobiście częściowo robię to troszkę inaczej.

Katalogowo podana pojemność skrzyni to 9L, mi wystarcza 7-8L, (jeśli ktoś nie robi pełnej i wymienia tylko z miski wtedy nie wleje więcej niż 5L).

- Do ściągnięcia są 2 miski mała (przednia) i duża (tylna) - miska na olej pod spodem

- W celu większego opróżnienia układu ze starego oleju możesz odpiąć obejmy z węży idących z chłodnicy (połączenie na wężach z prawej strony), jak również przedmuchać pozostałość z chłodnicy, następnie to składasz.

- Odkręcamy filtr - też kilka śrubek i założyć nowy.

- miskę dużą wewnątrz wyczyścić - magnes który jest w środku również i umieścić go tam z powrotem, po czym przykręcić miskę z uszczelką.

- Małą miskę również wyczyścić ale zakładając ją możesz od razu częściowo zalać olejem, uszczelkę również zakładasz.

- Na koniec zalewasz przez korek (umieszczony na dużej misce z prawej strony) świeży olej do momentu przelania, odpalić auto (na chwilę przełączyć na bieg i z powrotem na P), i dalej na pracującym silniku lejesz do upadłego przelewem do momentu - aż zacznie się wylewać.

Zakręcasz korek i cieszysz się że masz to już za sobą na kolejne kilkadziesiąt tys km. ;):)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO do wymiany oleju w automacie to zrobiłem tak że zapłaciłem 150zł za taką usługę w ASO trwało to ok 3 godziny ale zawsze to ASO gdy cos się stanie mam gdzie reklamowac:)???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności