Skocz do zawartości

Akumulator do Kadeta 1.3n


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Nic się nie stanie w aucie, tyle że aku może być nie doładowane i tyle.

Podawany prąd rozruchowy - to jest prąd max jaki może dać aku, a potrzebny np przy rozruchy :D

O taką odpowiedz mi chodziło.dzięki i pozdrawiam. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawlak, Nie chce się kłócić, ale jak wyjaśnisz w takim razie fakt, że fabryka do diesli 1,6 i 1.7 dawała akumulator 64Ah, a alternator był 55A?

 

Kolejna kwestia to co ma piernik do wiatraka? Wg mnie to "55A" to maksymalny prąd jaki może oddać alternator przez jakiś czas, a 64Ah to pojemność akumulatora, co wg mnie nie jest tym samym.

Faktem jest, że alternator 55A bez problemu da sobie radę z akumulatorem 64Ah(przykładem niech będzie kumpla c20ne, gdzie w centrze futurze "oczko" świeciło się zawsze na zielono, a alternator to zwykły Delco 55A).

 

Nawet alternator 35A naładuje akumulator 90Ah, kwestia tylko ile czasu będzie na to potrzebować.

 

Wg mnie skoro opel fabrycznie dawał akumulator 64Ah przy alternatorze 55A to znaczy, że taki układ ma prawo i będzie działać bez problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o co Ci cursor biega bo nie kumam ??

podalem linka do strony z akumulatorami

gdzie sie dobiera do modelu auta

czy ja osobiscie podawalem jakies parametry ?? nie

tylko linki i cytaty z innego tematu -tez do niego jest link

 

 

reszte sobie poczytaj

a nie jakies swoje teorie wytaczasz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o co Ci cursor biega bo nie kumam ??

O cytat, który podałeś:

Za duzy tez nie moze byc bo jesli masz alternator 55A to akumulator bedzie wiecznie niedoladowany. Najwazniejszy jest prad rozruchowy bo musisz energicznie zakrecic rozrusznikiem w zimie.

Odniośnie pytania w tym temacie.

 

podalem linka do strony z akumulatorami

gdzie sie dobiera do modelu auta

Szkoda tylko, że nie uwzględnili na tej stronie diesli, które miały większe akumulatory.

Wg książki "Auto" do kadetta, 1.6D i 1.7D powinny mieć akumulatory o pojemności 66Ah, co nie jest uwzględnione na tej stronie.

Najciekawsze jest to, że wg tej samej książki w 1.6D były montowane alternatory 45A i 55A.

 

[ Dodano: Wto Lis 11, 2008 12:41 ]

haku2006, Jeśli masz alternator 55A(w przypadku delco jest to nabite, bosch ma to na naklejce) to akumulator 70Ah spokojnie sobie da radę, chyba, że jeździsz tylko na krótkich odcinkach i/lub aku nie jest markowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lord_wiader

cursor, ma rację.

 

Aby było wiadomo czy akumulator będzie niedoładowany należałoby zrobić bilans prądowy.

 

 

Na początku rozrusznik bierze spory ładunek z akumulatora, ale później na podtrzymanie komputera, pomp, instalacji WN nie jest ciągnięte te 50A. Przez chwilę alternator musi niedobór ładunku który został zużyty na rozruch i jednocześnie podtrzymuje instalację elektryczną auta, później alternator ma mniej roboty.

Problem pojawić się może w zimę: dłuższe kręcenie rozrusznikiem, dmuchawa, ogrzewanie tylniej szyby, często też podgrzewanie lusterek, foteli... Wtedy bilans może być ujemny i akumulator będzie niedoładowywany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności