Skocz do zawartości

uszkodzona świeca żarowa


Gość Piotrusss1970

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dzon_de_vito

nie jest powiedziane ze trzeba a powinno sie bo przy wymianie pojedynczej swiecy cierpi ona najbardziej

Jesli jest zasilana bezposrednio z akumulatora to nie zadnego znaczenia dla zywotnosci swiecy, jak ktos chce moze sobie wymieniac po jednej az wymieni wszystkie cztery. Za komplet swiec beru dalem 130zl wiec nie wiem czy to tak wielki wydatek zeby miec na zime spokoj. W lecie inna rozmowa, bo nawet jak grzeje jedna to sinik i tak zapali ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem świece i wszystkie grzeją, ale mam małe wątpliwości. po wyciągnięciu i podłączeniu do zasilania świeca nagrzała się, ale tylko jej czubek ( tak okolo 1/3 świecy było czerwone )

czy ten trzon powinien cały sie nagrzewać? czy tylko ta końcówka ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze świecami żarowymi lub raczej z ich wymianą może być taki problem.

Uszczelnienie komory spalania i komory świecy nie jest na gwincie ale w miejscu gdzie świeca zmienia swoją grubość. Wkrecona w głowicę dociska tą grubszą częścią do kołnierza głowicy i zamyka w ten sposób komorę spalania. Jeśli nowe śweice będą wkręcone za płytko... bo np. gwint się zanieczyścił (o co bardzo łatwo) wówczas świeca nie dociska kołnierzem do głowicy a co za tym idzie zwiększa się pojemność cylindra i dalej... spada kompresja wsrzykniętej mieszanki i nie następuje samozapłon. Jesli wykręcimy świecę i będzie ona okopcona na czarno na całęj długości to mamy opisany przeze mnie tu problem.

Trzeba oczyścić gwinty gwintownikiem M10x1, wkręcić i po kłopocie.

 

Acha... silnik to Y20DTH czyli cienkie i długie świece :D

Dodam jeszcze, że okopcony może być tylko ten czarny grzejący się element bo on w całości znajduje się w komorze spalania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możecie dać jakieś linki do w miarę dobrych i nie drogich świec do opla astry F z silnikiem oplowskim X17DTL

czy wszsytkie ople z tym silnikiem (50 kw) sa takie mułowate czy to tylko moje odczucie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Tutaj masz link:

http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1320&test=1&w=pkwgluehkerzen/12484

Co do mułowatości to powinien ci sie fajnie zbierać o dołu i kończyć (niestety) na 130 km/h

 

Uważam, ze do miasta nie ma fajniejszego silnika :wesoly:

 

[ Dodano: Sob Lis 29, 2008 23:49 ]

świece żarowe wymienia sie kompletami, wymiana pojedynczych to eksperymentowanie

- gdzie tak jest napisane - podaj książkę i stronę to odwołam co napisałem i przeproszę :wino:

 

Jedyne uzasadnienie wymiany kompletu to, jak pisałem wyżej, ciężki dostęp.

w naszych opelkach świece się wymienia z zamkniętymi oczami :wino:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności