Skocz do zawartości

Kilka pytań.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Nie dawno kupiłem Corse B z 97r. 1.2 33kW w związku z tym mam kilka pytań:

 

Pierwsze pytanie będzie o układ kierowniczy, mam oponki 145/80 (zimówki) i dość ciężko się kręci kierownicą, dla porównania w samochodzie ojca (punto II) gdzie są 155/80 tam o niebo lżej się kręci. Co może być przyczyną ?

 

Pytanie nr 2: Na wiosnę planuje obniżyć go o 40/40mm i zastanawiam się jaki felunek mu założyć 13" czy 14" ? jeśli 14 to jakie ET i profil oponki ?

 

Pytanie nr 3: śladowe ilości oleju na misce olejowej. Zaraz po kupnie wymieniłem wszystkie płyny w tym olej i uszczelkę pod miskę olejową. Ku mojemu zdziwieniu w jednym miejscu widać wyciekający olej, jest jego duża ilość ale jest, miska jest dobrze dokręcona nie za mocno i nie za lekko także uszczelka dobrze leży tam gdzie ma być.

 

I to tyle, wiem, że nie które tematy były wałkowane ale proszę o wyrozumiałość i udzielenie odpowiedzi w miarę możliwości. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ślady oleju na misce nie muszą świadczyć o wycieku akurat w tym miejscu.

Być może cieknie gdzieś wyżej i spływa na miskę.

Przerabiałem to u siebie. Mokra miska wiec wymieniłem uszczelke i dalej były ślady oleju.

Później była wymiana innych uszczelek: pokrywy zaworów, pod głowicą i innych.

Od tego czasu silnik jest suchy jak pieprz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie będzie o układ kierowniczy, mam oponki 145/80 (zimówki) i dość ciężko się kręci kierownicą, dla porównania w samochodzie ojca (punto II) gdzie są 155/80 tam o niebo lżej się kręci. Co może być przyczyną ?

Najpierw sprawdź w innej Corsie czy z taką samą siłą trzeba kręcić kierownicą.

Gawlak, ma rację Corsa to nie Punto.

Jeżeli jest inaczej to może to być wina zawieszenia lub też nieodpowiednie ciśnienie w oponach http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif

Więc najpierw sprawdź ciśnienie. Jeżeli to nie pomoże to przyczyn może być kilka np:

- Niesprawność przekładni kierowniczej lub jej niewłaściwe smarowanie

- Zatarty przegub kulowy końcówki drążka kierowniczego lub wahacza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanie.

 

Czy w każdej Corsie było podświetlanie regulacji nawiewu itd. ? Jeszcze nie rozbierałem całego panelu środkowego a panuje tam ciemność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności