Gość Anonymous Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Nic się nie stanie w aucie, tyle że aku może być nie doładowane i tyle. Podawany prąd rozruchowy - to jest prąd max jaki może dać aku, a potrzebny np przy rozruchy O taką odpowiedz mi chodziło.dzięki i pozdrawiam. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14946-akumulator-do-kadeta-13n/page/2/#findComment-224653 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Gawlak, Nie chce się kłócić, ale jak wyjaśnisz w takim razie fakt, że fabryka do diesli 1,6 i 1.7 dawała akumulator 64Ah, a alternator był 55A? Kolejna kwestia to co ma piernik do wiatraka? Wg mnie to "55A" to maksymalny prąd jaki może oddać alternator przez jakiś czas, a 64Ah to pojemność akumulatora, co wg mnie nie jest tym samym. Faktem jest, że alternator 55A bez problemu da sobie radę z akumulatorem 64Ah(przykładem niech będzie kumpla c20ne, gdzie w centrze futurze "oczko" świeciło się zawsze na zielono, a alternator to zwykły Delco 55A). Nawet alternator 35A naładuje akumulator 90Ah, kwestia tylko ile czasu będzie na to potrzebować. Wg mnie skoro opel fabrycznie dawał akumulator 64Ah przy alternatorze 55A to znaczy, że taki układ ma prawo i będzie działać bez problemu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14946-akumulator-do-kadeta-13n/page/2/#findComment-224633 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 a o co Ci cursor biega bo nie kumam ?? podalem linka do strony z akumulatorami gdzie sie dobiera do modelu auta czy ja osobiscie podawalem jakies parametry ?? nie tylko linki i cytaty z innego tematu -tez do niego jest link reszte sobie poczytaj a nie jakies swoje teorie wytaczasz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14946-akumulator-do-kadeta-13n/page/2/#findComment-224627 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 a o co Ci cursor biega bo nie kumam ??O cytat, który podałeś:Za duzy tez nie moze byc bo jesli masz alternator 55A to akumulator bedzie wiecznie niedoladowany. Najwazniejszy jest prad rozruchowy bo musisz energicznie zakrecic rozrusznikiem w zimie.Odniośnie pytania w tym temacie. podalem linka do strony z akumulatorami gdzie sie dobiera do modelu auta Szkoda tylko, że nie uwzględnili na tej stronie diesli, które miały większe akumulatory.Wg książki "Auto" do kadetta, 1.6D i 1.7D powinny mieć akumulatory o pojemności 66Ah, co nie jest uwzględnione na tej stronie. Najciekawsze jest to, że wg tej samej książki w 1.6D były montowane alternatory 45A i 55A. [ Dodano: Wto Lis 11, 2008 12:41 ] haku2006, Jeśli masz alternator 55A(w przypadku delco jest to nabite, bosch ma to na naklejce) to akumulator 70Ah spokojnie sobie da radę, chyba, że jeździsz tylko na krótkich odcinkach i/lub aku nie jest markowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14946-akumulator-do-kadeta-13n/page/2/#findComment-224606 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 zauwaz ze to cytat a nie moje slowa wiec pisz do Bradleya przeczytales temat z linku (tam jest to co zacytowalem)?? tam to jest mniej wiecej opisane   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14946-akumulator-do-kadeta-13n/page/2/#findComment-224604 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 cursor, ma rację. Aby było wiadomo czy akumulator będzie niedoładowany należałoby zrobić bilans prądowy. Na początku rozrusznik bierze spory ładunek z akumulatora, ale później na podtrzymanie komputera, pomp, instalacji WN nie jest ciągnięte te 50A. Przez chwilę alternator musi niedobór ładunku który został zużyty na rozruch i jednocześnie podtrzymuje instalację elektryczną auta, później alternator ma mniej roboty. Problem pojawić się może w zimę: dłuższe kręcenie rozrusznikiem, dmuchawa, ogrzewanie tylniej szyby, często też podgrzewanie lusterek, foteli... Wtedy bilans może być ujemny i akumulator będzie niedoładowywany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14946-akumulator-do-kadeta-13n/page/2/#findComment-224561 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 od poczatku o tym piszemy aku bedzie niedoladowany i to wszystko nie kumam o co wam biega   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14946-akumulator-do-kadeta-13n/page/2/#findComment-224557 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.