Skocz do zawartości

mineralny czy półsyntetyk?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

jak już zalałesz mineralnym to już nie zalewaj półsyntetykiem jak przejechałeś więcej jak 10000 tyś km to zostań lepiej przy jakimś dobrym mineralnym nie poleca się takich wymian

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale to ty przejechałeś na tym mineralnym 7 tyś no a wcześniej wiesz ile ktoś przejechał na mineralu ? a tak po za tym wydaje mi sie że chyba masz kręcony licznik i to o 100 tyś i ten minerał chyba nie jest tam przypadkiem bo po prostu ktoś wcześniej przejechał 20000 tyś i już prawdłowo wlał minerał zwłaszcza że sam nie wiesz czy jest kręcony czy też nie także najlepszym rozwiązaniem dla ciebie będzie minerał i zalej najlepiej tak jak koledzy wyżej piszą mobilem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maacias71, a dlaczego nie poszperasz najpierw na forum - a były tematy.

Jeśli silnik nie jest "zasyfiony" w środku lub tych kilometrów nie jest natłuczone sporo na mineralu, nie powinno być problemów z powrotem na pół-syntetyk.

Zerkaj np tu:

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=15497&highlight=powr%F3t+p%F3%B3syntetyk

czy tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=21383&postdays=0&postorder=asc&vote=viewresult

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierze Ci olej? Jeśli tak to nie ma co przechodzić na żadszy (polsyntetyk) bo weźmie go jeszcze więcej. W innym wypadku możesz ryzykować, ale osobiscie nie polecam, ja na twoim miejscu jak koledzy radzą zostalbym przy dobrym mineralnym. Sam z mineralnego shela przeszedlem na castrola magnateca mineralnego i widzę poprawe, bardzo sobie tego castrola chwale :beer:

jednak troszke oleju mi ucieka, choc mniej niż na shelu z dodatkami poprawiającymi gestość, wtedy mimo wszystko uciekalo jeszcze troszke wiecej, teraz jest czysty castrolek i ucieka mniej, ale jednak troche...

Zastanawiam się czy przejscie na mobil zmniejszy ubytki czy zwiększy?

Albo na co można przejść? Dużo czytalem o różnych olejach, patrzylem na dane, sporo się edukowalem, porównywalem i wyszlo mi ze castrol jest jednym z lepszych wedlug danych. Lepszy oczywiscie dla starszych silników, w teorii wyszlo podobnie, bo mniej mi oleju ucieka. Jednak nic z teorii lepszego od castrola nie znalazlem, tzn lepszego jesli chodzi o plynnosc, smarowanie i lepkosc, zeby wycieki sie nie zwiekszyly. Teraz troche sie mi wycieki zmniejszyly po przejsciu na castrol i czuc lepsze smarowanie. No ale zastanawiam sie nad jeszcze wyższą polką czyli LM, ma sens? Będzie lepiej? Chodzi zeby smarowanie bylo dobre jak w castrolu a zeby jeszcze mniej ubywalo oleju. Bo porównując dane to castrol mi guruje i temu go wybralem, ale moze coś pominalem, albo źle się wyedukowalem?

Castrol kupiony na allegro, teoretycznie pochodzi z niemiec, nie polska podróbka...

Paradoksalnie wyszedl mnie taniej niż shell z beczki :beer:

a jest o wiele lepszy. Jak nie znajde nic lepszego to castrol do końca, za tą cene taka jakość, moim zdaniem super, bo jest lepiej i taniej :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja też sprowadziłem dieselka 1,7 dtl oplowski, przebieg 150 tys ale może byc i 2 razy tyle.

mechanik stwierdził że skoro nie wiadomo na jakim chodził to wlał mineralny moze dlatego że taniej i silnik bierze dużo około 1l na 5 tys km chociaż żadnych wycieków nie widać więc nie wiem gdzie znika czy to może przez turbine ? powszechnie wiadomo że z turbinką powinny chodzić na półsyntetyku co najmniej ale to stary silnik jest

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności