Gość Anonymous Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Witam, Mam Signum z 2003 roku z automatyczną skrzynią biegów - silnik 3.0 V6 - Y30T skrzynia F33. Uprzejmie prosiłbym o udostępnienie schematu - procedury wymiany oleju po 60tys w tej skrzyni. I przy okazji szczęśliwych posiadaczy chciałbym zapytać jak doznania z używania powyższej konfiguracji. Mi śmiga rewelacyjnie Dziękuję za ew. porady/pomoc. Pozdrawiam, smouky   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 przeczytaj to http://www.forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=49664 jest jeszcze kilka tematow o tym poszukasz to znajdziesz   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Dziekuje za odpowiedz. Poczytalm posty... i co z nich wynika: 1) wymina oleju w automacie montowanym w vc i signum do 2004r to sprawa problematyczna 2) serwisy Opla w Polsce i np w Niemczech tego nie robia przy przegladach a ksiazka nie podaje informacji czy trzeba to robic ( w modelu od 2004r. pojawila sie informacja o wymianie) 3) ktos napisal, ze mozna dolac i co robia serwisy 4) w zasadzie to DSG jest lepsze i najlepiej w Audi To ja wnioskuje, ze najlepiej sie tego pozbyc... I miec prolem z glowy, ale tego nie zrobie bo lubie te auta. Jezdze juz 5 pokoleniem opli i zawsze bylm zadowolony. Problem w tym signum to fakt, ze mam niepopularny silnik (3l silnik ISUZU - Y30DT) i skrzynia automatyczna (F30). I w serwisie w Mielcu to takiego nie widzieli. Chodz znam gosci i wiem, ze sa dobrzy to ile ryzykuje oddajac auto na premierowa wymiane oleju? Dzwonilem do Bialki Tatrzanskiej - serwisuja tam automaty i z okolicy wszyscy tam gonia jak sie cos zepsuje. Gosc mi powiedzial: to jest skrzynia japonska - montowana w tym modelu z tym silnikiem (sam wyrecytowal oznaczenia) - nastepnie podal informacje, ze olej sie wymienia co 60tys km a po 200 robi sie remont z wymiana filtra. Jest szansa, ze jesli wymiana nie jest skomplikowana a np w serwisie Bosch-a moga mi to zrobic to bym sie zdecydowal. Potrzebuje tylko procedure... ktorej w Oplu nie chca mi dac. Moze macie do takiej dostep? Czy ktos wie o co chodzi z tym podpinanie Tech-a przy wymianie? To urzadzenie oplowskie ktore ma byc podpiete do skrzyni i cos odczytywac przy wymianie? Dziekuje wszystkim ktorych to interesuje i cos mi podpowiedza:). Pozdrawiam oplowcow . smouky   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 olej w automatach sie wymienia w kazdym automacie jest to wymagane na forum ktore Ci zlinkowalem wyzej sa tematy i opisane jak to sie robi zajmuje to ponoc sporo czasu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 dzieki - szukam, napisze, co znajde i jak cos zrobie pozdrawiam, ys   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Witam! Jesli mozna to dorzuce, co nieco Niedawno mialem sporo problemow z taka przekladnia ("Piski w automacie"). To co opisalem to byl skrajny przypadek, ktory skonczyl sie generalnym remontem przekladni... Przy okazji tych doswiadczen dowiedzialem sie, ze mozna faktycznie dolewac olej, ale najlepiej wymienic calosc (ok. 7 litrow). Normalnie nalezy wtedy czesciowo rozebrac przekladnie, aby caly olej "zlecial" (przy okazji mozna wymienic filter). Jest tez lepsza mozliwosc, wymiany "dynamicznej". Wtedy pod cisnieniem tloczy sie olej i wymieniona jest calosc. Wychodzi troche wiecej oleju, ale jest pewne. Warto przyjrzec sie staremu olejowi, czy nie ma jakichs opilkow metalu. Slady metalu w oleju wskazuja, ze cos sie dzieje i czym szybciej zajmie sie tym serwis tym koszty remontu beda nizsze. Krotko mowiac ten typ tak ma   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Hej Lutek! No tak, ale zeby to widziec pasuje rozebrac skrzynie.. W serwisie gdzie sa na to warunki nie maja procedury (serwis bosch-a) i szukam, zeby miec napisane co i jak robic i jak dynamicznie wymienia olej, jaki sprzet potrzeba, etc. Szukalem na forach ale niestety nie znalazlem. Bede mocno wdzieczny jak ktos ma jakas wiedze, albo gdzies w sieci to widzial. Pozdrawiam, smouky   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Witam ponownie! Widze, ze masz ochote zrobic to samemu?! Moja wiedza pochodzi od fachowca z serwisu, ktory naprawia takie przekladnie i podejrzewam, ze niechetnie podzieli sie taka wiedza Pytalem wczesniej w kilku innych miejscach i tam chcieli to zrobic poprzez odkrecenie jednej z pokryw przekladni. Z jednej strony aby wymienic filter, a z drugiej, zeby spuscic wiecej oleju!! Ja widzialem osobiscie wnetrze przekladni mojego autka i przychylam sie do opinii, ze wymiana pod cisnieniem powinna dac lepsze efekty. Sa takie zakamarki w niej (np. sterownik), ze olej nie ma szansy sam splynac. Wiem, ze nadal to nie tlumaczy jak dokonac wymiany i podejrzewam, ze nawet producent tego nie zdradzi... Nie bez racji jest tez twierdzenie, zeby (jesli nic zlego sie nie dzieje) wymienic tylko tyle oleju ile splynie. Ja mam bardzo zle doswiadczenia z przekladnia, i dlatego preferuje lepsza metode. Tak wogole (trudno mi z tym polemizowac), podobno ta przekladnia jest za slaba do tego silnika... i tylko kwestia czasu kiedy sie zepsuje. Moze tylko ja mam takiego pecha:]... Dlatego zycze wszystkim przyjemnosci z jazdy Signumem, jaka i mi on daje!!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Masz racje, ze zdobyc ta instrukcje to nielatwa sprawa. Nie chce tego osobiscie robic... jeszcze cos zepsuje. Zrobilbym to w serwisie bosch-a gdzie maja cisnieniowe narzedzia do tego typu zabiegow. I co wiecej w Audi A4, A6 z autamtami to robili. Tylko nie wiem co do tego poza tym trzeba i jak sie to robi. Gdzies przeczytalem, ze ma to byc wymiana dynamiczna. Zrozumialem, ze chodzi o to, zeby byl podpiety komputer serwisowy opla: 'tech'? Wlasnie takich wskazowek potrzebuje... no i oczywiscie co i jak grzebac w skrzyni zeby to wymienic. Jak ktos kiedys to przeczyta i poratuje to normalnie... wysle kwiaty . Pozdrawiam uprzejmie i czekam na wiesci, smouky   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Hej! U mnie jak to robili (wymiana oleju), to podlaczali sie do gniazda bagnetu poziomu oleju w przekladni (jest zabezpieczony dodatkowa srubka). Co sie przy tym nakleli... Strasznie tam ciasno Jest to w kazdym badz razie z przodu, po lewej stronie auta. Musieli przed tym zdemontowac waz gumowy ssania powietrza. Techa nie trzeba bylo podlaczac... A kwiatow, tym bardziej buziakow nie potrzebuje Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.