Skocz do zawartości

PISKI w okolicach silnika? alternatora ?Opel Corsa-B 1.4i 93


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam następującą usterkę . Mianowicie na wolnych obrotach to jest na biegu jałowym lub przy ruszaniu na 1 biegu występują piski dobiegające z okolic silnika lub alternatora . Przy dużym dodaniu gazu pisk mija , w normalnej jeździe na trasie w zasadzie nie występuje. Ponadto przy pracy na biegu jałowym zdarza się bardzo mocny spadek obrotów ( rzadko) . Jak myslicie czy sprawa usterki dotyczy samego silnika czy może coś innego jest tutaj winne ? Dodam tylko ,że wcześniej pisk był jeszcze bardziej dokuczliwy ( bo występował również podczas jazdy - nie zawsze ale sporadycznie. Zauważyłem wtedy ,że podczas tych pisków wzrasta mi temperatura w silniku. Osobiście obstawiam na silnik ,ale może ktoś z was dokładniej mógłby mi powiedzieć ( przypuszczać ) co jest przyczyną tej usterki.

 

Zgóry dziękuje i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam następującą usterkę . Mianowicie na wolnych obrotach to jest na biegu jałowym lub przy ruszaniu na 1

Wymień pasek alternatora lub go po prostu naciąg . Bo ci pęknie i dopiero narobisz kłopotów przed świętami! To sa podstawowe usterki o których należy wiedzieć! Zerwanie paska to zapala sie kontrolka ,nie zareagowanie to w konsękwencji :? zatarcie silnika! i po prezentach !!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerwanie paska alternatora prowadzi do zatarcia silnika???

 

Jezeli jest napędzana pompa wody poprzez ten sam pasek .A w wielu silnikach tak jest to co sie robi kilka sekund i po głowicy!! . Dlatego należy wiedzieć o podstawowych rzeczach o swoim silniku! Czy jest osobno itp. Ja tu nadmieniam konsękwencje niewiedzy! Co mogą przynieść takie odgłosy! ja mam taki silnik ! i juz nie raz było że pisk i za chwile kontrolka ładowania! i po jexdzie! .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AIRCANADAVC, masz silnik 1,4 8V to zerwanie paska alternatora, wiąże sie tylko z brakiem ładowania w konsekwencji wyładowaniem akumulatora. Pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu. A skąd te piski???, nie pasuje mi to, że podczas tych pisków rośnie Ci temperatura silnika, no chyba, że w Twoim 1,4 pompę wody i alternator napędza ten sam pasek..... ale to nie możliwe....jak masz 14NZ?:?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompę wody i alternator napędza ten sam pasek..... ale to nie możliwe....jak masz 14NZ

W silnikach X14XE i C14NZ pasek napędza

wałki rozrządu i pompy cieczy chłodzącej,

tak więc leszek398, ma rację że nie

ma zależności przyczynowo - skutkowej co

do pisków i rosnącej temperatury.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź luz na pasku i jego stan,

w razie gdyby było w normie możesz pasek zdemontować i sprawdzić z jakim oporem obraca się alternator - to nic nie kosztuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności